سیمفونی یا لاراول - مقایسه laravel و symfony

سیمفونی یا لاراول - مقایسه laravel و symfony

سیمفونی و لاراول دو فریم ورک قدرتمند در جهان هستند. در این مقاله به بررسی و مقایسه laravel و symfony میپردازیم. شاید برای شما جای سوال باشید که که بهتر است سیمفونی یا لاراول را برای یادگیری و ساخت پروژه های خود انتخاب کنیم ؟! با من در این مقاله از مجله رادیب همراه باشید.

در سراسر جهان توسعه دهنگانی که در حوزه زبان برنامه نویسی php کار میکنند بعد از طی کردن و یاد گرفتن کامل زبان برنامه نویسی php اقدام به یادگیری فریم ورک های php‌ میکنند تا پروژه های حرفه ای تر و در مدت زمان کم تری به اتمام برسانند حال در زمینه برنامه نویسی php فریم ورک های زیادی وجود دارد که با هم رقابت دارند در این مقاله به برسی دو ابرقدرت که در بین توسعه دهنگان php محبوبیت بیشتری دارند و امکانات آن ها از سایر فریم ورک ها بیشتر است میپردازیم تا شما در انتخاب فریم ورکی که برای ادامه فعالیت خود انتخاب میکنید دچار اشتباه نشوید .

سیمفونی یا لاراول

فریم ورک چیست ؟ 

فریم ورک به انگلیسی Framework در لغت به معنی چهار چوب است بیشترین کاربرد این کلمه در دات نت فریم ورک است فریم ورک ها مجموعه ای از کتابخانه ها و قواعد های آماده ای هستند که از قبل توسعه داده شده اند که به برنامه نویسان کمک میکنند تا کد های کم تری بنویسند و در مدت زمان کم تری به نتیجه دلخواه خود برسند فریم ورک ها این امکان را برای برنامه نویسان ایجاد میکنند با دانش کم از برنامه نویسی پروژه های بزرگی با امنیت بالا طراحی و ییاده سازی کنند .

فریم ورک‌های php 

زبان برنامه نویسی php به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان فریم ورک های زیادی دارد که برای توسعه دهندگان طراحی و یپاده سازی شد اند در بین فریم ورک های که در حال حاضر برای زبان برنامه نویسی php وجود دارد فریم ورک symfony , laravel , slim , zend این فریم ورک ها در حال حاظر در بین فریم ورک های php به صورت فوق حرفه ای فعالیت میکنند در میان این فریم ورک ها فریمورک سیمفونی یک از با ثبات ترین فریم ورک ها به حساب می آید .

فریم ورک سیمفونی ؟ 

فریم ورک سیمفونی (symfony) یکی از بهترین و با ثبات ترین فریم ورک های زبان برنامه نوسی php است این فریم ورک در چند سال اخیر به عنوان باثبات ترین فریم ورک در بین فریم ورک های دیگر انتخاب میشود این فریم ورک در سال 2005 توسط شرکت SensioLabs  به دنیای برنامه نویسی وب معرفی شد از زمان فعالیت این فریم ورک تا کنون موفقیت های زیای را به اسم خود ثبت کرد است ان فریم ورک در بین همه فریم ورک های دیگر بیرقیب است و در بین همه فریم ورک های دیگر بیشترین تعداد کامپوننت ها را دارد که فریم ورک های قدرت مندی مثل لاراول و زند از هسته این فریم ورک ها استفاده میکنند این فریم ورک بر پایه ساختار mvc مورد استفاده قرار میگیرد و به برنامه نویس امکان تجربه برنامه نویسی در محیط راد را میدهید .

اطلاعات بیشتر سیمفونی را در مقاله سیمفونی چیست مطالعه کنید

فریم ورک لاراول ؟ 

فریم ورک لاراول (laravel) در چند سال اخیر به عنوان محبوب ترین فریم ورک در بین فریم ورک های php انتخاب میشود . laravel برای اولین بار توسط فردی به نام Taylor Otwell به دنیای برنامه نویسی معرفی شد این فریم روک برای پیاده سازی پروژه ای بزرگ مناسب و قابلیت توسعه پذیری خوبی دارد این فریم ورک در خیلی از بخش های خود از هسته سیمفونی استفاده میکند یاد گیری این فریم ورک نسبت به فریم ورک سیمفونی راحت تر است .

اطلاعات بیشتر لاراول را در مقاله لاراول چیست می توانید مطالعه کنید.

مقایسه فریم وردک لاراول و سیمفونی

سیمفونی یا لاراول ؟ 

شاید خیلی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب در ایران این عقیده را دارند که فریم ورک لاراول قدرت مند تر از همه فریم ورک های دیگر است این تصور کاملا غلط است چون در ایران توسعه دهنگان همیشه راه های آسان تر را انتخاب میکنند اگر شما نگاهی به وب سایت های کشور بندازید متوجه خواهید شد که خیلی از وب سایت ها با وردپرس , جوملا و .... طراحی و توسعه داده شده اند و وب سایت های خیلی کمی اختصاصی هستند و برنامه نویس که بعد از آشنایی کامل با php قصد یادگرفتن یک فریم ورک را دارد که پروژه های خود را در مدت زمان کم تری به اتمام برساند امنیت پروژه های خود را چند برابر کند و از مزایا هایی که این فریم ورک ها دارند استفاده کند در این مقاله ما بهترین فریم روک را به شما معرفی خواهیم کرد که شما در انتخاب خود در آینده پشیمان  نشوید .

مزایای فریم ورک لاراول ؟ 

  • توسعه پذیری خوب 
  • بروزرسانی آسان
  • استفاده آسان از دیتابیس
  • استفاده از پکیج های 
  • منبع باز بودن
  • آموزش های زیاد در سطح اینترنت

پیشنهاد مرتبط دوره آموزش فریم ورک لاراول فارسی

مزایای فریم ورک سیمفونی ؟ 

  • توسعه پذیری فوق العاده
  • بروزرسانی آسان
  • سیستم فوق حرفه ای twig برای مدیرت کردن قالب
  • ارتباط آسان و امن با دیتابیس با doctrine این کتابخانه به حدی قدرت مند است که فریم ورک zend از آن استفاده میکند 
  • امکان ایجاد و استفاده از باندل و بسته نصبی در پروژه ها 
  • مناسب برای پیاده سازی پروژه های بزرگ و غطیم 
  • کش بسیار قوی و بی رقیب 
  • دارای بیش از 30 کامپوننت 
  • یاد گیری آسان اما نه در حد لاراول 
  • آموزش های نسبتا خوب در اینترنت 

پیشنهاد مرتبط دوره آموزش فریم ورک سیمفونی

این چند نمونه که در بالا بیان شد چند نمونه از مزایا های این دو فریم ورک بودند هر فریم ورکی برای هدفی ساخته شده است و استفاده از هر فریم ورک در پروژه ها میتواند دلایل خود را داشته باشد و نمیتوان این را به یقین گفت که چه فریم ورکی از فریم ورک دیگر برتر است اما با توجه به این که فریم ورک قدرتمند لاراول و زند ازهسته فریم ورک سیمفونی استفاده میکنند و تعداد کامپوننت های سیمفونی از همه فریم ورک های دیگر بیشتر است امنیت و ثبات آن از همه فریم ورک ها بهتر است داری سه محیط اجرایی است که در مقاله سیمفونی چیست کامل به این موضوع پرداخته شده.

برنامه نویس امکان برنامه نویسی در محیط راد را تجربه میکند و خیلی از امکاناتی که واقعا بینظیر هستند در این فریم ورک وجود دارد شاید یادگیری سیمفونی سخت تر از لاراول باشد و آموزش سیمفونی کم تر از آموزش لاراول باشد اما کد نویسی و پروژه ایی که با سیمفونی پیاده سازی میشوند با لاراول از آسمان تا زمین اختلاف دارند.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 6 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
نرم افزار های لازم برای فارسی سازی قالب و افزونه ه

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید