فناوری 5G و سلامتی انسان ها

فناوری 5G و سلامتی انسان ها

درود خدمت همه همراهان مجله رادیب، دولت بر این باور است که  فناوری 5G ایمن است و هیچ ضرری برای انسان ندارد. در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را از نظر علمی بررسی کنیم.
برای درک اینکه آیا فناوری 5G خطرناک است یا نه ابتدا نیاز است تا با مفهوم این فناوری و همچنین تابش های الکترو مغناطیسی آشنا شویم.
طیف الکترومغناطیس جزئی از طبیعت است و بخشی از این طیف از مادون قرمز که فرکانس پایینی دارد تا فرابنفش که فرکانس بالاتری دارد جز نور مرئی به حساب می آید و قابل مشاهده است. تابش های الکترومغناطیسی بر اساس فرکانس و طول موج اندازه گیری می شوند. تابش هایی که فرکانس پایین تر و طول موج طولانی تری نسبت به نور مرئی دارند به عنوان تابش های مایکروویو و رادیو اکتیو شناخته می شوند.

تلفن های همراه امواج رادیویی که در این طیف قرار دارند را از طریق ایستگاه‌های پایه‌ای دریافت می‌کنند و با آنها ارتباط برقرار می کنند.  فناوری 5G تنها بخش جدیدتری از این طیف استفاده شده است که از  22 گیگا هرتز تا 86 گیگا هرتز را در بر می گیرد و هنوز هم از قسمت یونیزه این طیف پایین تر است.
این تابش به عنوان تابش غیر یونیزه شناخته شده است، زیرا قادر به شکستن پیوندهای مولکولی نیست و برای مثال نمی تواند الکترون ها را از اتم ها جدا  کند. بنابراین این تابش غیر یونیزه و کاملا بی خطر است. ادعاهای بسیار زیادی مبنی بر سرطان زا بودن این تابش ها وجود دارد که ممکن است بر اثر سوء تفاهم های علمی باشد.

 

NHS اعلام کرده است که مقدار زیادی از تحقیقات علمی در مورد اثرات بهداشتی استفاده از تلفن همراه در دهه 1990 انجام شده است اما هیچ کدام از این تحقیقات نتوانسته اند ثابت کنند که تابش های رادیویی تلفن های همراه میتوانند خطرناک باشند. 

چه اتفاقی می افتد زمانی که بدن توسط امواج رادیویی تحت تاثیر قرار می گیرد؟

هنگامی که امواج رادیویی به بدن انسان می رسند، بافت آنها جذب بدن می شود و به سادگی تبدیل به انرژی می شود. تحقیقات علمی نشان داده است که امواج رادیویی ساختار مولکولی هر یک از این بافت ها را تغییر نمی دهد.
 این امواج قادر هستند تا درجه حرارت سلول ها را تا 0.2 درجه سانتیگراد افزایش دهند. اما این میزان برابر با افزایش دمای بدن در طول فعالیت یا ورزش است و خطری برای سلامتی محسوب نمی شود.
بررسی های گسترده ای که در تحقیقات منتشر شده انجام گرفته است در نهایت به این نتیجه رسیده اند که به طور کلی نمی توان گفت امواج رادیویی منتشر شده از تلفن های همراه باعث به خطر افتادن سلامت انسان‌ها می‌شود. اگرچه در صورت قرار گیری طولانی مدت در معرض این امواج باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا از بی خطر بودن آن ها برای سلامت انسان اطمینان حاصل شود.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید