کاهش قیمت موبایل در بازار | گوشی بخریم یا نه؟

کاهش قیمت موبایل در بازار | گوشی بخریم یا نه؟

از آن جایی که قیمت موبایل به‌صورت مستقیم تحت تاثیر نرخ دلار قرار دارد و طبق شواهد در هفته‌های گذشته هم نرخ ارز افزایش نداشته و در این مدت واردکنندگان نیز با دلاری ارزان‌تر از ماه‌های گذشته،‌ کالا وارد کرده‌اند، موبایل هم شاهد کاهش قیمت بوده است.

این روزها روند قیمتی دلار رو به کاهش گذاشته و برخلاف زمانی که شاهد افزایش روزبه‌روز و حتی ساعت به ساعت قیمت دلار بودیم که تاثیرش را به‌صورت مستقیم بر کالایی مانند تلفن همراه که عمدتا وارد کشور می‌شود، می‌گذاشت و این کالا را با افزایش دو تا سه برابری هم روبه‌رو کرده بود،‌ اکنون به گفته تحلیلگران، با ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز، نه تنها بازار موبایل هم به آرامش تقریبی دست یافته، بلکه حتی شاهد کاهش قیمت در این بازار هم بودیم.

 همچنین به نظر می‌رسد هرچه به زمان تحلیف جو بایدن - رئیس‌ جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم و حتی پس از آن با قیمت‌گذاری‌های دستوری هم حداقل تا مدت کوتاهی، قیمت دلار جهش‌های گذشته را نداشته باشد.

در پایان هفته چهارم دی‌ماه و همزمان با کاهش نرخ ارز، موبایل هم ارزان شد.

بیشترین تاثیر از کاهش قیمت‌ها را گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت تجربه کرده‌اند از جمله قیمت آیفون ۱۲ مینی در طول ۱۰ روز گذشته بالغ بر ۷-۶ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده استآ‌فون پرو مکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت که تا دو هفته قبل بالای ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده بود و هفته قبل به ۴۴ میلیون تومان رسیده بود حالا با قیمت ۳۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نوت ۲۰ اولترا سامسونگ هم که تا دو هفته قبل نزدیک به ۵۰ میلیون تومان برچسب قیمت داشت حالا به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. سامسونگ اس ۲۰ اولترا هم با سه میلیون کاهش در دو، سه هفته اخیر به ۲۸ میلیون تومان رسیده است. نوت ۹ پرو شیائومی ۱۲۸ گیگابایتی نیز که هفته پیش با قیمت ۸ میلیون تومان عرضه می‌شد حالا ۶ میلیون و ۳۰ هزارتومان عرضه شده است و هوآوی میت ۳۰ پرو نیز ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

درحال‌حاضر با این دید که قیمت دلار رو به کاهش است، خریدار کم شده، البته این احتمال هم وجود دارد که باز هم قیمت‌ها کاهش یابد، اما این کاهش قطعی نیست و اگر دلار ثابت بماند، همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد، به همین دلیل درحال‌حاضر زمان خوبی برای خرید گوشی است.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
پورتفولیو به چه معناست؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید