مخابره اولین تصویر ماهواره امید امارات از مریخ

مخابره اولین تصویر ماهواره امید امارات از مریخ

با سلام خدمت همراهان مجله رادیب، من پیمان نصیری هستم و با یک مقاله دیگر در مورد فضا و نجوم در خدمت شما عزیزان هستم. مدارگرد امید امارات که چندین روز پیش با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت، حالا اولین تصویر این ماموریت از سیاره سرخ را به زمین رسانده. این تصویر که از فاصله ۲۵ هزار کیلومتری سطح مریخ گرفته شده، برخی ویژگی‌های این سیاره شامل «کوه المپوس»، بزرگترین آتشفشان منظومه شمسی را نشان می‌دهد.

اولین تصویر این ماموریت توسط ولیعهد امارات، «محمد بن زاید آل نهیان» در توییتر منتشر شده و آن را یک لحظه تاریخی عنوان کرده:

«انتقال اولین تصویر کاوشگر امید از مریخ، یک لحظه تعیین‌کننده در تاریخ ما محسوب می‌شود و نشان‌دهنده پیوستن امارات متحده عربی به کشورهای پیشرفته در کاوش‌های فضایی است. امیدواریم این ماموریت منجر به کشف جدیدی درباره مریخ شود که به نفع بشریت باشد.»

مدارگرد امید امارات چندین روز پیش با موفقیت به مدار مریخ وارد شد و اولین ماموریت میان سیاره‌ای جهان عرب را رقم زد. با این ماموریت، امارات متحده عربی به جمع کوچکی از کشورها پیوست که تا به امروز یک ماموریت به مریخ ارسال کرده‌اند که شامل ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی، هند، اروپا و البته چین می‌شود.

 

ماهواره Hope امید امارات

علاوه بر امارات، چین هم توانست با موفقیت فضاپیمای «تیان‌ون-۱» را در مدار مریخ قرار دهد. علاوه بر این دو ماموریت، مریخ‌نورد ناسا به نام «استقامت» هم چندین روز دیگر روی این سیاره سرخ فرود خواهد آمد.

این سه ماموریت به علت استفاده از مسیر یکسان میان زمین و مریخ به نام «مدار ترابرد هوهمان»، در یک بازه زمانی مشابه به سیاره سرخ می‌رسند. این مسیر از لحظه‌ای در زمان استفاده می‌کند که دو سیاره در نزدیک‌ترین فاصله از یکدیگر را قرار دارند و کارآمدترین مسیر برای سفر میان آن‌ها ایجاد می‌شود.

موفقیت امارات و چین از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به بشر در رسیدن به مریخ کمک کند. مدارگرد امید پس از ورود به مدار مریخ، به مدت دو سال از این سیاره اطلاعات جمع‌آوری می‌کند، البته شاید این ماموریت تا ۲۰۲۵ هم طول بکشد.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 1 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
آیا انسان در مریخ ساکن می‌ شود؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید