5 افزونه سئو وردپرس که باید حتما آنها را نصب کنید

5 افزونه سئو وردپرس که باید حتما آنها را نصب کنید

وردپرس دارای افزونه سئو بسیاری هست. در این میان تعدادی از این افزونه های سئو وردپرس کامل و حرفه ای طراحی شده اند. در این مقاله از مجله رادیب به بررسی 5 افزونه سئو وردپرس می پردازیم که شما می تونید از این پلاگین های سئو و بهینه سازی سایت بهره مند شوید.

افزونه سئو وردپرس برای بهینه سازی سایت

ما در این مقاله از سری آموزش وردپرس سعی می کنیم به ترتیب 5 افزونه حرفه ای وردپرس را به شما معرفی کنیم که می تونید همه اونها رو روی سایتتون نصب کنید. لازم به ذکر است که هر یک از افزونه های معرفی شده کار خاصی انجام میدهند که شما می توانید در صورت نیاز هر کدوم از این پلاگین های وردپرس رو روی سایتتون نصب و فعال سازی کنید.

افزونه سئو وردپرس

1- افزونه وردپرس Yoast Seo Premium

افزونه yoast seo پرطرفدار ترین و محبوب ترین افزونه سئو وردپرس می باشد که روی اکثر وب سایت های وردپرسی در حال حاضر فعال است. خیلی از وبمستران برای سئو سازی سایت وردپرس از yoast بهره میبرند و دلیل استفاده زیاد این افزونه قدرتمند بودن ان نسبت به نمونه های مشابه خود هست. این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم هست که در نسخه پرمیوم چندین امکان بیشتر قرار داده شده. برای دانلود افزونه wordpress seo by yost یا همان yoast seo می توانید به سایت مخزن وردپرس مراجعه کنید. و در صورت نیاز به تهیه نسخه پرمیوم که نام آن Yoast Seo Premium هست می توانید به سایت اصلی yoast.com مراجعه کنید.

برخی ویژگی های افزونه yoast seo :

  • تنظیم عنوان و توضیحات برای سایت
  • سفارشی سازی عنوان و توضیحات برای موتور جستوجوها
  • دارای بخش کلید واژه کانونی برای بررسی سئو مطلب
  • دارای ابزار بررسی سئو مطالب سایت
  • ساخت خودکار نقشه سایت
  • سفارشی سازی عنوان و توضیحات برای شبکه های اجتماعی
  • دارای ابزار اتصال وبمستر تولز به وردپرس
  • تنظیمات پیشرفته
  • قابلیت سفارشی سازی عنوان و توضیحات صفحات مختلف ( برگه ها, نوشته ها, دسته بندی ها , برچسب ها و ... )
  • قابلیت بررسی چند کلید واژه در نسخه پرمیوم
  • دارای بخش ریدایرکت در نسخه پرمیوم
  • و بسیاری ویژگی های دیگر ....

پیشنهاد یادگیری: دوره فیلم آموزش افزونه yoast seo

2- افزونه سئو تصاویر SEO Friendly Image

یکی از مهمترین مواردی که برای در سئو وب سایت حائز اهمیت می باشد تصاویر وب سایت است. افراد زیادی روزانه با جستوجو بین تصاویر وارد سایت های مختلفی می شوند. از این رو سئو سازی تصاویر وب سایت می تواند تاثیر خوبی در جذب این کاربران برای شما داشته باشد. برای بهینه سازی تصاویر و به اصطلاح سئو فرندلی کردن تصاویر برای گوگل و سایر موتور جستوجوها لازم است برای تصاویری که در بین مطلب استفاده می کنید خاصیت های title و alt رو بکار ببرید.

در وردپرس برای خودکار سازی عملیات وارد کردن متن Title و Alt برای تصاویر یک افزونه کاربردی وجود دارد که در دسته بندی افزونه های سئو وردپرس قرار گرفته است. نام این افزونه SEO Friendly Image هست که با نصب و فعال سازی این پلاگین روی وردپرس , به صورت خودکار با افزودن تصاویر بین مطالب متن عنوان و متن جایگزین که به ترتیب همان title و alt هستند تولید خواهد شد و دیگر نیازی نیست شما به صورت دستی این کار را انجام دهید. افزونه SEO Friendly Image عنوان مطلب و برگه ای که در حال نوشتن اون هستید رو به عنوان متن تایتل و آلت برای تصاویر در نظر میگیرد.

همچنین ببینید: دوره آموزش افزونه سئو all in one seo pack صفر تا صد

3- افزونه nofollow کردن لینک های خارجی در وردپرس

یک افزونه کاربردی دیگری که برای هر سایت وردپرسی لازم است پلاگینی برای خودکار سازی عملیات ثبت خاصیت هایی برای لینک های خارجی می باشد. حتما شما هم میدانید که وقتی از سایت خود به یک سایت دیگری که بیرون از سایت شما هست لینک خارجی گفته میشود. این نوع لینک ها باید حتما نوفالو باشند و همچنین از نظر کاربری باید در تب جدید باز شوند. برای این کار شما باید به صورت دستی داخل ویرایشگر وردپرس به حالت متنی رفته و با استفاده از کد این خاصیت ها را به لینک ها بدهید. این کار واقعا خسته کننده است.

با استفاده از افزونه Nofollow for external link شما می توانید مشخص کنید که هر لینک خارجی در سایت شما وجود داشت خاصیت rel=nofollow و target=_blank رو به صورت خودکار به اونها اضافه کنه. نحوه کار این افزونه به این شکل می باشد که شما بعد از نصب این پلاگین, یک گزینه به زیر منوی تنظیمات در پیشخوان وردپرس شما اضافه میشه که می تونید وارد اون بخش شده و لینک سایت خود را به افزونه معرفی کنید. از آن پس هر لینکی بجز لینکی که معرفی کردید داخل محتوای شما وجود داشته باشه به صورت خودکار ویژگی های rel=nofollow و target=_blank به لینک ها اضافه خواهد شد.

4- افزونه افزایش سرعت وب سایت

افزونه های زیادی در وردپرس برای افزایش سرعت وجود دارند که به اصطلاح بهشون افزونه های کش گفته میشه. سرعت وب سایت یکی از فاکتور های مهم سئو محسوب میشه و ما برای بهبود و بهینه سازی سرعت سایت وردپرس باید حتما از افزونه های کش و افزایش سرعت استفاده کنیم. برای وردپرس افزونه های رایگان و غیر رایگان زیادی تا به امروز نوشته شده که در بین نسخه های پولی افزونه Wp Rocket یکی از بهترین ها میتونه باشه که بنده به شخصه داخل پروژه های خودم ازش استفاده می کنم. بین افزونه های رایگان افزونه W3 Tutal cache هم افزونه خیلی خوبی هست که در صورت نیاز به افزونه رایگان می تونید از این افزونه بهره مند بشید.

پیشنهاد یادگیری: کامل ترین دوره آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت صفر تا صد

5- افزونه ساخت لینک خودکار بین مطالب SEO Smart Links

آخرین افزونه ای که به عنوان کاربردی ترین افزونه های سئو وردپرس می خوام معرفی کنم افزونه ای برای تولید خودکار لینک های داخلی هست. لینک های داخلی یکی از فاکتورهای بسیار بسیار مهم در سئو سایت محسوب میشن که باید حتما داخل مطالب سایت لینک سازی شود. شما با ایجاد لینک بین مطالب از طرفی به گوگل و سایر موتور جستوجوها اعلام می کنید که به اون مطالب هم سر بزنند و از طرفی هم با لینک های داخلی می توانید کاربران را به صفحات مختلف منتقل کنید.

افزونه سئو وردپرس

یکی از محبوب ترین افزونه های ساخت خودکار لینک داخلی در وردپرس افزونه SEO Smart Links هست که شما با نصب و فعال سازی اون می تونید یک سری لینک ها را داخل اون تعریف کنید. بعد از تعریف و معرفی برخی کلمات و لینک ها به افزونه , از آن پس هر زمان شما مطلبی منتظر کنید که اون کلمات کلیدی از قبل تعریف شده داخلشون وجود داشته باشه , به صورت خودکار به صفحات مشخص شده شما لینک خواهند شد و این عملیات علاوه بر اینکه کار شما را راحت می کند سبب میشود کلمات کلیدی مورد نظر رنک بهتری دریافت کنند.

پلاگین هایی که برای سئو وردپرس معرفی کردیم , مواردی هستند که نمونه مشابه بسیار زیادی دارند. شما می توانید از این 5 افزونه روی سایت وردپرس خودتون استفاده کرده و قدم بزرگی در بهینه سازی سایت وردپرس خود بردارید. سعی می کنیم در مقالات آینده اقدام به بررسی تک تک افزونه ها کرده و بهترین افزونه های سئو وردپرس را برای شما عزیزان قرار بدیم.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 9 امتیاز , میانگین امتیازات 4.44 از 5 میباشد )
گلکسی A8s سامسونگ 19 آذر معرفی می شود

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید