افزایش امنیت در شبکه خانگی

افزایش امنیت در شبکه خانگی

با سلام خدمت همه همراهان مجله رادیب، اگر شما در منزل خود یک و یا دو رایانه، شبکه Wifi و یک دستگاه هوشمند مانند تلویزیون داشته باشید، قطعا به محافظت شبکه خانگی نیاز خواهید داشت.
حتی اگر هر دستگاه و روتر بی سیم را بررسی کرده و همه دستگاه های هوشمند شما دارای رمز عبور قوی باشند، باز هم نمی توانید با اطمینان بگویید شبکه خانگی شما امن است یا خیر. در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کنند امنیت شبکه خود را افزایش دهید.

کامپیوتر خود را ایمن کنید

کامپیوترها، تبلت ها  تلفن های هوشمند  همگی نسبت به تروجان های مخرب حساس هستند. تروجان ها از طریق اینترنت و یا اپلیکیشن ها، به ویژه آنهایی که رایگان هستند، در این دستگاه ها نفوذ می کنند. برنامه های رایگان می تواند یک پوشش برای نرم افزارهای جاسوسی ، ویروس ها و دیگر انواع نرم افزارهای مخرب باشند.
برای محافظت از دستگاه های خود ابتدا مطمئن شوید که آنتی ویروس مناسب نصب کرده اید. توصیه می شود برای دستگاه هایی نظیر موبایل برنامه های خود را فقط از فروشگاه های رسمی مانند Google play و App store  دانلود کنید. خطر دانلود برنامه ها از منابع دیگر این است که این برنامه ها می توانند با نرم افزارهای مخرب آلوده شده باشند. چرا که آنها همانند برنامه ها در فروشگاه های رسمی مورد سنجش قرار نمی گیرند.

 

افزایش امنیت در شبکه خانگی

 Wifi خانه را ایمن کنید

روتر ارائه شده توسط سرویس دهنده اینترنت شما یک نام و رمز عبور شبکه پیش فرض دارد. با این حال، اغلب روترها نام و رمز عبور آسان و قابل کشف مانند admin/admin و یا admin/password دارند.
هکرها میتوانند با جستجو مدل روتر شما در گوگل، این مقدارهای پیش فرض را کشف کنند.  سپس می توانند به وای فای شما دسترسی پیدا کرده، نام شبکه که آن را تغییر داده و رمز عبور جدیدی برای آن تنظیم کنند و همچنین  سایر تنظیمات آن را تغییر دهند. پس اگر تا به حال نام شبکه و رمز عبور آن را عوض نکرده اید بهتر است همین حالا  این کار را انجام دهید.

دسترسی  از راه دور روتر را غیر فعال کنید

 برخی از روتر ها فقط از طریق دستگاه متصل اجازه دسترسی رابط را فراهم میکنند. با این حال برخی از آنها هم علاوه بر این، اجازه دسترسی از راه دور به سیستم را می دهند که البته راه مورد پسند هکرهاست!
اگر دسترسی از راه دور روتر را خاموش کنید، در این صورت  هکرها دیگر قادر به دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی روتر از طریق دستگاهی که به شبکه وایرلس شما متصل نشده نیستند. برای اینکه این تنظیمات را انجام دهید،وارد رابط کاربری روتر شده و عبارت دسترسی از راه دور و یا مدیریت از راه دور را جستجو کرده و آن را خاموش کنید.

اینترنت اشیا

بیشتر دستگاه های IOT  رمز عبور پیش فرضی دارند که به آسانی از طریق جستجو در اینترنت به دست می آید.اگر شما هم یکی از این دستگاهها دارید و از گذرواژه پیش فرض استفاده میکنید، وقت آن است که آن را تغییر دهید.
این دستگاههای هوشمند محافظت نشده، دری را به سوی شبکه خانگی باز میکنند چرا که هکرها میتوانند از راه دور کنترل دستگاه های هوشمند را به دست گرفته، ترافیک شبکه را خراب کرده و همچنین میتوانند تروجان ها را در سیستم پخش کنند.

 

دستگاه های IOT امنیت

اسکنر شبکه خانگی

با انتخاب یک اسکنر شبکه خانگی می توانید حفاظت دستگاههای هوشمند خود را تضمین کنید. این اسکنرها به طور مداوم شبکه خانگی و هر وسیلهای  مانند بلندگو های هوشمند و مانیتور های کودک را اسکن می کنند و هنگامی که یک دستگاه جدید به شبکه متصل می شود به طور خودکار آن را اسکن کرده وضعیت آن را بررسی میکند.
هر یک از مواردی که گفته شد گام هایی هستند که امنیت خانه شما را افزایش خواهند داد  پس اگر به حفاظت از خانه خود اهمیت می دهید این روش ها را در دستور کار خود قرار دهید.

منبع : مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 7 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
چگونه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم و فروش بیشتری

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید