هلال ماه در تصویر کجاست؟ (تصویر روز ناسا)

هلال ماه در تصویر کجاست؟ (تصویر روز ناسا)

آیا می‌توانید در تصویر زیر هلال ماه را به راحتی پیدا کنید؟ این کار که معمولا کار آسانی است، می‌تواند در روزهای خاصی بسیار چالش‌برانگیز باشد. به طور کلی، در نیمی از عمر شما، ماه در بالای افق قرار دارد و می‌توانید به راحتی آن را رصد کنید. اما روزهای آخر و اول هر ماه قمری رصد هلال ماه بسیار سخت خواهد بود.

عکاس تصویر امروز ناسا این منظره را در اواخر ماه مه/اوایل خردادماه از سنت مارتی دمپوریس (Sant Martí d'Empúries) در اسپانیا ثبت کرده است که دریای مدیترانه در پیش زمینه (فورگراند) تصویر دیده می‌شود.

چرا ماه در این تصویر به سختی دیده می‌شود؟

یکی از دلایلی که یافتن ماه در این تصویر سخت است، فاز پایین آن است. ماه در تصویر امروز ناسا به فاز ماه نو نزدیک است و به همین خاطر، هلال بسیار نازکی از آن در این آسمان صبحگاهی دیده می‌شود. دلیل دیگر، نزدیکی ماه به افق است. از آنجایی که غلظت اتمسفر در افق بسیار بیشتر است، باعث اعوجاج نور می‌شود و شدت نور هلال نو را کم می‌کند.

تصویر روز ناسا هلال ماه کجاست

هلال ماه نو همیشه در نزدیکی ماه دیده می‌شود و به همین خاطر، باید کمی قبل از طلوع آفتاب در افق به دنبال آن باشید. ابتدای یک ماه قمری با رویت هلال نو آغاز می‌شود و تا پایان ماه، تمام فازهای ماه را می‌توانیم ببینیم. هلال نوی این ماه سه روز دیگر دیده می‌شود و فرصت خوبی است تا در جایی با افق باز به رصد آن مشغول شوید.

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
تاثیر شبکه سازی در پیدا کردن شغل مناسب

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید