اطلاعات ۲۶۷ میلیون کاربر ایرانی در رایچت هک شد

اطلاعات ۲۶۷ میلیون کاربر ایرانی در رایچت هک شد

رایچت یک پلتفرم گفتگوی آنلاین است که تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارهای ایرانی، برای ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند.

باب دیاچنکو، محقق امنیتی نام ‌آشنا در حوزه‌ی تهدیدهای سایبری اعلام کرده است که کل دیتابیس رایچت، از جمله ۲۶۷ میلیون حساب کاربری به همراه نام، ایمیل، پسورد، متادیتا و چت‌های رمزگذاری شده افشا شده است. این محقق همچنین نوشته که بات حمله کننده، کل بانک اطلاعاتی را تخریب و یا آن را حذف کرده است. پس از این توییت، دیگر کاربران ایرانی نیز نسبت به آن واکنش نشان دادند.

 

هک شدن سرویس رایچت

 

 

لو رفتن اطلاعات کاربران یک پلتفرم ایرانی برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و در یک سال اخیر بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی با این مشکل مواجه شده‌اند که برخی از آن‌ها رسانه‌ای شده است و برخی نیز خیر...

ناگفته نماند در ماه‌های اخیر برخی نیروهای ارشد و فنی استارتاپ رایچت از این مجموعه جدا شده‌ و پلتفرم مشابهی را تاسیس کرده‌اند.

 

مجتبی محمود‌زاده، مدیرعامل رایچت، بابت نگرانی پیش‌آمده عذرخواهی کرده و گفته است:

ما از همه‌ی کاربران و مشتریان بابت نگرانی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. پایگاه داده رایچت به جهت ارتقا امنیت از دسترس خارج شده و همه‌ی اقدام‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات مشتریان در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم عذرخواهی ما را بابت نگرانی پیش‌آمده پذیرا باشید. اطمینان می‌دهیم که تیم رایچت تمام تلاش خود را برای رفع نقص‌های امنیتی به کار بگیرد.

طبق بررسی‌های تیم فنی رایچت، تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد. رایچت می‌گوید طبق قواعد و عرف بین‌المللی افشای مسئولانه، تعامل را با هکری که رفتاری همچون «هکر کلاه سفید» دارد، آغاز کرده است و مکاتباتی با وی داشته تا نقص فنی را رفع کند. در نتیجه با برطرف شدن نقص فنی، خدمات رایچت مجددا در دسترس قرار خواهد گرفت.

رایچت در آخر خود را متعهد دانسته است که مسئولانه و شفاف، هرگونه اطلاعات در مورد امنیت دیتای کاربران و مشتریان را همانند گذشته به اشتراک بگذارد. در انتهای بیانیه می‌خوانیم: «ما رایچت را براساس شفافیت، صداقت و در ارتباط مستمر با مشتریان و کاربران ساخته‌ایم و با حمایت و همراهی همیشگی شما، با تمام جان و دل از آن مراقبت خواهیم نمود.»

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 3 از 5 میباشد )
فروش بسته اینترنت بدون اینستاگرام

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید