چگونه از یوتیوب برای رونق کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چگونه از یوتیوب برای رونق کسب و کار خود استفاده کنیم؟

آیا میدانید کانال یوتیوب برای رشد هر بیزینس چقدر مفید است؟

آیا یک کانال یوتیوب برای کسب و کار خود ایجاد کردید اما نتیجه ی دلخواه نگرفتید؟

در این مقاله شما یاد خواهید گرفت چکونه از ویدئوهای یوتیوب برای رشد ارگانیک خود استفاده کنید.

 

چرا مشاغل باید به یوتیوب اهمیت دهند؟

دودلیل اصلی وجود دارد که مشاغل باید به بازاریابی در یوتیوب توجه کنند.

اولین مورد مزایای SEO است. در حالی که یوتیوب به تنهایی می تواند به شما در رسیدن به مخاطب مورد نظرتان کمک کند ، اما ترکیب آن با قدرت شرکت والد آن، گوگل می تواند به شما در افزایش و بهبود SEO کمک کند. بگذارید بگوییم شما یک ویدیوی YouTube دارید که عملکرد خوبی دارد و از کلمات کلیدی خوب تحقیق شده استفاده می کند. اگر آن را در یک پست وبلاگ با کلمات کلیدی مشابه جاسازی کنید ، می تواند پتانسیل هر دو قسمت از محتوا را برای رسیدن به اهداف خود افزایش دهد.

 

قرار دادن یک ویدئوی یوتیوب در یک مقاله همچنین می تواند باعث شود افراد زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند که این نکته ی بسیار مهمی برای گوگل است.

 

یکی دیگر از مزایای اصلی یوتیوب ماندگاری بیشتر مطالب است. برای بیشتر شبکه های اجتماعی ، ماندگاری محتوای شما زود گذر و کوتاه است، اما در یوتیوب محتوای شما می تواند سال های سال مورد استفاده قرار بگیرد. امروز شما ویديوئی را منتشر می کنید و بازخورد خوبی ندارد اما در عرض یک یا دو سال ممکن است نتیجه بگیرد. امروز شخصی می تواند یکی از ویدیوهای شما را از دو سال پیش تماشا کند.

 

YouTube یک دستگاه تولید محتواست. یوتیوب می خواهد کاربران دراین پلتفرم بماند بنابراین به طور مداوم فیلم های اضافی را برای مشاهده بینندگان پیشنهاد می دهد. برای مثال ، آنها می دانند وقتی کسی یک ویدیو را دتماشا می کند ، ممکن است بخواهد ویدیوی دیگری را در همان موضوع ببیند. اگر فیلم شما در محتوای پیشنهادی باشد ، می توانید مخاطبان جدید زیادی را جذب کنید.

 

 

یوتیوب می تواند برای هر شغلی کاربرد داشته باشد

تقریباً هر نوع مشغلی می تواند از YouTube بهره مند شود. به عنوان مثال ، یک بنگاه املاک و مستغلات در تنسی ، که مشخصاً یک کسب و کار خاص و مکان محور است ، YouTube برای او کار می کند. او یک استراتژی ایجاد کرد که در آن شروع به اشتراک گذاری تخصص خود در موضوعاتی مانند نحوه خرید خانه و پاسخ دادن به سوالاتی از قبیل "پس انداز چیست؟" کرد . بعداً ، او در نهایت دوره ها و آموزش هایی را ایجاد کرد اما در واقع YouTube به او کمک کرد تا به یک منبع اصلی تبدیل شود.

 

هرچه کانال او رشد می کرد ، برند او نیز رشد می کرد. مردم آن منطقه شروع به شناختن او کردند زیرا در مطالب افراد پاسخ سوالات خود را پیدا میکردند. او توانست رتبه "آژانس املاک و مستغلات در نشویل ، تنسی" را بدست آورد زیرا از مزایای سئو استفاده کرد. یوتیوب به او کمک کرد تا نه تنها بخش محلی تجارت خود را توسعه دهد بلکه در زمینه آموزش نیز رکورددار باشد.

 

راجر ویکفیلد ، لوله کش در تگزاس ، به همین منظور و اهداف یک کانال YouTube راه اندازی کرد: بهبود سئو سایت و کمک به مردم در پیدا کردن او.

در ابتدا ، کانال YouTube او کار زیادی برای تجارت او انجام نداد اما سرانجام به اوج خود رسید.

سپس یک انجمن ملی لوله کش از او خواست که صحبت را شروع کند و او شروع به آموزش لوله کش های دیگر در مورد چگونگی ورود به کار لوله کشی کرد.

 

راجر ویکفیلد youtube

 

چگونه از بزرگترین اشتباهات در یوتیوب جلوگیری کنیم؟

وظیفه الگوریتم یوتیوب، جفت کردن بیننده مناسب به محتوای مناسب است تا بیننده در این پلتفرم باقی بماند.

اگر محتوای شما افراد را بیش از حد از این سیستم خارج کند، یوتیوب محتوای شما را نامطلوب طلقی میکند.

به یاد داشته باشید، یوتیوب یک برنامه ی تجاری است. آن ها میلیاردها دلار درامد از تبلیغات دارند و باید مشتری های خود را راضی نگه دارند. اگر ویدئوهای شما باعث شود افراد از این پلتفرم خارج شوند میزان دسترسی به ویدئوهای شما کم می شود و دیگر فیلم های شما آنقدر دیده نمی شوند.

اگر دائما در اینستاگرام هستید و از مردم میخواهید چیزی از شما خریداری کنند این استراتژی شما ممکن است مثر نباشد.

در حال حاضر بهترین راه فروش نرم است.

در۸۰ درصد از مواقع ، محتوای YouTube شما باید درمورد آموزش ، کمک یا … به مخاطبان باشد که به ساخت نام تجاری شما کمک می کند. در۲۰ درصد مواقع دیگر می توانید از مخاطبان خود چیزی بخواهید.

جهت فروش بیشتر در هر کسب و کاری، دوره آموزشی "چگونه در هر کسب و کاری بیشتر بفروشیم؟" را مشاهده بفرمایید

در این ۲۰ درصد می توانید به بینندگان ویدئوهای خود بگویید که بر روی لینک کلیک کرده یا درخود ویدئو بخشی را قرار دهید که بتوانند روی آن کلیک کنند. فقط مطمئن شوید که در آن ۸۰ درصد صحبتی راجع به خرید محصول یا … نکنید. این روش به تجزیه و تحلیل ویدئوهای شما آسیبی وارد نمی کند.

 

چگونه افراد را به طور نرم وارد منبع مورد نظر کنیم؟

به عنوان بازاریاب ، گاهی اوقات فراموش می کنیم که منابعی داریم که مردم واقعاً آن را می خواهند. در ذهن خود ، ما بر روی موضوعی تمرکز کرده ایم که می خواهیم ذکر کنیم ، اما فراموش می کنیم منابع متعدد دیگری نیز داریم که مخاطبان ما ممکن است به آن ها نیاز داشته باشند.

 

در ویدئوهای ۸۰٪ خود که نباید افراد را از سیستم بیرون بکشید، می توانید جمله ای مانند این را بگویید: "در حالی که من در مورد [موضوع] صحبت می کنم ، من یک لینک در بخش توضیحات (About) دارم که می توانید بعدا آن را بررسی کنید. " فقط آن را از روی صفحه پاپ نکنید یا توجه زیادی به آن جلب نکنید زیرا این کار بینندگان را با یک کلیک ساده از ویدیو خارج می کند.

 

 

یوتیوب و رونق کسب و کار

 

چگونه افراد را به طور واضح وارد منبع مورد نظر کنیم؟

 

در ۲۰٪ ویدئوهای خود که درخواستی را انجام می دهید ، با اطمینان از اینکه موضوع به خودی خود خوب پیش می رود شروع کنید.

 

در مرحله بعدی ، در صورت امکان ، گزینه ای را انتخاب کنید که مرتبط با موضوع آن ویدیو باشد ، نه فقط چیزی که میخواهید تبلیغ کنید.

 

به عنوان مثال ، جسیکا چند سال پیش یک آموزش Trello ( نرم افزار مدیریت پروژه ) را انجام داد ، و در ابتدای ویدیو ( بعد از مقدمه) ، گفت "ما در این ویدیو در مورد Trello صحبت خواهیم کرد. بسیاری از افراد به سختی می فهمند که دقیقاً چگونه می توانند این کار را انجام دهند ، بنابراین من چند الگو ایجاد کردم که می توانید برای Trello بارگیری کنید. برای گرفتن آن ، می توانید به [وب سایت] بروید. " او این کار را در ابتدا و انتها انجام داد.

 

 

یوتیوب و رونق کسب و کار

 

 

اگر کانال یوتیوب شما در حال حاضر در مرحله ی رشد است، ویدئوهای شما باید ۱۰۰ ٪ آموزشی و ارائه کمک به افراد باشید.

در این ویدئوها تنها درخواست شما باید حمایت از ویدئوها و لایک و کامنت گذاشتن باشد. پس از گذشت زمان و هنگامی که میخواهید آن ۲۰ درصد را شروع کنید حالا می توانید به جای درخواست لایک و کامنت گذاشتن آن را با درخواست دیدن لینک یا خرید محصول جایگزین کنید.

 

منبع : مجله رادیب

 

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 7 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
متد اکتینگ (Method Acting) یعنی چه؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید