آیا سیگنال از واتساپ امن تر است؟

آیا سیگنال از واتساپ امن تر است؟

امنیت برای هر فرد به معنی خاصی است. اگر برای شما حفاظت از پیام‌های نشان‌داده شده روی گوشی تلفن همراهتان مهم باشد، ممکن است برای فرد دیگری محافظت از این پیام‌ها در برابر دزدیده شدنشان پیش از رسیدن به گوشی تلفن همراه اهمیت بیشتری داشته باشد. این مقاله را در مجله رادیب دنبال کنید تا جواب سوال های خود را دریافت کنید.

واتساپ در آینده نزدیک سیاست‌های خود را تغییر می‌دهد که همین موضوع نه تنها صدای کاربران را درآورده، بلکه مایکروسافت و تلگرام هم نسبت به جمع‌آوری داده‌های کاربران توسط فیسبوک واکنش نشان داده‌اند.

برخی از کاربران به دنبال کوچ از واتساپ هستند و پیام رسان سیگنال (Signal) دوباره در مرکز توجه قرار گرفته است. سیگنال که یک پیام رسان فوق‌العاده امن است، از سوی ایلان ماسک و جک دورسی هم به کاربران پیشنهاد شده است

این پیام‌ رسان از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند و توسط یک سازمان غیرانتفاعی و نه کمپانی‌های فناوری غول پیکر مانند فیسبوک مدیریت می‌شود.

 

سیگنال چیست؟

سیگنال یک بستر رمزگذاری شده است که به شما امکان ارسال پیام و برقراری تماس را از طریق اینترنت می‌دهد. این پیام‌رسان همچنین برگزاری گپ‌های گروهی و تماس‌های ویدیویی چند نفره را نیز پشتیبانی می‌کند. ویژگی اصلی طراحی شده برای سیگنال توسط سازندگان آن، «تمرکز بر حفظ حریم خصوصی» کاربران است لذا حریم خصوصی و امنیت آن به طور منظم توسط متخصصان مستقل بررسی می‌شود.

سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی یا ناسودبر است، بنابراین هیچ‌گونه بخش تبلیغاتی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود نیاز به ردیابی کاربران از بین برود. بودجه این سازمان توسط سرمایه‌گذارانی تامین می‌شود که به ایجاد یک پلتفرم امن و متمرکز بر حفظ حریم شخصی علاقه‌مند هستند.

 

در آخر باید گفت هرچند تحلیلگران امنیتی پیام ‌رسان سیگنال را امن ‌تر از دیگر پیام‌ رسان‌ها می‌دانند، با این حال واتس آپ و تلگرام به دلیل امکانات بیشتر، پاسخگوی نیاز شهروندان است.

 

 

سیگنال را چگونه نصب کنیم؟

 

سیگنال را می‌توان بر روی گوشی‌های هوشمندی دارای سیستم عامل اندروید (android) و آی‌او‌اس (ios) هستند، نصب کرد.

این پیام‌رسان دارای نسخه دسکتاپ نیز هست. برای نصب سیگنال فقط باید شماره تلفن را وارد کنید. بعد از افزودن شماره موبایل و قرار دادن PIN روی حساب کاربری می‌توان از این پیام‌رسان استفاده کرد.

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
مخابره اولین تصویر ماهواره امید امارات از مریخ

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید