بهبود کسب و کار در زمان اپیدمی کرونا

بهبود کسب و کار در زمان اپیدمی کرونا

با توجه به اعمال محدودیت های مختلف در سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس كرونا ، صاحبان مشاغل كوچك کنجکاو و نگران هستند که در آینده چه باید كنند؟

از یک طرف ، شما می خواهید کسب و کار خود را تا جایی که ممکن است ادامه دهید اما از طرف دیگر ، سلامتی خود و نیروی کار شما اولویت اصلی است.

اگر نگران پیامدهای تعطیلی موقت برای کسب و کار خود هستید، در این مقاله چند مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به محافظت از شرکت خود در حال حاضر انجام دهید.

 

۱- با مشتریان خود صریح و صادق باشید

همه ما در حال حاضر با عدم اطمینان رو به رو هستیم. خواه کار آزاد باشد یا خانه نشین باشیم یا شغل تمام وقت داشته باشیم. بنابراین با مشتریان خود رو راست باشید و به آن ها بگویید در حال انجام دادن چه اقداماتی هستید. آیا به طور موقت تعطیل میکنید؟ یا ساعات محدودی در محل کار فعالیت میکنید؟

به وبسایت یا شبکه های اجتماعی خود بخش سوالات متداول اضافه کنید تا اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به آن ها توضیح دهید.

 

۲- از خانه کار کنید یا پروتکل های بهداشتی را در محل کار بسیار جدی بگیرید

تقریبا در همه ی کشور هایی که آمار مبتلایان بسیار بالاست، توصیه می شود اگر ممکن است در خانه کار کنید. البته با توجه به شرایط اقتصادی اگر مجبور هستید در مغازه ، رستوران یا دفتر کار خود باشید جدا از اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی (دور ماندن از دیگران ، شستن منظم دست ها و ضدعفونی کردن مکان ها و تجهیزات عمومی)  به دنبال روش هایی باشید تا حداقل ارتباط اجتماعی با افراد داشته باشید. به طور مثال کلاس یوگا خود را با استفاده از برنامه های تلفن همراه  بصورت آنلاین برگزار کنید یا اینکه به جای اینکه مشتری در فروشگاه خرید کند ، یک سرویس تحویل درب منزل در سراسر منطقه خود ارائه دهید.اگر نمی دانید که چه کاری می توانید انجام دهید ، از مشتریان خود بخواهید خواسته ی خود را در شبکه اجتماعی شما بیان کنند. آنها به سرعت به شما خواهند گفت که چه چیزی می خواهند و مایل به انجام چه کاری هستند.

با راه اندازی وبسایت، به راحتی، حتی در زمان خواب هم کسب درآمد کنید. بخش طراحی حرفه ای وبسایت توسط تیم برنامه نویسی رادیب را مشاهده کنید

 

۳- دریابید که دولت شما چه کمکی ارائه می دهد

در سراسر جهان ، مقامات در حال حاضر اقدامات لازم را برای کمک به کاهش تأثیر اقتصادی COVID-19 انجام می دهند. این موارد از طرح های وام برای مشاغل کوچک گرفته تا کمک به کارفرمایان برای مطالبه بازپرداخت حقوق متغیر است.

 

۴- یک فروشگاه آنلاین داشته باشید

شروع برای فروش آنلاین هرگز کار آسانی نیست اما اکنون زمان مناسبی است که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید تا درامد بیشتری کسب کنید.

خدمات پستی و پیک از اوایل شیوع ویروس کرونا در حال انجام فعالیت بودند و حتی میتوانید سرویس تحویل درب منزل خود را اجرا کنید و با رعایت موارد بهداشتی تحویل بسته ها را انجام دهید.

برای شبکه های اجتماعی یا وبسایت خود خدمات و آفر های ویژه ای بگذارید تا مشتریان را ترغیب کنید تا به صورت آنلاین خرید کنند.

 

۵- هرگونه به روز رسانی را به مشتریان اطلاع دهید

در این همه گیری همه مشاغل در پی یافتن راه های جدید برای وفق دادن خود با شرایط هستند.

اگر ساعات کاری خود را تغییر داده اید یا از مشتریان خود میخواهید که هنگام ورود به فروشگاه ماسک بزنند و … از طریق پیامک ، باشگاه مشتریان یا شبکه های اجتماعی خود به آن ها اطلاع دهید. این کار باعث جلب توجه و اعتماد مشتریان به شما خواهد شد.

در وبسایت خود یک بخش اخبار درست کنید و این به روز رسانی ها را در آن قسمت قرار دهید.

 

۶- در شبکه های اجتماعی خود به طور مداوم پست بگذارید

بیشتر مشاغل از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام برای تبلیغ محصولات خود و تعامل با مشتریان استفاده می کنند.

این پلتفرم ها می توانند یک حلقه نجات باشند که ارتباط حیاتی با دنیای خارج را فراهم می کند. حتی اگر مجبور شدید کسب و کارتان را به طور موقت متوقف کنید ، پست گذاشتن را متوقف نکنید! از اکانت های خود برای نشان دادن همبستگی و برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید و در صورت بازگشت به شرایط عادی ، رابطه قوی تری با آنها خواهید داشت.

به کمک سرویس های رادیب، شبکه های های اجتماعی خود را ارتقا دهید. برای اطلاعات بیشتر، کلیک کنید

 

۷- با تامین کنندگان خود هماهنگ باشید

بسته به نوع کار شما، ممکن است برای دریافت وسایلی که برای تولید محصولات خود یا کار خود نیاز دارید وقفه ایجاد شود. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید بر اساس موجودی انبار خود به مشتریان سرویس دهید و حتی اگر آماده کردن سفارشات آن ها بیش از حد معمول طول می کشد از قبل به آن ها خبر دهید.

 

منبع : مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 11 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
شیائومی از سایبرداگ، سگ رباتیک خود رونمایی کرد

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید