بهترین زمان برای نوشیدن آب

بهترین زمان برای نوشیدن آب

با دانستن زمان و میزان هیدراته شدن، روحیه خود را تقویت، وزن خود را کنترل و تمرکزتان را بیشتر کنید.

خواه آب یخ ، تصفیه شده و یا مملو از میوه را ترجیح دهید، فقط مهم این است که به اندازه کافی آب بنوشید. اگریکی از اهداف شما بیشتر نوشیدن آب است باید به شما تبریک بگوییم ، شما در مسیر رفتن به یک بدن سالم هستید.

هر سلول در بدن ما به آب نیاز دارد. آب برای عملکرد هضم ، قلب ، ریه ها و مغز شما حیاتی است.

 

در مورد مقدار نوشیدن آب دستورالعمل های زیادی وجود دارد. دکتر سارا کریگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در سن پترزبوگ می گوید وزن خود را به پوند اندازه گیری کنند سپس این عدد را به نصف تقسیم کنند و این عدد را به اونس تبدیل کنند.

به طور مثال اگر 140 پوند هستید ، این مقدار 70 اونس مایعات است ، که تقریباً معادل نه لیوان مایعات است. البته این مقدار به عوامل متعددی مانند سطع فعالیت شما ، باردار بودن ، بیماری و … بستگی دارد.

 

توصیه های دریافت آب از آکادمی های ملی علوم ، مهندسی و پزشکی نشان می دهد که مردان حداقل 13 (8 اونس) فنجان مایعات در روز و زنان 9 (8 اونس) فنجان مایعات یا بیشتر بنوشند.

 

۱) هنگام بیدار شدن یک تا دو لیوان آب مصرف کنید

قبل از اینکه به دنبال نوشیدن چای یا قهوه بروید ابتدا یک تا دو لیوان آب بنوشید زیرا هنگام خوابیدن طی فرایندهایی که انجام می شود بدن کم آب می شود.

اگر صبح دارو مصرف میکنید نیز می تواند به شما در این امر کمک کند.

 

۲) برای تنظیم گرسنگی یک لیوان آب قبل از غذا ممکن است کمک کند

آب میتواند در مدیریت وزن نقش داشته باشد. نوشیدن یک فنجان آب قبل از غذا می تواند به شما احساس سیری بیشتر و از پرخوری جلوگیری کند. در واقع ، یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن آب قبل از غذا به زنان و مردان کمک می کند کمتر غذا بخورند و احساس رضایت کافی داشته باشند همانند گروهی که قبلاً آب نمی نوشیدند. محققان یافته های خود را در اکتبر 2018 در مجله Clinical Nutrition Research منتشر کردند.

 

۳)یک لیوان آب بخورید تا غذا بهتر هضم شود

نوشیدن آب بعد از غذا به هضم غذا کمک می کند. نوشیدن آب در کنار غذاهای پر فیبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فیبر از طریق سیستم هضم شما حرکت می کند و آب را جذب می کند ، به دفع کمک می کند و نظم آن را تقویت می کند. بنابراین اگر بشقاب خود حاوی غذاهای گیاهی است (که البته بهتر است باشد!) ، آب را نیز در کنار آن بنوشید.

 

۴) برای بهبود رکود بعد از ظهر آب بنوشید

معمولا سطح انرژی شما حدود ساعت ۳ بعد از ظهر رو به افول می رود. این رکود باعث می شود اکثر افراد به سراغ قهوه بروند.

اما همانطور که می دانید قهوه تنظیم خواب را بهم میزند. در تحقیقات اخیر نتیجه گیری شد که حتی نوشیدن کافئین شش ساعت قبل از خواب باعث اختلال در خواب می شود.

در یک بررسی که در ژانویه 2019 در Nutrients منتشر شده است ، اشاره شده که علاوه بر خستگی ، کم آبی بدن می تواند باعث عصبانیت ، گیجی و افسردگی شود. بنابراین ، تبدیل نوشیدن آب به یک عادت روزانه می تواند به شما کمک کند تا انرژی و خلق و خوی شما ثابت بماند.

 

۵) هنگام سردرد آب بنوشید

بنیاد ملی سردرد می گوید: سردرد می تواند یکی از علائم کم آبی بدن باشد. علاوه بر این ، می تواند باعث حملات میگرن شود. برای مبتلایان به میگرن ، افزایش مصرف آب ممکن است به کاهش شدت ، تعداد و مدت زمان میگرن کمک کند.

 

۶) قبل ، در حین و بعد از ورزش آب بنوشید

هیدراته شدن یک یا دو روز قبل از ورزش آغاز می شود. اطمینان حاصل کنید در روزهایی که می خواهید ورزش انجام دهید، علی الخصوص کسانی که زیاد تعریق دارند، به طور منظم آب بنوشید.

برای تمرینات متوسط ​​(مانند آهسته دویدن در بیرون از خانه ، پیاده روی سریع در صبح ، دوچرخه سواری و …) ، حدود 30 دقیقه قبل یک لیوان آب بنوشید و در حین ورزش نیز میل کنید. سپس مطمئن شوید که پس از اتمام تمرین بدن خود را به خوبی هیدراته کنید تا جایگزین آنچه از طریق عرق از دست داده اید شود.

 

۷) قبل از خواب یک یا دو جرعه آب بنوشید

یک یا دو لیوان قبل از خواب آب ننوشید زیرا باعث می شود نیمه شب برای رفتن به دستشویی بیدار شوید.

با این حال یک لیوان آب در کنار تخت خواب خود در صورت تشنگی، بگذارید.

برای بسیاری از بیمارانی که دارو مصرف می کنند ، یک عارضه جانبی شایع خشکی دهان است ، بنابراین نگه داشتن آب در نزدیکی می تواند مفید باشد.

 

منبع: مجله رادیب

 

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 5 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
چگونه ویندوز ۱۱ را دانلود و نصب کنیم؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید