بهترین فرم خوابیدن برای سلامت پوست

بهترین فرم خوابیدن برای سلامت پوست

همه ما میدانیم که خواب کافی برای پوست بسیار مهم است. معمولا قبل خواب آرایشتان را پاک میکنید ، صورت خود را میشویید و حدودا ۷ تا ۹ ساعت میخوابید. اما هنگامی که بیدار می شوید پف کرده ، خسته و با چشمانی گود رفته بیدار می شوید. چه اتفاقی افتاده است؟

 

آنچه ممکن هست متوجه آن نشده باشید نحوه ی خوابیدن شماست. خوابیدن چند ساعت در یک موقعیت خاص می تواند چهره ی شما را به خطر بیندازد.

موقعیت افقی که هنگام خواب بدن به خود میگیرد تعادل توزیع مایعات را به سه قسمت بالا تنه تغییر می دهد.

مطمئنا اکثر ما در شب انواع و اقسام مدل های خوابیدن عجیب را انجام میدهیم اما همه چیز در سه موقعیت اصلی خلاصه می شود

در ادامه این سه مدل را بررسی میکنیم تا بفهمیم کدام بهتر است و کدام مسئول ایجاد چین و چروک های زودرس است.

 

خوابیدن به پهلو

اگرچه این مدل خوابیدن بهترین مدل برای مشکلات سینوسی است اما در گذر زمان باعث ایجاد چین و چروک در قسمت دکلته و صورت شما شود.

یکی از فاکتورهای مهم در روند پیر شدن صورت نیروهایی است که بالش هتگام خواب به صورت شما وارد میکند. ممکن است شما این موضوع را مهم تلقی نکنید زیرا یک شبه متوجه این چین و چروک ها نمی شوید اما آن را در سال ها به این صورت خوابیدن ضرب کنید! قطعا متوجه خواهید شد طی سال ها چه فشاری به صورت شما وارد می شود.

قطعا نمی توان از به پهلو شدن هنگام خواب جلوگیری کرد اما سعی کنید از یک رو بالشتی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید تا اثرات منفی را به حداقل برسانید.

 

 

خوابیدن روی شکم

این وضعیت بدترین مدل خوابیدن است. وقتی روی شکم میخوابید پوست شما هر چند ساعت یک بار به سمت بالش رانده می شود، که می تواند باعث تورم دوره ای شود و خطوط اخم اطراف چشم و لب را تقویت کند. با گذشت زمان ، این امر باعث ایجاد خطوط ریز دائمی می شود. فشار صورت به بالش نیز باعث ایجاد پف بیشتر در اطراف چشم می شود زیرا سر و قلب شما در یک سطح قرار دارند ، به این معنی که خون بیشتری به صورت شما سرازیر می شود.

نیازی به ذکر این واقعیت نیست که الیاف بالش انبوهی از باکتری ها و میکروب ها را حمل می کنند و موجب ایجاد آکنه می شوند. پس به هر قیمتی از این وضعیت خودداری کنید.

 

خوابیدن به پشت

وضعیت خوابیده به پشت بهترین وضعیت برای طولانی داشتن یک پوست جوان است. نه تنها به دلیل عدم اصطکاک از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند ، بلکه احساس فشار "تا شدن" صورت شما به بالش را نیز در پوست متوقف می کند.

 

اگر می خواهید در بهترین وضعیت توصیه شده توسط پزشک برای داشتن پوستی خوب باشید، با بالش اضافی سر خود را به سمت بالا ( حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه) تکیه دهید تا اطمینان حاصل شود که هنگام خواب هیچ مایعی جمع نمی شود ، این امر باعث می شود تا صبح پف نکنید.

 

ممکن است شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید به طور طبیعی به پشت بخوابید اگر این چنین نیست از بالش هایی استفاده کنید تا از غلت خوردن شما به پهلو یا شکم جلوگیری کند.

 

منبع : مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 5 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بازگشت قدرتمند تلفن همراه آنر به چین

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید