بهترین راه برای رهایی از شر جوش های سر سیاه

بهترین راه برای رهایی از شر جوش های سر سیاه

آکنه ها دارای اشکال ، اندازه و رنگ های مختلفی هستند. جوش های سر سیاه یکی از انواع آکنه است. آن نقطه های تیره رنگ روی پوست که قطعا سعی کرده اید یکی از آن ها را فشار دهید تا از شرشان خلاص شوید اما بلافاصله بعد از فشار دادن، از انجام این کار پشیمان شده اید.

 

بنابراین بهترین راه برای پاکسازی پوست از این نوع آکنه چیست؟

در ابتدا بیایید نگاهی به علل ایجاد و افرادی که بیشتر مستعد به جوش های سر سیاه هستند بیندازیم.

 

علت ایجاد جوش های سر سیاه چیست؟

نازنین ساعدی مدیر مرکز زیبایی و لیزر جفرسون در فیلادلفیا می گوید: جوش های سر سیاه ناشی از تجمع چربی و سلول های مرده پوست است که در فولیکول مو گیر کرده اند و وقتی این مواد در هوا اکسید می شوند، دهانه سیاه می شود.

دکتر کاتلین کوک سوزی استادیار پوست در دانشکده پزشکی در نیو هیون می گوید به این جوش ها به اصطلاح کومدون گفته می شود. کومدون ها مرحله اولیه تشکیل آکنه هستند. وقتی فولیکول بیش از پیش متسع می شود ، می تواند پاره شود و محتویاتش را به داخل لایه اطراف پوست که درم نامیده می شود ، بریزد و این عمل می تواند واکنش التهابی ایجاد کند و سپس روی پوست یک پاپول التهابی ظاهر می شود که معمولاً به عنوان جوش نامیده می شود.

ساعدی توضیح می دهد که افراد مستعد آکنه بیشتر مستعد جوش های سر سیاه هستند ، اما زمینه ژنتیکی نیز در این امر دخیل است. دکتر سوزی می گوید: "تأثیرات هورمونی نیز نقش زیادی دارند و تولید سبوم (چربی پوست) را تحریک می کنند.“

 

چگونه از ایجاد جوش های سر سیاه روی پوست خود جلوگیری کنیم؟

دکتر سوزی برای جلوگیری از جوش های سر سیاه رتینوییدهای موضعی یا خوراکی از جمله داروهای تجویزی مثل آداپالن را توصیه میکند.

 

بهترین راه ها برای از بین بردن جوش های سر سیاه

اگر جوش های سر سیاه دارید ، چند روش تایید شده توسط متخصص پوست برای از بین بردن آنها وجود دارد و برخی از آن ها نیز پیشگیرانه هستند.

 

از محصولات دارای اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

یکی از عوامل موثر برای از بین بردن جوش های سرسیاه ، اسید سالیسیلیک است ، یک بتا هیدروکسی اسید که باعث افزایش گردش خون و انسداد منافذ می شود.

 

یک رتینوئید به روتین خود اضافه کنید

رتینوئیدها که با نسخه (مانند Retin-A) و بدون نسخه (Differin) در دسترس هستند ، روشی مطمئن برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست هستند. سوزی توضیح می دهد: "رتینوئیدها با افزایش گردش پوست و کاهش چسبندگی سلول های پوست کار می کنند تا ایجاد جوش جلوگیری شود.“

یک رتینوئید نه تنها به بهبود آکنه کمک می کند ، بلکه برای ضد پیری و بازسازی پوست نیز عالی است. مطالعه ای که در مارس 2016 در مجله Cosmetic Dermatology منتشر شد نشان داد که تنها در چهار هفته استفاده از رتینول (رتینوئید با غلظت پایین) ، افراد افزایش تولید کلاژن و ضخامت اپیدرم را تجربه کردند.

 

آلفا هیدروکسی اسیدها را فراموش نکنید

ساعدی می گوید آلفا هیدروکسی اسیدها مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک نیز مفید هستند ، اما او معتقد است که سالیسیلیک اسید برای رفع انسداد منافذ بهتر است.

 

به مطب متخصص پوست مراجعه کنید

یک متخصص پوست می تواند به از بین بردن جوش های سر سیاه پوست شما کمک کند. امروزه درمان هایی مثل میکرونیدلینگ ، لیزر فرکشنال و … وجود دارد که می تواند ظاهر منافذ را کاهش دهد. با توجه به نوع پوست افراد تعداد جلسات درمانی متفاوت است.

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
چگونه در اولین برخورد با افراد ذهنیت خوبی نسبت به

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید