خودرو های بدون راننده با استدلال انسانی

خودرو های بدون راننده با استدلال انسانی

با سلام خدمت همه همراهان مجله رادیب، بنده حسام علیزاده هستم و با یک مقاله دیگر از مجموعه مقالات مجله رادیب در خدمت شما هستم. محققانMIT، سیستمی را  با هدف تحقق بخشیدن استدلال های انسانی به وسایل نقلیه بدون راننده یا همان Auto Pilot ایجاد کرده‌اند که از نقشه های ساده و اطلاعات بصری استفاده می کند تا اتومبیل های خود را بتوانند در مسیر های جدید و پیچیده به مسیر خود ادامه دهند.
انسان ها در مسیرهایی که پیش از آن در آن نبوده اند و تجربه ای از مسیر ندارند با استفاده از مشاهدات و ابزارهای ساده بسیار خوب عمل می کنند. ما به سادگی آنچه را که در اطراف می بینیم با آن چه را که در دستگاههای GPS مشاهده می کنیم منطبق کرده در نتیجه متوجه می شویم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم. 

 

autopilot Cars

اما اتومبیل های بدون راننده با این مسئله در کشمکش هستند.  آن ها در هر منطقه جدید ابتدا باید نقشه و تجزیه و تحلیل تمام جاده های جدید را مشاهده کنند، که بسیار کار وقت گیری است. همچنین سیستم ها به نقش های پیچیده ای مجهز هستند که معمولاً با اسکن های سه بعدی ساخته می‌شوند.

ماشین های بدون راننده

این محققان در یک مقاله که در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون ارائه شد، یک سیستم کنترل خودران را معرفی کردند که الگوهای هدایت کننده را که افراد را در مناطق کوچک هدایت می‌کند، می‌آموزند. این دانش را تنها با استفاده از دوربین های ویدئویی و یک نقشه GPS ساده به دست می آورند. سپس سیستمی که تعلیم دیده است می‌تواند کنترل خودرو را در یک مسیر برنامه ریزی شده در یک منطقه جدید با تقلید از رانندگان انسانی به دست گیرد.

 

ماشین بدون راننده تسلا TESLA

این سیستم هم همانند رانندگان انسانی می تواند هرگونه عدم هماهنگی بین نقشه و همچنین ویژگی های جاده را تشخیص دهد. این سیستم کمک می کند موقعیت سنسورها و یا نادرست بودن نقشه را تشخیص دهد تا بتواند مسیر ماشین را اصلاح کند.
برای آموزش ابتدایی سیستم یک اپراتور  انسانی، toyota Prius بدون راننده را با چندین دوربین و سیستم GPS کنترل کرد. با این کار اطلاعاتی را از خیابان‌های محلی از جمله ساختار های جاده ای مختلف و همچنین موانع جمع آوری کرد. هنگامی که ماشین به صورت خودمختار حرکت کرد، سیستم  توانست با موفقیت مسیر از پیش برنامه ریزی شده را در یک منطقه جنگلی که برای آزمایش خودرو در نظر گرفته شده بود را هدایت کند.
Daniela Rus، مدیر آزمایشگاه اطلاعات کامپیوتری و هوش مصنوعی گفت هدف ما دستیابی به اتومبیل های خودرانی است که به راحتی می توانند در مسیرهای جدید بدون هیچ مشکلی اتومبیل را هدایت کنند. برای مثال اگر یک وسیله نقلیه خودران را برای رانندگی در یک محیط شهری مثل خیابان های کمبریج آموزش دهیم، سیستم باید بتواند در محیط های دیگری که تاکنون در آن رانندگی نکرده است، مانند جنگل خودرو را هدایت کند، حتی اگر آشنایی کاملی با این محیط نداشته باشد.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 10 امتیاز , میانگین امتیازات 4.59 از 5 میباشد )
مقدار متن نوشته در وردپرس چقدر باشد ؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید