شخصیت خود را از نحوه ی گرفتن فرمان تشخیص دهید

شخصیت خود را از نحوه ی گرفتن فرمان تشخیص دهید

 

تعیین شخصیت از روی فرمان خودرو

 

 

یک روانشناس بریتانیایی گزارشی از تحلیل شخصیت و روحیات افراد با توجه به نحوه گرفتن فرمان اتومبیل آنها در حین رانندگی ارائه کرده و تاکید دارد مدل قرارگیری دست، شخصیت و روحیات راننده را نشان می‌دهد.

یکی از عکس‌های زیر را که وضعیت دست‌های شما بر روی فرمان را نشان می‌دهد انتخاب کنید و یک چیز جالب در مورد خودتان یاد بگیرید.

 

۱)  اگر با یک دست در کنار فرمان رانندگی می کنید (مینیمالیست)

شما انسان راضی و خرسندی هستید و زندگی تان بسیار ساده سپری می شود و فشار خاصی برای شما وجود ندارد و همچنین شما سعی می کنید که دوستان نزدیک کمی داشته باشید تا اینکه اطراف خود را از انسان ها شلوغ کنید و نسبت به رویاپردازی زیاد علاقه نشان نمی دهید البته این توضیحات به این معنی نیست که شما انسان کسل‌کننده‌ای هستید، بلکه برعکس: مردم عاشق تیپ و استایل شما و سبک زندگی‌تان هستند.

پشت فرمان نشستن معمولاً شما را خسته نمی کند و شما می توانید بدون استرس خاص یا ترسی از آینده زندگی خود را پیش ببرید.

 

۲)  اگر یک دست را بالای فرمان و یک دست را پایین فرمان قرار می دهید (منطقی)

شما انسان منطقی هستید و برای هر چیز به دنبال دلیل می گردید و برای دیگران انسان قابل اعتمادی می باشید و افراد دیگر به دنبال شما می آیند تا از توصیه های تان استفاده کنند و می دانند که همیشه تصمیم درست را می گیرید. حالت‌های روحی شما دائم در حال تغییر کردن است. ولی می‌توانید آن را تحت کنترل داشته باشید.

 

۳) ۲ دست در وسط فرمان (صلح‌طلب)

شما برقرار کننده صلح و آشتی هستید. نمی‌توانید هرگونه مشاجره و تضادی را طاقت بیاورید و برای برقراری آرامش از همه وجود خود مایه می‌گذارید. اگر مجبور شوید حتی ممکن است صدای خود را بالا ببرید. از هر چه در توان داشته باشید برای برقرار صلح بین انسان‌ها و رفع مشکل آن‌ها استفاده خواهید کرد. افرادی که به این شکل رانندگی می‌کنند عموماً بیشتر از دیگران راه را برای بقیه راننده‌ها باز می‌کنند .

 

۴) شکل ۱۰ و ۱۰ دقیقه ( ایده آل گرا)

دستان خود را به طوری روی فرمان می‌گذارید که انگار تازه رانندگی یاد گرفته‌اید، یا در حال یادگیری رانندگی هستید. علت این است که می‌خواهید همه کارها را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید. شعار زندگی شما این است: «همه چیز باید به بهترین شکل انجام شود.» بیشتر اطرافیان دوست دارند شبیه شما باشند.

 

۵) اگر دستان را نزدیک به هم و در بالای فرمان قرار می دهید (دلواپس و نگران)

 بیشتر مواقع با نگرانی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید. همه کارهای خود را دو تا سه بار کنترل می‌کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی انجام شده است. دوستان و خانواده شما به راحتی می توانند در آرامش شما نقش داشته باشند

 

۶) اگر یک دست را در مرکز فرمان قرار می دهید (ماجراجو)

شما انسان ماجراجویی هستید ، از پاراگلایدر گرفته تا آفرود، غواصی در کنار کوسه‌ها و سنگ‌نوردی و…  در هر صورت همیشه دوست دارید که چیزهای جدید را تجربه کنید و بعضی از افراد ممکن است از امنیت کار شما بترسند اما آن هایی که مانند شما هستند و درکتان می کنند، برای عشقتان به این ماجراجویی احترام قائل هستند.

 

۷) ۲ دست زیر فرمان، کف دست به سمت بالا  (رئیس و مدیر)

شما ذاتا رهبر و رئیس زاده شده اید و می توانید مسئولیت کارهای دیگران را نیز به عهده بگیرید و دیگران شما را مدیر و مربی می دانند و آن ها به قضاوت شما اعتماد می کنند و اعتماد به نفس شما را تحسین می کنند.

 

۸) اگر دو دستتان را نزدیک به هم در پایین فرمان قرار می دهید(دلسوز و حامی)

مردم بخاطر آنکه از خانواده و دوستان خود حمایت می‌کنید شما را دوست دارند. شما از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوید. شنونده خوبی هستید و به آنها اجازه نمی‌دهید تا ابتکار عمل را به دست بگیرند. وقتی آنها با دشواری‌های زندگی می‌جنگند، شما آرام زندگی را آن گونه که هست قبول می‌کنید.

 

۹) یک دست در بالای فرمان (باحال و خوشگذران)

اگر شما جزو کسانی هستید که از این روش در رانندگی کردن استفاده می‌کنند، باید گفت شما شخصیتی آرام دارید که تمایل به آرامش دارد، چندان زندگی را جدی نمی‌گیرید و حتی در شرایط سخت هم احساس استرس نمی‌کنید.

دوستان وقتی به استراحت حسابی نیاز دارند، سراغ شما می‌آیند.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
سقوط قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید