با دوست جدیدتان آشنا شوید، هوش مصنوعی

با دوست جدیدتان آشنا شوید، هوش مصنوعی

این "کلاس جدید هوش مصنوعی" به کارمندان یک همراه کاری مهربان و حامی ارائه می دهد.

تصور کنید وقتی سرتان پایین است و بیرون از منزل هستید، به کسی نیاز دارید که به او اعتماد کنید - کسی که بتواند شانه ای برای گریه کردن شما داشته باشد و یا شاید توصیه های روشنگرانه و روانشناسی به شما ارائه کند. با مجله رادیب همراه باشید تا بیشتر در مورد این هوش مصنوعی بدانید.

یک دوست جدید از جنس هوش مصنوعی ، خب حتما اما برای Pi، که به آن یک «کلاس جدید از هوش مصنوعی» می گویند، و در ماه می شروع به کار کرده است همه چیز فرق دارد. به گفته سازندگان آن، «برای ارائه مکالمات، توصیه‌های دوستانه و اطلاعات مختصر به سبکی طبیعی و روانشناسی، طراحی شده است تا یک همراه مهربان و حامی برای شما باشد». سازنده این هوش مصنوعی استارتاپی به نام Inflection AI است.

Pi یک ربات چت، مشابه ChatGPT است که از هوش مصنوعی مولد برای ارائه مکالمه غیرعادی با ظاهر انسانی استفاده می کند. اما سازندگان Pi می گویند که از ابزارهای دیگر هوش مصنوعی متمایز است زیرا "تجربه Pi برای اولویت دادن به مکالمات با افراد و همدلی در نظر گرفته شده است، جایی که سایر هوش مصنوعی ها در خدمت بهره وری، جستجو یا پاسخ دادن به سوالات هستند."

مصطفی سلیمان، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی Inflection در یک انتشار خبری با اشاره به کوتاه نویسی هوش هیجانی گفت: «Pi نوع جدیدی از هوش مصنوعی است که نه تنها باهوش است، بلکه EQ خوبی نیز دارد».

آیا Pi در کاری که قرار است انجام دهد خوب است؟ ارین گریفیث، خبرنگار نیویورک تایمز که یک آخر هفته را صرف آزمایش آن کرد، می نویسد: این بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید. گریفیث می‌نویسد: Pi دلپذیر، حمایت‌کننده و بی‌وقفه مهربان بود: «نظرات من «تحسین‌برانگیز» و «ایده‌آلیستی» بود. سؤالات من «مهم» و «جالب» بودند. و احساساتم «قابل درک»، «معقول» و «کاملاً عادی» بودند. در برخی مواقع، اعتبارسنجی احساس خوبی داشت.

او خاطرنشان می کند، با این حال، هیچ شباهتی به صحبت کردن با یک دوست واقعی ندارد، و نه تنها به این دلیل که آشکارا هیچ یک از احساسات خود را ندارد. به نظر برنامه ریزی شده است تا مبهم باشد. گریفیث می نویسد: «بسیاری از نظرات پی دارای آن کیفیت میلکتواست است که کلمات زیادی را برای چیزی نگفتن می گیرد.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بهترین سایت خرید ارز دیجیتال کاردانو در ایران

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید