افزونه وردپرس چیست ؟ Wordpress Plugin

افزونه وردپرس چیست ؟ Wordpress Plugin

افزونه وردپرس به انگلیسی wordpress plugin همون طور که از اسمش مشخص هست یک افزودنی برای مدیریت محتوای وردپرس می باشد. اگر با وردپرس آشنا نیستید می تونید مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید. به طور مختصر وردپرس یک نرم افزار تحت وب هست که میشه با استفاده از اون بدون داشتن دانش زبان های برنامه نویسی اقدام به راه اندازی سایت کرد.

وردپرس دارای قالب و افزونه های زیادی هست که قالب ها برای ظاهر سایت هستند و افزونه ها نیز برای اضافه کردن یک سری قابلیت های جدید به وردپرس هستند. برای یادگیری ودپرس بخش فیلم های آموزش وردپرس رو مشاهده کنید.

افزونه وردپرس چیست

وقتی شما سایتی را با وردپرس راه اندازی کنید ممکن است به برخی امکانات جانبی نیاز داشته باشید که روی سایت شما وجود نداره. در این صورت باید از افزونه های جانبی وردپرس کمپ بگیرید تا امکانات مد نظر رو به سایت وردپرس خودتون اضافه کنید.

انواع افزونه های وردپرس

وردپرس افزونه های بسیار زیادی داره که داری انواع مختلفی می باشند. مثلا افزونه وردپرس ساخت اسلایدر / افزونه وردپرس سئو سازی سایت / افزونه فرم ساز / افزونه خبرنامه / افزونه تبلیغات / افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس / افزونه ووکامرس فروشگاه ساز وردپرس (آموزش ووکامرس) / افزونه پاپ آپ برای ایجاد پاپ آپ در سایت وردپرس / افزونه گالری تصاویر / افزونه قرار دادن فایل های صوتی و ویدیویی در سایت و ....

پیشنهاد یادگیری: دوره آموزش طراحی قالب وردپرس به صورت حرفه ای

اکثر وب سایت های وردپرس بعد از راه اندازی به یک سری افزونه ها نیاز دارند مثلا برای سئو سازی سایت جهت ظاهر شدن سایت در نتایج گوگل باید مدیر سایت افزونه سئو روی سایت خود نصب کند. برای برقراری کاربران از طریق فرم تماس نیاز هست افزونه فرم ساز روی وردپرس نصب بشه و به همین ترتیب برای هر امکانی باید افزونه های مختلفی رو روی سایت وردپرسی خود نصب کرد.

فکر می کنم تا اینجا متوجه شده باشید که افزونه وردپرس چیست و کارش چیه ؟ اما شادی جای سوال باشد که این افزونه ها را چه کسی طراحی کرده است ؟ که پاسخ آن توسعه دهندگان و طراحان در سطح جهان می باشد. افرادی که دانش افزونه نویسی وردپرس رو دارن و قادر هستن اقدام به ساخت افزونه وردپرس کنن افزونه های مختلفی رو طراحی کرده و به صورت رایگان یا غیر رایگان در اینترنت منتظر می کنند.

از کجا می توان افزونه وردپرس دانلود کرد

برای دانلود افزونه وردپرس شما می توانید به سایت های زیادی مراجعه کنید. برای دانلود افزونه های رایگان وردپرس باید وارد سایت مخزن وردپرس شوید به آدرس wordpress.org که در این سایت باید به بخش plugins مراجعه کنید. این سایت , همون سایت اصلی وردپرس هست که افزونه ها و قالب های رایگان اونجا به اشتراک گذاشته میشه.

چگونه افزونه وردپرس بسازیم

اگر شما علاقمند هستید و دوست دارید برای وردپرس افزونه درست کنید می توانید با یادگیری مباحث مربوط به پلاگین نویسی وردپرس به راحتی وارد دنیا افزونه نویسان وردپرس شده و برای خود در دنیای تجارت الکترونیک کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. لینک زیر شاید برای شما در این مسیر راهنمای خوبی باشد.

پیشنهاد یادگیری: دوره فیلم اموزش ساخت افزونه وردپرس به صورت حرفه ای , کامل ترین دوره در ایران

افزونه های غیر رایگان و پرمیوم وردپرس را از کجا تهیه کنیم

سایت های زیادی هستن که به صورت اختصاصی افزونه های زیادی رو طراحی کرده و در سایت خود به فروش میرساند. شما می توانید بستگی به افزونه ای که نیاز دارید داخل گوگل چیزی که می خواید رو سرچ کنید و وارد یکی از سایت هایی بشید که نتایج گوگل ظاهر شدن و اقدام به خرید افزونه مورد نظر کنید در صورتی که غیر رایگان است. یکی از سایت هایی که می توانید افزونه ها رو از اونجا تهیه کنید سایت فایل مارکت رادیب هست بخش افزونه وردپرس وارد شده و افزونه ها را ببینید.

مواظب افزونه های وردپرس باشید

توجه داشته باشید شما باید افزونه های رایگان و غیر رایگان وردپرس را از منابع معتبر دریافت کنید. چرا که برخی افزونه ها دارای باگ های امنیتی هستن که باعث میشن سایت شما هک بشه. اگر از صحت سالم بودن افزونه مطمئن نیستید روی سایتتون نصبش نکنید . امنیت سایت خودتون رو به خطر نندازید.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
حل پازل محاسبات کوانتومی توسط محققان

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید