مدت زمان لازم برای برنامه نویس شدن چقدر است؟

مدت زمان لازم برای برنامه نویس شدن چقدر است؟

یکی از سوالات رایج دوستانی که تمایل دارند برنامه نویس شوند این است که مدت زمان لازم برای برنامه نویس شدن چقد هست ؟ این سوال پاسخ های متفاوتی میتونه داشته باشه. در این مقاله از وب سایت مجله رادیب به بررسی شیوه های یادگیری و برخی مراحل برنامه نویس شدن را با هم بررسی می کنیم. اگر دوست دارید بدانید که زمان لازم برای برنامه نویس شدن چقد هست در این مقاله با من همراه باشید.

زمان لازم برای برنامه نویس شدن

ابتدا برای رسیدن به پاسخ سوال چه مدت طول میکشه تا برنامه نویس شویم به خودتان نگاه کنید. خیلی مهم است که شما ابتدا میزان هوش خود را در نظر بگیرید و سپس پشتکار لازم برای شروع برنامه نویسی که از مهم ترین نکات در ابتدای شروع برنامه نویسی می باشد.

من در این مقاله بر اساس تجربه 10 ها نفر که تحقیق شخصی خود روی بیش از 10 ها برنامه نویس بزرگ و کوچک بوده است زمان لازم برای برنامه نویس شدن را می نویسم و اصلا یک پیشنهاد یا فکر فرضی نمی باشد.

برای برنامه نویس شدن چه زبانی را می خواهید انتخاب کنید

یکی دیگر از مهم ترین نکات برای اینکه بدونید زمان لازم برای برنامه نویس شدن چقدر هست اینه که باید مشخص کنید چه زبان هایی برنامه نویسی را می خواهید یاد بگیرید. مثلا برنامه نویسی تحت وب , برنامه نویسی تحت موبایل , برنامه نویسی تحت سیستم عامل و .... هر کدام از این کار ها دارای زبان های برنامه نویسی مختلفی می باشند.

مدن زمان لازم برای برنامه نویسی شدن چقدر است

توجه داشته باشید در این مقاله ما مدت زمان لازم برای برنامه نویسی تحت وب شدن را مورد بررسی قرار داده ایم

چقدر طول میکشد یک برنامه نویس وب شویم

برای اینکه یک برنامه نویس حرفه ای شویدم لازم است ابتدا با زبان های پایه آموزش ها رو شروع کنید. مثلا در ابتدا باید از html و css روع کنید و بعد از این دو به سراغ جاوا اسکریپت و جی کوئری بروید. بعد از اینکه تسلط خوبی در این زمینه ها به دست آوردید . باید به سمت یک زبان برنامه نویسی قوی برید مثل Asp.net یا php و .... من به شخصه php رو پیشنهاد می کنم چرا که امروزه خیلی مورد استفاده قرار میگیره. بعد از اینکه زبان php را یاد گرفتید باید به سراغ کدنویسی Ajax و برخی فریم ورک های جاوا اسکریپت مثل NodeJs , React , Angolar و ... برید. تا اینجا چنیدن زبان برنامه نویسی برای یادگیری برنامه نویسی تحت وب پیشنهاد شد.

پیشنهاد یادگیری: شما می توانید دوره های بخش آموزش php را ببینید شامل دوره های مختلفی می باشد. یکی از دوره های جامع این بخش آموزش زبان برنامه نویسی php صفر تا صد هست که می تونید در یادگیری خیلی کمکتون کنه.

بعد از مراحل بالا می توانید به سراغ مدیریت محتوا های آماده (cms) برید. مدیریت محتوایی همچون وردپرس , جوملا , پرستاشاپ و ... که در حال حاضر وردپرس محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه داره. شما با یادگیری کدنویسی و توایع مدیریت محتوایی همچون وردپرس می توانید قالب ها و افزونه های حرفه ای برای وردپرس طراحی کنید.

پیشنهاد یادگیری: بخش سری آموزش وردپرس را مشاهده کنید. بخش های مختلفی در این بهش وجود دارد. از دوره های جامع این بخش می توانید به دوره آموزش طراحی قالب وردپرس و همچنین دوره آموزش کامل کار با وردپرس صفر تا صد اشاره کرد.

همچنین شما می توانید برای برنامه نویسی حرفه ای و تخصصی تر به سراغ فریم ورک های قدرتمند جهان اعم از: لاراول , سیمفونی , زند , اسلیم و .... برید. این فریم ورک ها هر کدام قوانین و توابع خاص خود را در کدنویسی دارند که شما می توانید با یادگیری زبان هایی همچون php در کمترین زمان ممکن به این فریم ورک ها مسلط بشید.

پیشنهاد یادگیری فریم ورکها: در سری آموزش فریم ورک های شما می توانید به دوره های آموزش لاراول و دوره های آموزش سیمفونی دسترسی داشته باشید. دوره های جامع این دسته بندی آموزش فریم ورک سیمفونی و آموزش جامع فریم ورک لاراول می باشد که می تونید هر کدام از آنها را به صورت مجزا مشاهده کنید. همچنین برای مقایسه سیمفونی یا لاراول می تونید مقاله ای که در مجله قبلا منتشر شده را مطالعه کنید.

زمان لازم برای برنامه نویس شدن

به طور کلی زبان های زیادی برای یادگیری وجود دارند , و در کنار اون مدیریت محتواها و فریم ورک های زیادی هم در حال توسعه و انتشار هستند که می توان به سمت هر کدام از آنها رفت.

زبان های مورد نیاز برای برنامه نویسی تحت وب

قبلا در مجله رادیب مقاله ای تحت عنوان زبان های برنامه نویسی لازم برای طراحی سایت را قرار داده ایم که می توانید جزئیات بیشتر را انجا مطالعه کنید. اینجا هم اشاره مختصری به اونها می کنیم.

برای اینکه بتوانید یک صفحه وب طراحی کنید یادگیری زبان های html و css الزامیست. با این دو زبان می تونید یک صفحه وب سایت را طراحی کنید. بعد از آن برای زبان تر کردن سایت و اضافه کردن جلوه های خاص باید از جاوا اسکریپت و جی کوئری استفاده کنید که با استفاده از اونها می تونید افکت های همچون افزودن اسلایدر به وب سایت , ایجاد باکس های پاپ آپ و .... اضافه کنید. تا اینجا شما یک صفحه وب سایت میسازید که یک سایت استاتیک است. اگر بخواهید وب سایت را داینامیک کنید باید قالب استایتک طراحی شده را با استفاده از کدهای php به یک سایت داینامیک تبدیل کنید.

پیشنهاد یادگیری زبان های تحت وب: برای مشاهده این سری آموزشی می توانید به دسته بندی طراحی وب سایت , درسته بندی دوره های آموزش html , دسته بندی دوره های جامع آموزش css , دوره آهای جامع آموزش جی کوئری و .... دسترسی داشته باشید.

مدت زمان برنامه نویسی شدن

و اما موضوع اصلی که مدت زمان برنامه نویس شدن هست. برای یادگیری اکثر زبان های تحت وب , فریم ورک های مختلف , مدیریت محتوا و .... حداقل برای حرفه ای شدن 2 سال زمان لازم است. البته توجه داشته باشید که این 2 سال برای هر چه حرفه ای تر شدن شما می باشد. به این معنی که اگر به مدت 2 سال زمان صرف یادگیری و تمرین در این زمینه کنید بی شک به یک برنامه نویسی فوق حرفه ای تبدیل خواهید شد.

برخی افراد به سمت فریم ورک و مدیریت محتواهای آماده میروند و در مراحل برنامه نویسی بی خیال کدنویسی میشن و از سیستم های آماده ای همچون وردپرس و ... استفاده می کنن. توجه داشته باشید اگر قصد برنامه نویس شدن حرفه ای رو دارید باید دائما با کدها و کدنویسی سرکار داشته باشید. تمرینات مداوم تاثیر بسیار زیادی در یادگیری شما خواهند داشت.

اگر شما داری هوش یادگیری خوبی باشد می توانید به راحتی در 1 سال هم به برنامه نویسی خوبی تبدیل بشید. مدت زمان 2 سال به صورت کاملا طبیعی برای هر فردی در نظر گرفته شده است. اما افرادی وجود دارند که در مدت زمان کوتاهی موفق به یادگیری زبان های مختلف شده اند.

امیدواریم که این مقاله تونسته باشه کمکی به شما عزیزان کرده باشه.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 6 امتیاز , میانگین امتیازات 4.33 از 5 میباشد )
ضدعفونی کردن لباس ها از ویروس کرونا

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید