آینه های تلسکوپ جیمز وب به طور کامل باز شد

آینه های تلسکوپ جیمز وب به طور کامل باز شد

با سلام خدمت همه علاقمندان به دنیای بیکران کهکشان، من مرادیان هستم و با یک مقاله دیگر در رابطه با تلسکوپ جیمز وب در خدمت شما هستم. همان طور که اطلاع دارید، یکی از قوی ترین تلسکوپ های جهان به تازگی به مدار زمین ارسال شده است و قرار است این تلسکوپ اطلاعاتی از 13.5 میلیارد سال نوری گذشته را در اختیار ما قرار دهد، یعنی زمانی که این جهان شکل گرفته است. 

در این هفته، مهندسان ناسا با موفقیت هر دو پنل جانبی در دو طرف آینه‌ی اصلی را باز کردند. این آینه‌ها در جای خود قفل شد تا به حساسیت مورد نظر برسند.

با باز شدن پنل‌های کناری آینه‌ی اصلی، تمام مراحل پیش‌بینی شده تلسکوپ “جیمز وب” برای باز شدن این تلسکوپ با موفقیت انجام شد. “بیل نلسون”، رئیس ناسا در توییتی نوشت:

امروز، ناسا به نقطه عطف دیگری در مهندسی دست یافت که ساخت آن دهه‌ها به طول انجامید. اگرچه این سفر هنوز تکمیل نشده است اما من به تیم “وب” می‌پیوندم و نفس راحتی می‌کشم و پیشرفت‌های آینده را تصور می‌کنم که الهام‌بخش جهان هستند.

آینه‌ی اصلی وب از ۱۸ آینه کوچک شش ضلعی تشکیل شده، هر یک از این آینه‌ها قطری ۱.۳۲ متر و وزنی حدود ۲۰ کیلوگرم دارند. بنابراین قطر کلی آینه اصلی جیمز وب ۶.۵ متر است. هریک از آینه‌های تلسکوپ با لایه‌ی نازکی از طلا به اندازۀ میکروسکوپ پوشیده شده‌اند که آنها را برای بازتاب نور فروسرخ بهینه‌سازی می‌کند.

باز شدن پنل آینه تلسکوپ جیمز وب

به گفته ناسا تلسکوپ جیمز وب تاکنون ۵۰ رویداد تنظیم از جمله ۱۷۸ مکانیسم آزادسازی را با موفقیت انجام داد. پس از استقرار جیمز وب در نقطه لاگرانژ ۲ که یک و نیم میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. مرحلۀ طولانی بعدی راه‌اندازی و نصب همه‌ی تجهیزات جیمز وب است که حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد و پس از آن باید منتظر دریافت اولین داده‌های آن باشیم.

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
دانلود نرم افزار نوت پد پلاس پلاس notepadd++

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید