شیائومی از سایبرداگ، سگ رباتیک خود رونمایی کرد

شیائومی از سایبرداگ، سگ رباتیک خود رونمایی کرد

شیائومی به تازگی از سایبرداگ| CyberDog خود رونمایی کرد ، یک ربات چهارپای منبع باز که توسعه دهندگان می توانند بر اساس آن برنامه های کاربردی خود را برای robo-canine ایجاد کنند.

 

قدرتمند ، دقیق ، چابک

 

CyberDog تقریباً 3 کیلوگرم وزن دارد و می تواند بیش از سه متر در ثانیه بدود. همچنین دارای شش میکروفون و چندین دوربین است که به صورت استراتژیک روی سطح بدن همراه با سنسورهای تصویر قرار گرفته است و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این موتور با استفاده از موتورهای سروو که شرکت تولید کرده است حرکت می کند و حداکثر گشتاور 32 نانومتری به ربات می دهد. در داخل ، این ربات دارای نسخه تخصصی NVIDIA's Jetson Xavier NX است که شیائومی آن را کوچکترین رایانه هوش مصنوعی در جهان توصیف می کند. این نشان می دهد که سگ ربات قادر به یادگیری ترفندهای جدید است. سایبر داگ به حسگر های مختلفی مجهز شده است. این سنسورها شامل سنسورهای لمسی، ماژول GPS، لنز فوق عریض قیش آی و دوربین RealSense D450 اینتل برای تشخیص عمق است.

 

ربات هوشمند cyber dog شیائومی

 

 

سایبرداگ می تواند محیط اطراف خود را در زمان تجزیه و تحلیل کند ، نقشه های ناوبری ایجاد کند ، مقصد خود را ترسیم کند و از موانع جلوگیری کند. سایبر داگ قادر است با تشخیص وضعیت بدن و چهره می تواند صاحب خود را از میان جمعیت انتخاب کند و او را دنبال کند.

به منظور افزودن طبیعت یک حیوان خانگی به این ربات ، کاربران می توانند از دستیارهای صوتی برای کنترل سایبر داگ با تنظیم یک کلمه بیداری استفاده کنند. سایبرداگ را می توان برای منحصر به فردترین وظایف فراخوانی کرد.

 

شیائومی از سایبرداگ، سگ رباتیک

 

 

پلتفرم منبع باز برای طراحی توانایی های جدید

CyberDog خود بر اساس الگوریتم های منبع باز ساخته شده است و شیائومی ماژول های اصلی توسعه یافته داخلی را بازسازی و بهینه می کند. شیائومی ۱۰۰۰ واحد سایبرداگ را با قیمت ۹۹۹۹ یوآن را به طرفداران ، مهندسان و علاقه مندان به رباتیک شیائومی عرضه می کند تا به طور مشترک امکان عظیم سایبر داگ را بررسی کنند. همچنین "انجمن منبع باز شیائومی" ایجاد شده تا پیشرفت و نتایج را به طور مداوم با توسعه دهندگان در سراسر جهان به اشتراک بگذارند و شیائومی وعده می دهد که یک آزمایشگاه روباتیک ایجاد می کند تا بستری را برای مهندسان برای ادامه پیگیری نوآوری های آینده فراهم کند.

 

 

منبع : مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
پیش بینی کرونا covid-19 به کمک هوش مصنوعی

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید