ضدعفونی کردن لباس ها از ویروس کرونا

ضدعفونی کردن لباس ها از ویروس کرونا

 این روزها لباس‌ها را چگونه بشوییم؟

 

در حال حاضر با توجه به جهش پیدا کردن ویروس کرونا، خیلی اطلاعات دقیقی از انتقال ویروس کرونا از طریق لباس یا کفش وجود ندارد. اما با این حال برخی از کارشناسان معتقد هستند، ویروس کرونا به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت روی لباس باقی می‌ماند. به همین علت توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا شستشوی فوری دست‌ها و خریدها، به کمک این آموزش در مجله رادیب، ضدعفونی کردن لباس‌ها و کیف و کفش را به محض وارد شدن داخل منزل انجام دهید.

حتما لازم نیست لباس‌هایتان را هر شب شستشو دهید، کافی است آن را درگوشه‌ای از منزل بگذارید و با گذشت ۶ الی ۱۲ ساعت دوباره لباس‌هایتان را بپوشید و فقط در مواقع ضروری یا کثیف شدن لباس آن را بشویید.

 

افرادی که تنها به قصد خرید از سوپرمارکت از خانه خارج می‌شوند، لزومی ندارد که به محض ورود به خانه ضدعفونی کردن لباس‌های خود را آغاز کنند. با این حال اگر در خارج از خانه نتوانسته‌اید فاصله ایمن خود را با دیگر افراد رعایت کنید و یا در مجاورت مستقیم شما فردی عطسه یا سرفه کرده است، بهتر است ضدعفونی کردن لباس خود را انجام دهید.

 

ضدعفونی کردن کفش ها

در مطالعه جدیدی که CDC در بیمارستان‌های ووهان انجام داده مشخص شده ویروس روی کفش می‌ماند؛ اما این مساله که آیا ویروس‌های روی کفش عفونی هستند یا خیر هنوز روشن نشده است.

کلینیک کلیولند (Cleveland Clinic) اعلام کرد که احتمال ماندگاری ویروس روی کفش بسیار زیاد است؛ اما انتقال آن در صورتی رخ می‌دهد که به کفش خود دست بزنید و بعد دست‌تان با صورت‌تان تماس پیدا کند. اگر گمان می‌کنید با سطح یا شخص آلوده در تماس بوده‌اید، باید قبل از ورود به خانه کفش‌های خود را دربیاورید، دستان‌تان را بشویید و کفش‌ها را با الکل یا مواد بهداشتی ضدعفونی کنید.

 

نقش مهم رطوبت در رشد ویروس‌ها

انتقال ویروس کرونا از طریق لباس بسیار پایین است و درسطوح دیگر همچون فلز یا پلاستیک ماندگاری بیشتری دارد. همچنین از دیگر عواملی که باعث رشد ویروس‌ها می‌شود، رطوبت است،  پس به همین خاطر و به دلیل خاصیت الیافی بودن لباس یا کیف و کفش، انتقال ویروس از طریق لباس بسیار پایین است.

 

اقداماتی که برای ضدعفونی کردن باید انجام دهید:

  • لباس‌ها و سایر اقلام را تکان ندهید تا احتمال پخش ویروس از طریق هوا را به حداقل برسانید.
  • این اقلام را با صابون یا مواد شوینده و با استفاده از آب با بیشترین دمای توصیه شده بشویید و سپس آنها را به طور کامل خشک کنید.
  • بلافاصله دست‌ها را با آب و صابون بشویید یا ازضدعفونی کننده های الکل دار استفاده کنید.
  • سطل یا کیسه لباس‌های کثیف را نیز شسته یا ضدعفونی کنید. بهتر است اقلام کثیف را در کیسه‌های یکبار مصرف نگهداری کنید.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
امکان ساخت گروه‌های 1024 نفره واتساپ

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید