دانلود نرم افزار نوت پد پلاس پلاس notepadd++

دانلود نرم افزار نوت پد پلاس پلاس notepadd++

++ Notepad یک ویرایشگر متن و کد منبع، برای استفاده در Microsoft Windows است. این ویرایشگر از اکثر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند ، که به شما امکان می دهد با چندین فایل باز در یک پنجره کار کنید. Notepad ++ به عنوان نرم افزار رایگان توزیع می شود

++notepad

دانلود کاملا رایگان ++notepad برای ویندوز های ۳۲ و ۶۴ بیتی

 

Notepad ++ به عنوان یک نرم افزار رایگان توزیع می شود. در ابتدا این پروژه در SourceForge.net میزبانی شد ، از آنجا که بیش از ۲۸ میلیون بار دانلود شده است و دو بار برنده جایزه SourceForge Community Choice بهترین ابزار توسعه دهنده شد.

این پروژه از سال 2010 تا 2015 در TuxFamily [fr] میزبانی شد. از سال 2015 ++ Notepad در GitHub میزبانی شده است.  Notepad ++ از مولفه ویرایشگر Scintilla استفاده می کند.

 

تاریخچه notepad++

 

Notepad ++ توسط دون هو در سپتامبر ۲۰۰۳ ساخته شد.  توسعه دهنده از JEXT (ویرایشگر متن مبتنی بر جاوا) در شرکت خود استفاده کرد اما ، از عملکرد ضعیف آن ناراضی ، شروع به توسعه ویرایشگر متنی کرد که با زبان ++ C با Scintilla نوشته شده بود.  وی از زمان رد این ایده توسط شرکتش ، او را در اوقات فراغت توسعه داد.

Notepad ++ به عنوان یک برنامه Microsoft Windows ساخته شده است. نویسنده ایده استفاده از wxWidgets برای انتقال آن به سیستم عامل Mac OS X و Unix را در نظر گرفت ، اما آن را رد کرد.

Notepad ++ برای اولین بار در SourceForge در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۰۳ به عنوان یک برنامه فقط برای ویندوز منتشر شد. این بر اساس مولفه ویرایشگر Scintilla است و در ++ C با فقط تماس های Win32 API با استفاده از فقط STL برای افزایش عملکرد و کاهش اندازه برنامه نوشته شده است.

در ژانویه ۲۰۱۰ دولت ایالات متحده میزبانان پروژه منبع آزاد مستقر در ایالات متحده را ملزم كرد كه دسترسی كوبا ، ایران ، كره شمالی ، سودان و سوریه را برای مطابقت با قوانین ایالات متحده منع كنند.

به عنوان پاسخی به آنچه سازنده احساس نقض فلسفه نرم افزار منبع آزاد (FOSS) کرد ، در ژوئن ۲۰۱۰ Notepad ++ با انتشار نسخه ای در TuxFamily ، در فرانسه ، از حوزه قضایی ایالات متحده خارج شد. برخی از خدمات اجتماعی Notepad ++ (مانند تالارهای گفتمان و ردیاب اشکال) تا سال ۲۰۱۵ که Notepad ++ Sourceforge را به طور کامل ترک کرد ، در Sourceforge باقی ماند.

در سال ۲۰۱۱ Lifehacker Notepad ++ را به عنوان “بهترین ویرایشگر متن برنامه نویسی برای ویندوز” توصیف کرد و بیان داشت که “اگر یک ویرایشگر متن ساده ، سبک و قابل برنامه نویسی را ترجیح می دهید ، اولین انتخاب ما Notepad منبع آزاد ++ است”.

Lifehacker با انتقاد از رابط کاربری خود ، اظهار داشت که “در واقع ، بسیار زشت است. خوشبختانه شما می توانید کارهای زیادی برای شخصی سازی ظاهر آن انجام دهید ، و آنچه در لهستانی فاقد آن است ، عملکرد را جبران می کند”.

در سال ۲۰۱۴ خوانندگان Lifehacker Notepad ++ را به عنوان “محبوب ترین ویرایشگر متن” انتخاب کردند و ۴۰٪ از ۱۶۲۹۴ پاسخ دهنده آن را به عنوان محبوب ترین ویرایشگر خود تعیین کردند. تیم Lifehacker خلاصه این برنامه را “سریع ، انعطاف پذیر ، دارای ویژگی ها و کاملا رایگان” توصیف کرد.

در سال ۲۰۱۵ Stack Overflow یک نظرسنجی در مورد توسعه دهندگان در سراسر جهان انجام داد و Notepad ++ با ۳۴٫۷٪ از ۲۶،۰۸۶ پاسخ دهنده که ادعا می کنند روزانه از آن استفاده می کنند ، به عنوان بیشترین ویرایشگر متن در سراسر جهان انتخاب شد.

Stack Overflow خاطرنشان کرد: “هرچه چیزها بیشتر تغییر کنند ، به احتمال زیاد این موارد در JavaScript با NotePad ++ روی دستگاه ویندوز نوشته می شوند”.  نظرسنجی ۲۰۱۶ دارای Notepad ++ با ۳۵٫۶٪ بود.

در سال ۲۰۱۵ ، در پاسخ به پروژه های میزبانی شده توسط SourceForge توسط کارکنان ، Notepad ++ با انتقال انجمن ها به NodeBB و ردیاب اشکال به GitHub ، SourceForge را به طور کامل ترک کرد.


در برنامه نویسی و کد نویسی ++notepad بسیار پر کاربرد و مفید میباشد . به طوری که محیطی ساده و خوب را در اختیار برنامه نویس قرار میدهد تا کد های خود را بنویسد.

اکثر افرادی که از اوایل و شروع برنامه نویسی نیاز به یک محیط برای کد زدن دارند ، همیشه از محیط بسیار ساده و زیبای ++notepad استفاده میکنند و این محیط برای آنان بسیار دلچسب و خوب است .
بعد از حرفه ای تر شدن میتوانند محیط کدنویسی جدید را انتخاب کنند.

 

بر روی تمامی سیستم ها با هر قدرت و سطحی نصب خواهد شد!

 

دانلود رایگان

 

نویسنده مقاله: BeProgrammer

مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 4.5 از 5 میباشد )
زمان فرود مریخ نورد استقامت ناسا 2021

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید