تماس ویدیویی هولوگرافیک سه‌بعدی گوگل

تماس ویدیویی هولوگرافیک سه‌بعدی گوگل

گوگل اعلام کرده پروژه استارلاین یا همان Project Starline وارد مرحله بعدی آزمایش خود می‌شود و افراد بیشتری می‌توانند آن را تجربه کنند. پروژه استارلاین گوگل که سال گذشته معرفی شد، یک باجه تماس ویدیویی هولوگرافیک است که از تصاویر سه‌بعدی، دوربین‌های با وضوح بالا، حسگرهای تشخیص عمق و یک نمایشگر میدان نوری برای ایجاد تجربه‌ای واقعی برای کاربران استفاده می‌کند.

گوگل از اواخر سال جاری میلادی نصب نمونه‌های اولیه Project Starline را برای آزمایش بیشتر در دفاتر برخی شرکای خود مانند Salesforce و WeWork آغاز خواهد کرد.

تاکنون غرفه‌های تماس سه بعدی در دفاتر مستقر در ایالات متحده گوگل وجود داشتند که کارمندان می‌توانستند آن‌ها را برای مواردی مانند جلسات آزمایش کنند. این شرکت همچنین از بیش از 100 شریک سازمانی خود در زمینه‌هایی مانند رسانه، مراقبت‌های بهداشتی و خرده‌فروشی دعوت کرده بود تا این فناوری را در دفاتر خود به نمایش بگذارند و نظرات خود را در مورد آن ارائه کنند.

افرادی که توانسته‌اند پروژه استارلاین را آزمایش کنند، این تجربه را حتی در مراحل اولیه خود به عنوان یک فناوری فوق‌العاده واقع‌گرایانه و چشمگیر توصیف کرده بودند.

نحوه عملکرد و ویژگی‌های پروژه استارلاین

در این فناوری، هر شرکت‌کننده در یک غرفه با مجموعه‌ای از دوربین‌ها و پروژکتورهای مادون قرمز می‌نشیند که یک تصویر سه‌بعدی واقع‌گرایانه از او ایجاد می‌شود. همچنین با وجود پشتیبانی از جلوه صوتی فضایی، صدای کاربران در واقعی‌ترین حالت ممکن خود ضبط خواهد شد. تمام این قابلیت‌ها همراه با سیستم ردیابی سر و نمایشگر 65 اینچی 8K، باعث می‌شود تا اینطور به‌نظر برسد که تماس‌گیرنده در مقابل شما نشسته است.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد این فناوری را تجاری‌سازی کند یا خیر یا این غرفه‌های تماس برای کسب‌و‌کارها چه هزینه‌ای به‌همراه خواهد داشت. همچنین مشخص نیست که با وجود برنامه‌هایی مانند Zoom و Google Meet که برای برگزاری جلسات مجازی به اندازه کافی خوب هستند، پروژه استارلاین مورد استقبال واقع خواهد شد یا خیر.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 1 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
نام مستعار ایمیل چیست؟ اینجا یاد بگیرید

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید