چند نکته برای بهبود بازاریابی محتوای شبکه اجتماعی

چند نکته برای بهبود بازاریابی محتوای شبکه اجتماعی

همان طور که می دانید محتوا، در عصر جدید بازاریابی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، با مجله رادیب همراه باشید تا  از این 3 نکته برای بهبود SMM خود استفاده کنید (بازاریابی رسانه های اجتماعی)


1. محتوای خوب، پادشاه قرن 21  است

با 3.8 میلیارد کاربر ، پلتفرم های شبکه های اجتماعی شما را در مقابل مخاطبان عظیم قرار می دهند.
اما آیا مخاطبان شما محتوای شما را دوست دارند؟

آیا تا به حال جمله "محتوا پادشاه است" را شنیده اید؟ گرچه قبلا، بازاریابی محتوا فقط راهی برای جدا شدن از رقبا بود ، اما اکنون برای هر برند مدرنی به یک ضرورت تبدیل شده است. بازاریابی محتوا در قلب موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. پشت هر برند تجاری بزرگ، تعداد زیادی محتوای ارزشمند و مرتبط قرار دارد که واقعاً با مخاطبان شرکت ارتباط برقرار می کند.
اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
محتوای عالی می تواند به شما در ایجاد اعتماد در مشتریان کمک زیادی کند. وقتی مصرف کنندگان محتوای شما را می خوانند ، شروع به ایجاد اظهار نظر درباره نام تجاری شما می کنند. اگر محتوایی که آنها پیدا می کنند جذاب ، آموزشی و با ارزش باشد ، آنها شروع می کنند به فکر کردن درباره تجارت شما که دقیقا مانند همان محتوا ارزشمند و با کیفیت است. هرچه ارزش بیشتری برای محتوای خود داشته باشید ، اعتماد سازی نسبت به مخاطبان هدف،  آسان تر خواهد بود.
علاوه بر این ، هنگامی که  مشتریان شما متوجه می شوند که شما به طور مداوم در حال انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف هستید ، ممکن است آنها به عنوان یک پیشرو در زمینه فعالیتتان، از شما یاد کنند. انتشار محتوا از طریق انتشار شخص ثالث یا به اشتراک گذاشتن محتوای شما توسط افراد تأثیرگذار ، همچنین می تواند به شما در ایجاد اعتماد بیشتر در بازار هدف کمک کند.


2. همیشه شفاف باشید

با شفافیت ، همیشه برند خود را انسانی تر جلوه دهید. آنچه را که در دفتر شما می گذرد نشان دهید. با نشان دادن شباهت شما و رقبای خود،  می توانید با مخاطبان یا هر کسی ارتباط برقرار کنید. بنابراین به آنها نشان دهید که چطور با مشتریان خود، یکی هستید ، با همان چالش ها روبرو هستید ، فرهنگ خود و آنچه را که برای آن ایستادگی می کنید به آنها نشان دهید. همه اینها به آنها کمک می کند تا به برند شما ارتباط خوبی برقرار کنند.

 _ شفافیت در مورد قیمت گذاری

به عنوان مثال: نه تنها شرکت پوشاک نشان می دهد که لباس از کجا آمده ، بلکه در مورد قیمت نیز شفاف بودن مهم است. هزینه ساخت هر محصول را مشخص می کند - و حتی سود شرکت را نشان می دهد.

_ چرا این نوع شفافیت موثر است؟
مشتریان معتقدند مشاغلی که درباره قیمت گذاری شفاف هستند از آنها سود دریافت نمی کنند، البته این درست نیست اما شفافیت باعث چنین طرز فکر درخشانی در مشتریان شما خواهد شد . آنها می خواهند با شرکتی صادق و صریح کار کنند.

آیا شفافیت برای هر برندی راه حل است؟ نه لزوما ، اما به احتمال زیاد شما فرصتی برای ایجاد شفافیت در داستان برند خود دارید بیش از آنچه فکر می کنید. ممکن است نتوانید مواردی مانند درآمد و حقوق و ... را به اشتراک بگذارید ، اما به آنچه می توانید در مورد آن شفاف سازی کنید فکر کنید - و داستان هایی را درباره این موضوعات بسازید.

همانطور که نباید تمام جنبه های مربوط به زندگی شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، این احتمال نیز وجود دارد که به دنبال به اشتراک گذاشتن همه جزئیات در مورد نام تجاری خود نباشید

 

3. برای یادگیری خریداران خود وقت بگذارید

61٪ از کاربران اینترنت جهانی در مورد محصولات آنلاین در شبکه های اجتماعی تحقیق می کنند و 57٪ از آنها، تصمیم خرید خود را،  قبل از تعامل با نماینده فروش می گیرند. اکنون که مشتریان نحوه تعامل با فروش و بازاریابی شما را انتخاب کرده اند ، شما باید بینش مشتری را کشف کرده و از آن استفاده کنید. با ایجاد شخصیت های خریدار می توانید این بینش ها را بدست آورید.
کاربران اغلب به دنبال آموزش و آگاهی هستند. آنها می خواهند احساس کنند سایت یا رسانه های اجتماعی شما مخصوصاً برای آنها ایجاد شده است. 


آنها فکر می کنند:

"من فکر می کنم شما ، آنچه را که می خواهم بدانم ، می توانید به من بگویید و به من کمک کنید تا در هر مرحله از تصمیم خریدم ، گزینه مناسب را پیدا کنم ، در غیر این صورت به جای دیگری برای خرید می روم".

شما باید اهداف ، نیازها و اعتراضات خریداران خود را درک کنید.

چگونه شخصیت های خریدار ایجاد کنیم؟

سوال کردن و با دقت گوش دادن به پاسخ مشتریان در هسته اصلی ایجاد شخصیت خریدار است. بهترین راه برای درک عمیق ذهنیت خریداران ، گذراندن اوقات با کیفیت با آنهاست.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 6 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
درخواست پکن از ایلان ماسک استارلینک در چین فعال نش

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید