پردازنده جدید دسکتاپ Core i9 اینتل یک رکورد سرعت دیگر را شکست

پردازنده جدید دسکتاپ Core i9 اینتل یک رکورد سرعت دیگر را شکست

اینتل با جدیدترین CPU مخصوص دسکتاپ خود، یک رکورد سرعت دیگر را شکست. پردازنده جدید Core i9-14900KS این شرکت می‌تواند به سرعت 6.2 گیگاهرتز بدون اورکلاک برسد، که آن را به سریع‌ترین CPU دسکتاپ در دسترس علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی تبدیل می‌کند. این نقطه عطف، رکورد دیگری را نسبت به سال گذشته اینتل شکست، جایی که آخرین پردازنده آن با فرکانس 6 گیگاهرتز هنوز قابل توجه بود. از اینکه تا انتهای این مقاله با مجله رادیب همراه هستید، خوشحالیم. 

علاوه بر سرعت کلاک رکوردشکنی، i9-14900KS این پردازنده دارای معماری 24 هسته ای و 32 thread ای به همراه حافظه کش هوشمند 36 مگابایتی است که یک فناوری اختصاصی برای پردازنده اینتل محسوب می شود که حافظه کش را بین هسته های مختلف به اشتراک می گذارد. اینتل می‌گوید که این ویژگی به «عملکرد قدرتمند در حجم‌های کاری بازی و تولید محتوا» اجازه می‌دهد.

پردازنده 6.2 گیگاهرتزی اینتل روکرد سرعت را شکست

 

i9-14900K همچنین از تقویت سرعت حرارتی اینتل استفاده می‌کند که یکی از ویژگی‌های نسل یازدهم به بعد تراشه‌های Core اینتل است که فرکانس ساعت را تا 100 مگاهرتز در دمای زیر 70 درجه سانتی‌گراد یا 158 درجه فارنهایت افزایش می‌دهد.

در مورد آمارهای دنیای واقعی، این شرکت مطمئن است که گیمرها تا 15٪ عملکرد بهتری خواهند داشت. سازندگان محتوا نیز از شنیدن این موضوع که پردازش های تخصصی پیچیده افزایش 73 درصدی دریافت خواهند کرد، خوشحال خواهند شد. i9-14900KS با آخرین مادربردهای Z790 و Z690 سازگار است، اما اینتل توصیه می کند برای اطمینان از نتایج بهینه، مطمئن شوید که بایوس به روز شده است.

اگرچه سرعت i9 اینتل قابل توجه است، اما تیمی از ASUS ROG تاکنون با اورکلاک کردن تراشه جدید، چهار رکورد جهانی دیگر را به دست آورده اند و CPU را به سرعت خیره کننده 9.1 گیگاهرتز رسانده اند.

Core i9-14900KS امروز در فروشگاه ها در دسترس است و قیمت آن از 700 دلار شروع می شود. این تراشه برای سازندگان رایانه های شخصی DIY به عنوان یک آیتم مستقل در دسترس خواهد بود اما به زودی به سیستم های OEM راه پیدا خواهد کرد.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 1 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
لایسنس LICENSE چیست ؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید