اپلیکیشن (Clubhouse) کلاب هاوس چیست؟ | چگونه می توان در کلاب هاوس عضو شد؟

اپلیکیشن (Clubhouse) کلاب هاوس چیست؟ | چگونه می توان در کلاب هاوس عضو شد؟

اپلیکیشن کلاب هاوس جدیدترین شبکه ی اجتماعی است که مخصوص پیام های صوتی است. این شرکت توسط Paul Davison و Rohan Seth تاسیس شده است.

این برنامه در همان ابتدا سعی کرد با سرمایه گذاری بر روی افراد شناخته شده در دنیا (مانند کانیه وست و گری وی ، اپرا وینفری …) ، مهر تایید و معروفیت برنامه خود را بگیرد. از طرف دیگر وقتی ایلان ماسک وارد این برنامه شد و از موضوعات مختلفی در آن صحبت کرد، سیل عظیمی از کاربران وارد این نرم افزار شدند. 

 

کلاب‌هاوس چگونه کار می‌کند؟

بعد از ورود به Clubhouse می‌توانید سوژه های مورد علاقه خود که می خواهید آن را دنبال کنید مانند تکنولوژی، تجارت، بهداشت و سلامت، کتاب و غیره را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که هر چه اطلاعات بیشتری در مورد علاقه های خود را به این برنامه بدهید، این شبکه شما را بهتر به اتاق‌های مکالمه و یا افرادی برای دنبال کردن هدایت می‌کند.

در شبکه اجتماعی Clubhouse می توانید به گفتگوها، مصاحبه ها و بحث های میان افراد با موضوعات مختلف گوش بدهید. کلاب هاوس کاملاً روی صدا متمرکز است و مکالمات مستقیم بین گروهی از افراد یا بین یک سخنران و یک گروه را بسیار آسان می‌کند. اتاق‌های گفتگو را می‌توان برای اهداف مختلفی ایجاد کرد برای مثال:

  • بحث‌های موضوعی
  • گفتگو با دوستان نزدیک
  • پانل‌های دیجیتال با قالب باز
  • سخنرانی
  • برنامه ریزی برای یک مهمانی
  • ملاقات با افراد جدید

 

علاوه بر اتاق های گفتگو، باشگاه‌ها یا کلاب‌هایی نیز وجود دارد که شامل گروه‌هایی از کاربران است که به یک موضوع خاص علاقه‌مند هستند.

از جمله امتیازات کلاب هاوس این است که کاربران صرفا به صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت و گو ها ضبط نمی‌شود به این ترتیب بر خلاف پادکست در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.

بعد از ورود به برنامه، برای مشارکت شما یا باید یا وارد اتاقی (Room) بشوید و یا خودتان یک اتاق ایجاد کنید و دوستان و یا افراد مورد علاقه را به آن دعوت کنید. شما می توانید به تعداد محدودی اجازه صحبت کردن بدهید و افراد دیگر تنها گوش دهنده باشند. همچین برای صحبت کردن در اتاق های کلاب هاوس باید به صورت مجازی دستتان را بالا ببرید و اجازه حرف زدن بگیرید و در صورت تایید توسط مدیر اتاق می توانید در گفتگو ها مشارکت داشته باشید.

 

عضویت در کلاب هاوس چگونه است؟

نحوه عضویت در اپلیکیشن Clubhouse فقط از طریق دعوت (Invitation) ممکن است. به این صورت نیست که آن را از اپ استور دانلود کرده و فوراً یک حساب کاربری باز کنید. دقیقاً مانند یک کلاب در دنیای واقعی، باید برای عضویت در اپلیکیشن کلاب هاوس دعوت شوید.

در حال حاضر هر کاربر به تنهایی می‌تواند دو نفر را به این شبکه اجتماعی دعوت کند. این موضوع نیز عضویت در این برنامه را سخت‌تر می‌کند. 

 

آیا دانلود کلاب هاوس اندروید امکان پذیر است؟

در حال حاضر تنها از طریق اپلیکیشن iOS کلاب هاوس می‌توان عضو این شبکه شد . 

در ژانویه 2021، این شرکت اعلام کرد که به زودی کلاب هاوس اندروید هم راه‌اندازی می‌شود. به ‌این ‌ترتیب، در آینده نزدیک می‌توان از این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید نیز استفاده کرد.

 

قوانین و مقررات خاص کلاب هاوس چیست؟

یکی از موارد سخت گیرانه در این قوانین این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته شود، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم می شود، بلکه فردی که او را دعوت کرده است نیز جریمه می شود.

یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید.

در مورد امنیت و حریم خصوصی اپلیکیشن باید گفت تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

 

منبع: مجله رادیب

 

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
مشخصات گوشی سونی اکسپریا XZ4

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید