راهنمای کامل و کاربردی برای رشد در اینستاگرام

راهنمای کامل و کاربردی برای رشد در اینستاگرام

آیا مایل هستید یاد بگیرید که چگونه از رازهای اینستاگرام برای رشد خودتان و صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید؟ در این راهنمای اینستاگرام در مجله رادیب ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه خوانندگان وبلاگ و پیج خود را افزایش دهید و یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

برای شخصی که به تازگی صفحه اینستاگرام یا وبلاگی را راه اندازی کرده است، یافتن روشی عالی برای افزایش ترافیک وبلاگ و بازدید صفحه اینستاگرام می تواند مشکل باشد.

اما، نگران نباشید، اینجاست که متدهای هوشمندانه در رسانه‌های اجتماعی وارد می‌شوند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار و وبلاگ شما هستند. برای به دست آوردن نتایجی که به دنبال آن هستید، باید آن را به درستی انجام دهید.

به همین دلیل است که ما این راهنما را برای کمک به تبلیغ وبسایت، کسب و کار، خدمات ، و وبلاگ شما در اینستاگرام جمع آوری کرده ایم. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی استفاده کنید، چگونه خوانندگان را جذب و پیدا کنید، چگونه فید اینستاگرام خود را برای حداکثر تعامل در وبلاگ یا وبسایت خود جاسازی کنید و موارد دیگر.

من محمد رضا محقق هستم از تیم پشتیبانی دیجیتال مارکتینگ گروه رادیب، بیایید بدون هیچ مقدمه ای، شروع کنیم.

 

مزایای اینستاگرام برای بلاگرها


تبلیغ وبلاگ و خدمات  یا محصولات در اینستاگرام مزایای زیادی دارد. در صورت استفاده صحیح، اینستاگرام می تواند بهترین مکان برای افزایش فالوورها و خوانندگان شما و حتی خریداران محصولات شما در یک مکان باشد.

اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد، به این معنی که شما فرصت های زیادی برای معرفی برند خود دارید. اینستاگرام پلتفرمی است که در آن افراد تمایل به محتوای بصری جذاب دارند. و به اشتراک گذاری محتوای جذاب در اینستاگرام می تواند برای برند شما معجزه کند.

اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا :

  • یک جامعه برای وبلاگ ، برند، یا محصولات خود ایجاد کنید
  • تعامل وبسایت وبلاگ خود و فروش محصولات خود را افزایش دهید
  • آخرین پست های وبلاگ و محصولات جدید خود را تبلیغ کنید
  • ترافیک بیشتری را به وبلاگ خود هدایت کنید
  • و ...

اکنون که مزایای استفاده از اینستاگرام را می دانید، بیایید به نکاتی که به شما در موفقیت در این پلتفرم کمک می کند نگاهی بیندازیم.

 

یک نام کاربری خوب انتخاب کنید

 

انتخاب یک نام کاربری خوب برای اکانت اینستاگرام بسیار مهم است. توجه کاربران را بیشتر جلب می کند و به آنها کمک می کند برند شما را به خاطر بسپارند.

اگر از قبل یک وبسایت یا برند دارید، باید به آن پایبند باشید تا در همه پلتفرم‌ها ثابت باشد. انتخاب نام کاربری اینستاگرام به عنوان نام برندتان، به خوانندگان فعلی شما کمک می کند تا شما را به راحتی در هر پلتفرم پیدا کنند.

در اینجا ما در مجله رادیب از آی دی RadibMAG استفاده می کنیم که معنی دو کلمه رادیب و مجله را در خود جای داده است. 

اگر هنوز نامی برای برند خود انتخاب نکرده اید و برای انتخاب نام مناسب به کمک نیاز دارید، از مشاوران گروه رادیب برای انتخاب نام مناسب کمک بگیرید. روی این لینک کلیک کنید و هزاران ایده برای برای انتخاب نام برند خود دریافت خواهید کرد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای مشاوران رادیب، در مورد نام برند خود چند خط توضیحات ارسال نمایید.

 

برنامه ریزی کنید


قبل از شروع سفر اینستاگرامی خود، باید یک جایگاه مناسب و یک برنامه مدون برای خود انتخاب کنید. یک برنامه ریزی خوب به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را در اینستاگرام پست کنید.

محتوای صفحه اینستاگرام شما باید همان محتوایی باشد که می خواهید در نهایت خود یا محصولات خود را به کمک آن معرفی و تبلیغ کنید.

اگر یک فعال در زمینه مُد هستید، نباید در مورد امور مالی پست بنویسید یا منتشر کنید . فقط در نهایت خوانندگان خود را گیج خواهید کرد و این کار، زمینه را برای شما به دست آوردن فالوور اینستاگرام دشوارتر می کند.

اگر هنوز در مورد برنامه ریزی تصمیم نگرفته اید، باید وقت خود را عاقلانه صرف تصمیم گیری در مورد جایگاهی که می خواهید انتخاب کنید، بگذارید. زیرا هنگامی که جایگاه خود را انتخاب کردید، باید در دراز مدت به آن پایبند باشید.

برای راهنمایی های بیشتر، از مشاوران ما کمک بگیرید. کلیک کنید

 

از بیو اینستاگرام خود استفاده کنید


حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که این فضای کوچک Bio در حساب اینستاگرام شما چقدر می تواند موثر باشد. اگر به طور مؤثر از آن استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند ترافیک و خوانندگان پیج خود را افزایش دهید.

بیوگرافی اینستاگرام شما مانند یک آسانسور عمل می کند. شما یک محدودیت 150 کاراکتری دارید تا مخاطبان خود را متقاعد کنید که در این صفحه اینستاگرامی بمانند و صفحه شما را دنبال کنند.

می توانید بیوگرافی اینستاگرام خود را با متن، ایموجی، هشتگ و منشن پر کنید. همچنین باید پیوندی به وبسایت خود ( در صورتی که وبسایت دارید ) در بیو خود قرار دهید، این به مخاطبان شما کمک می کند تا به سرعت به سمت وبسایت شما حرکت کنند. به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید لینک خود را در پست های اینستاگرامی خود قرار دهید زیرا اصلا قابل کلیک نیست.

اگر نیاز به نمونه یا مثال دارید، می‌توانید سایر صفحات اینستاگرام را نیز بررسی کنید و ببینید که چگونه بیوگرافی خود را نوشته اند . این کار به شما ایده خوبی می دهد که چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست.

برای مثال، در اینجا یک بیوگرافی عالی اینستاگرام از صفحه اینستاگرام رادیب را مشاهده کنید :

صفحه اینستاگرام گروه رادیب

برای مثال دیگر ، در اینجا یک بیوگرافی صفحه اینستاگرام  مجله رادیب را مشاهده کنید :

صفحه اینستاگرام مجله رادیب

 

پست های وبسایت و یا محصولات خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید


به اشتراک گذاری پست های وبسایت خود در اینستاگرام بهترین راه برای جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت شما است. می‌توانید از پایگاه عظیم کاربران اینستاگرام استفاده کنید و با ارسال محتوای بصری جذاب، آنها را تحت تأثیر قرار دهید تا وارد وبسایت شما شوند. حال اگر وبسایت شما فروشگاهی هم باشد، حتما فروش خوبی را تجربه خواهید کرد

اگر به وبسایت ارزان فروشگاهی احتیاج دارید، حتما از سایت ساز ارزان رادیب استفاده کنید

با این حال، به اشتراک گذاری پست های سایت در اینستاگرام ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما کمی پیچیده تر از آن است که فکر می کنید . زیرا کاربران به راحتی متقاعد نمی شوند که روی لینک شما کلیک کنند. اگر می خواهید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید، باید از موارد زیر استفاده کنید:

  • تصاویر با کیفیت بالا
  • زیرنویس ها یا متن های جذاب
  • هشتگ های مرتبط

 

نگران نباشید، برای ساختن تصاویر بصری جذاب نیازی نیست که یک طراح گرافیک خبره باشید می توانید با کارشناسان رادیب در واتساپ در ارتباط باشید تا راهنماییتان کنند و همچنین بهای انجام کارهای گرافیکی مورد نیاز خود را دریافت کنید ( فقط پاسخگویی در واتساپ 09374338986 ).

 

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

 

استفاده از هشتگ های مناسب می تواند تاثیر زیادی بر دسترسی دیگران به پست های اینستاگرام شما داشته باشد.

هشتگ ها یک ابزار کشف یا پیدا شدن ِ عالی برای کاربران اینستاگرام هستند. آنها به افراد اجازه می دهند به راحتی محتوای مرتبط با علایق خود را پیدا کنند. اگر از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید که برای شما محبوب هستند، و همچنین مرتبط به پیج اینستاگرام شماست،  می‌توانید فالوورها و خوانندگان بیشتری را به صفحه، فروشگاه و یا وبسایت خود جذب کنید.

یک راه عالی برای یافتن هشتگ ها این است که به صفحات پر طرفدار ( اما مرتبط به کار خود ) سر بزنید و پست های آن را زیر و رو کنید تا ببینید از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه اینستاگرام غذایی دارید، می توانید ببینید که بلاگرهای غذا در اینستاگرام از هشتگ هایی مانند #صبحانه، #رستوران #آشپزی، #خوشمزه ، #غذا و غیره استفاده می کنند.

قبل از افزودن هشتگ به پست های خود، باید میزان استفاده از آن هشتگ ها را بررسی کنید. اگر هشتگ زیر 1000 پست داشته باشد، بعید است که مردم آن هشتگ ها را جستجو کنند. بهتر است از هشتگ های محبوب اما مرتبط استفاده کنید زیرا آنها جمعیت زیادی را جذب می کنند.

کافی است هشتگ ها را در اینستاگرام جستجو کنید تا میزان محبوبیت آنها را دریابید:

استفاده از هشتگ و محبوبیت آن

همچنین می توانید کمی تحقیق کنید و ببینید که دنبال کنندگان بالقوه شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن محتوا استفاده می کنند. برای اینکه کارها را برای خود آسان کنید، می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید  تا به شما کمک کنیم هشتگ های مرتبط را در زمینه کاری خود پیدا کنید ( کلیک کنید ).

نکته جالب در مورد اینستاگرام این است که به کاربران اجازه می دهد هشتگ های دلخواه خود را فالو کنند. این بدان معناست که اگر از هشتگ‌های مرتبط استفاده می‌کنید، پست‌های شما در فید مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود، حتی اگر آنها شما را دنبال نکنند.

اینستاگرام فقط به شما اجازه می دهد از 30 هشتگ در یک پست استفاده کنید. این بدان معنی است که باید مطمئن شوید که از هشتگ های مناسب برای جذب مخاطب مناسب استفاده می کنید، در غیر این صورت فضای ارزشمندی را در توضیحات پست خود از دست خواهید داد.

 

از CTA در پست های خود استفاده کنید


آیا تا به حال متوجه متن آنلاین شده اید که می گوید «اینجا را کلیک کنید» یا «اکنون این محتوای انحصاری را دانلود کنید»، کلماتی که از شما می خواهند کاری انجام دهید؟ به این موارد به اختصار فراخوانی برای اقدام برای کلیک یا CTA می گویند.

اگر می خواهید کاربران اقدامی مانند بازدید از سایت یا خواندن آخرین پست وبلاگ شما انجام دهند، باید CTA را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید.

قبلاً در همین آموزش اشاره کردیم که اینستاگرام به کاربران اجازه نمی دهد لینک های قابل کلیک را در پست های اینستاگرام خود قرار دهند. اما همچنان می‌توانید URL یا لینک را اضافه کنید تا به مخاطبان خود کمک کنید تا به وبسایت شما سر بزنند. ممکن است قابل کلیک نباشد، اما اگر زیرنویس‌های شما جذاب باشد، به همان اندازه کار خواهد کرد.

در زیر به نحوه استفاده مجله رادیب از CTA و URL در پست های اینستاگرام خود نگاه کنید:

CTA در اینستاگرام و کلیک روی لینک

از طرف دیگر، می‌توانید یک CTA در عنوان خود اضافه کنید که از کاربران می‌خواهد روی لینک موجود در بیو شما کلیک کنند. همچنین می توانید CTA را برای افزایش تعامل در پست های اینستاگرام خود قرار دهید.

این یک واقعیت شناخته شده است که همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به پست‌هایی که تعامل بالایی دارند مانند نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها، پاداش می‌دهند.

بنابراین، CTA ها می توانند مخاطبان شما را تشویق کنند تا با پست های اینستاگرام شما نیز درگیر شوند. شما می توانید از فالوورهای خود بخواهید که با پرسیدن یک سوال، با درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن یک پست، یا صرفاً با درخواست از آنها برای لایک کردن یا اشتراک گذاری پست، با پست شما ارتباط برقرار کنند.

 

فید یا پست های اینستاگرام خود را در وبسایت خود قرار دهید


ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که داشتن فید اینستاگرام در وبلاگ یا وبسایت چه فایده ای دارد؟ تعبیه فید اینستاگرام در سایت شما می تواند به شما کمک کند تا تعامل بیشتری در وبلاگ و پست های اینستاگرام خود ایجاد کنید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، داشتن نرخ تعامل بالا باعث می شود پست های اینستاگرام شما بیشتر دیده شود. و داشتن بازدید بیشتر به این معنی است که شانس جذب فالوورهای بیشتر وجود دارد.

به علاوه، می توانید حساب اینستاگرام خود را به خوانندگان وبسایت خود معرفی کنید، کسانی که ممکن است قبلاً از آن مطلع نبوده باشند.

داشتن فید اینستاگرام در وبلاگ یا وبسایت شما بهترین راه برای تسریع رشد اینستاگرام شماست.

 

با برنامه ها یا وبسایت زمانبندی پست ، همیشه فعال باشید


برای اینکه رسانه های اجتماعی برای وبلاگ یا کسب و کار آنلاین شما به صورت بهترین بازدهی را داشته باشد، باید تلاشی جدی انجام دهید تا ثابت قدم و در اینستاگرام همیشه فعال باشید.

حتی اگر با انگیزه زیاد، هر روز مطالبی را پست کنید ولی ناگهان چند هفته از اینستاگرام استفاده نکنید، تلاش های شما هیچ فایده ای ندارد.

کاربران اینستاگرام با ثبات رشد می کنند. اگر یک بار در روز پست می کنید، دنبال کنندگان شما از شما انتظار دارند که هر روز مطالب ارسال کنید. اما به محض شکستن این ثبات، شروع به از دست دادن فالوورهای خود خواهید کرد.

با داشتن یک برنامه منظم پست، می توانید بازدید، تعامل و فالوورهای بیشتری در اینستاگرام خود داشته باشید.

برای این کار تنها کافی ست از ربات هوشمند رادیب برای زمانبندی پست های خود استفاده کنید

ربات هوشمند زمانبندی پست های اینستاگرام رادیب

برای تست یک روزه رایگان از این ربات هوشمند تنها کافی ست در ربات ثبت نام کنید و زمانبندی پست در این ربات را امتحان کنید. این ربات با شبیه سازی رفتار انسانی، هیچ خطری برای صفحه اینستاگرام شما نخواهد داشت.

ثبت نام رایگان در ربات

 

با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید

 

اگر می‌خواهید در دراز مدت دنبال‌کنندگان شما در صفحه اینستاگرامتان باقی بمانند، باید یک ارتباط قوی با فالوورهای خود ایجاد کنید.

بهترین راه برای ارتباط با مخاطب این است که خودتان باشید. احتمالاً این عبارت را زیاد شنیده اید، اما حقیقت را بخواهید، این چیزی است که به مردم کمک می کند به راحتی با شما و برند شما ارتباط برقرار کنند.

مردم افرادی را دوست دارند که استوری ها و پست های خود را از فضای شخصی به اشتراک می گذارند.

به یاد داشته باشید، هر چیزی که پست می کنید برای خوانندگان شماست. پست‌های خود را طوری بنویسید که انگار دارید با یکی از دوستانتان صحبت می‌کنید، و این برای مخاطبان شما طنین‌انداز خواهد شد، به خصوص اگر در حال حل مشکلات آنها باشید.

فراموش نکنید که در بخش نظرات با فالوورهای خود صحبت کنید تا رابطه خود را با آنها بیشتر کنید

 

از استوری اینستاگرام استفاده کنید


یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ محصولات یا معرفی وبسایت و جذب فالوور، استوری اینستاگرام است. محبوبیت استوری اینستاگرام به این زودی ها کم نمی شود، زیرا 70 درصد از کاربران اینستاگرام هر روز استوری های  اینستاگرام را تماشا می کنند.

بزرگترین مزیت استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ این است که می توانید یک لینک مستقیم به محصول یا وبسایت یا فروشگاه خود در استوری ها ثبت کنید، این کاری است که نمی توانید در پست های معمولی اینستاگرام خود انجام دهید. قبلا برای باز کردن این ویژگی به حداقل 10000 فالوور نیاز داشتید اما جدیدا با استفاده از استیکر لینک اینستاگرام، هر شخصی می تواند در استوری های خود لینک ثبت کند..

استفاده از استوری های اینستاگرام نیز راهی عالی برای نگه داشتن فالوورهایتان است، زیرا جذاب است. به علاوه، شما همچنین می توانید به یک پایگاه هواداران کاملاً جدید دسترسی پیدا کنید که به رشد برند شما کمک می کند!

نکته حرفه ای: اطلاعات را در بیش از یک استوری منتشر کنید. اگر تمام اطلاعات را در یک اسلاید قرار دهید، به احتمال زیاد بینندگان شما فقط برای یک یا دو ثانیه آن را می بینند و سپس به استوری بعدی می روند.

اگر با استفاده از تصاویر جذاب، اطلاعات را در 3 یا 4 اسلاید منتشر کنید، این فرصت را خواهید داشت که توجه آنها را به استوری خود جلب کنید.

 

سایر بلاگرها را دنبال کنید و با محتوای آنها درگیر شوید


ارسال محتوای جذاب و دوست داشتنی یکی از راه های عالی برای جلب توجه و افزایش فالوورهای اینستاگرام شماست.

راه موثر دیگر این است که به طور فعال محتوایی را دنبال کنید، لایک کنید، و در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط سایر افراد تأثیرگذار در صفحه خود، صحبت کنید.

این یک راه عالی برای دیده شدن بیشتر است.

وقتی توجه کافی را به خود جلب کردید، همتایانتان ممکن است تصمیم بگیرند که شما را در پست خود معرفی کنند یا برای همکاری با شما تماس بگیرند. شما می توانید با همکاری یا تبادل با سایر افراد و مشاغل، دیده شدن خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر می خواهید با صفحات مرتبط یا همکار خود در اینستاگرام تبادل بنر یا تبلیغ داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، نکات زیر را دنبال کنید:

  • برای یافتن افرادی که می خواهید با آنها کار کنید، از هشتگ های محبوب در صفحات خود استفاده کنید. وقتی شروع به دنبال کردن آنها کردید، با لایک کردن و گذاشتن نظرات با پست آنها ارتباط برقرار کنید.
  • برندهای محبوب را بررسی کنید و ببینید آیا در اینستاگرام فعال هستند یا خیر. هنگامی که آنها را پیدا کردید، می توانید با آنها تماس بگیرید و درخواست همکاری کنید.
  • شبکه سازی در اینستاگرام یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید است.

 

هدایای اینستاگرام را جدی بگیرید


اجرای کمپین های مسابقه ای همراه با هدایای ویژه در اینستاگرام، یک راه عالی دیگر برای افزایش فالوورهای اینستاگرام و تبلیغ محصولات یا وبسایت شما است. همه دوست دارند شانس بردن یک جایزه عالی را داشته باشند، بنابراین هدایا توجه زیادی را در اینستاگرام به خود جلب می کند.

اجرای یک کمپین جایزه دار ممکن است کار زیادی و پر هزینه ای به نظر برسد، اما در واقع زمانی که از با برنامه ریزی دقیق پیش بروید بسیار آسان است، زیرا می دانید که این تعامل و افزایش فالوور در مسابقه، چه مزایایی برای شما خواهد داشت و به چه میزان فروش شما افزایش می یابد.

 

و در پایان به این نکته توجه کنید اینستاگرام یک فرصت عالی برای همه ایجاد کرده است تا رشد و افزایش فروش را تجربه کنید، اما در این مسیر، به جز مطالعه مقالات مختلف، نیاز به یک مشاوره خوب هم دارید، زیرا تجربه را نمی شود از طریق متن و فیلم آموزش داد. اگر به مشاوران حرفه ای برای رشد احتیاج دارید، حتما با مشاوران ما ارتباط بگیرید. 

برای ارتباط با مشاوران رادیب جهت رشد در اینستاگرام، کلیک کنید

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بازار کار لاراول در ایران چگونه است

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید