رونمایی مدیاتک از تراشه دیمنسیتی 1080

رونمایی مدیاتک از تراشه دیمنسیتی 1080

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های میان‌رده به تراشه‌های ساخت مدیاتک مجهز شده‌اند و حالا این کمپانی از جدیدترین چیپ میان‌رده‌اش به نام دیمنسیتی 1080 رونمایی کرده که جایگزین دیمنسیتی 920 به حساب می‌آید.

مشخصات مدیاتک دیمنسیتی 1080

تراشه جدید مدیاتک با فرایند 6 نانومتری N6 شرکت TSMC به تولید می‌رسد و در مقایسه با نسل قبلی‌اش بهبودهای را تجربه می‌کند. این چیپ از CPU با 8 هسته بهره می‌برد که شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌شود.

مدیاتک برای این تراشه از پردازشگر گرافیکی Mali G68 استفاده کرده و از رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این چیپ همچنین از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) با پشتیبانی از ویدیوهای 4K HDR، دوربین‌های چهارگانه و دوربین 200 مگاپیکسلی بدون شاتر لگ بهره می‌برد.

تراشه جدید 1080 مدیاتک

با توجه به مشخصات CPU و GPU، نباید منتظر افزایش چشمگیر عملکرد این تراشه 5G در بنچمارک‌ها باشیم، مخصوصا اینکه از ویژگی‌های گیمینگ جدیدی در آن استفاده نشده و همچنان شاهد HyperEngine 3.0 یکسان با دیمنسیتی 920 در آن هستیم. علاوه بر این، مودم آن‌ از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و از واحد پردازش هوش مصنوعی یکسان با دیمنسیتی 920 بهره می‌برد.

گوشی‌های مجهز به این تراشه در فصل چهارم 2022 روانه بازار می‌شود و اگرچه نباید منتظر تفاوت عملکرد چندانی میان محصولات مجهز به آن و دیمنسیتی 920 باشیم، اما بهرحال یک پیشرفت نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود و حالا گوشی‌های میان‌رده هم می‌توانند دوربین 200 مگاپیکسلی داشته باشند.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بهسازی ساختمان و مزایای آن به چه معناست؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید