چرا مشتریان به اینفلوئنسر‌‌ها اعتماد می‌کنند و آن‌ها را دنبال می‌کنند؟

چرا مشتریان به اینفلوئنسر‌‌ها اعتماد می‌کنند و آن‌ها را دنبال می‌کنند؟

با محبوب شدن رسانه های اجتماعی در زندگی افراد و مخاطبان، اینفلوئنسر مارکتینگ جایگاه بسیار مهم تری در بیزینس ها نسبت به قبل پیدا کرده است.

بدیهی است که مشتریان به خانواده، دوستان و افرادی که احترام می گذارند اعتماد بیشتری دارند تا به کمپانی ها و برندهایی که فقط می خواهند محصول یا خدماتی را به آن ها بفروشند. 

هم‌زمان با کاهش اعتماد به برندها، توجه مشتری‌ها نیز کمتر شده است. مشتری‌ها به لوگوها کمتر اعتماد دارند اما به حرف افراد اعتماد می‌کنند. افراد دیگر به تبلیغات روزنامه و تلویزیون اعتماد نمی‌کنند، اما از توصیه‌های اطرافیان خود و حتی غریبه‌ها استقبال می‌کنند.

 

اینفلوئنسر کیست؟ 

اگر به طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، بدون شک افراد زیادی را دیده‌اید که فالوورها و مخاطبان زیادی دارند. دلیل محبوبیت صاحب صفحه و یا محتوای ارزشمند و سرگرم کننده‌ای است که برای مخاطبان خود تولید می‌کنند. به عبارتی ساده‌تر، افرادی که در شبکه‌های اجتماعی محتوای مفید و سرگرم کننده‌ای برای مخاطبان خود منتشر می‌کنند، به عنوان افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر شناخته می‌شوند.

به زبان دیگر، اینفلوئنسرها اشخاص سومی هستند که از برند حمایت می کنند و از این طریق طرفداران خود را به سمت آن برند هدایت می کنند، زیرا آن ها از خود مردم هستند و با ارتباطی که با مخاطبان خود برقرار می کنند می توانند تأثیر گذاری بسیار زیادی بر انتخاب آن ها داشته باشند.

 

انواع اینفلوئنسرها

افراد تاثیرگذار در دنیای مجازی به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند و تاثیرگذاری متفاوتی دارند. به طور کلی، می‌توان اینفلوئنسرها را به سه دسته تقسیم کرد:

 

افراد مشهور (سلبریتی‌ها)

افراد مشهور، قدیمی‌ترین نوع افراد تاثیرگذار در اینفلوئنسر مارکتینگ به حساب می‌آیند. شرکت‌ها با استفاده از این افراد مشهور که اغلب شامل بازیگران و خوانندگان هستند، سال‌ها توانستند محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، می‌توان به امیر حسین آرمان در تبلیغ کت و شلوار ال سی من اشاره کرد.

 

اینفلوئنسرهای کلان (ماکرو)

 

این افراد بانفوذ دارای حجم وسیعی مخاطب و فالوور در دنیای مجازی و در رسانه‌‌های اجتماعی مختلف هستند. تفاوت اینفلوئنسرهای کلان با افراد مشهور، این است که افراد مشهور به واسطه محبوبیت‌شان شهرت دارند، اما اینفلوئنسرهای کلان به خاطر تخصص خود شناخته می‌شوند.

 

اینفلوئنسرهای خرد (میکرو)

بیشتر اینفلوئنسرها در این دسته قرار می‌گیرند. اینفلوئنسرهای خرد، اغلب به خرید محصولات نیز علاقه دارند. آنها 22 برابر دیگر مصرف‌کنندگان در زمینه توصیه‌های خرید با فالوورهای خود گفتگو می‌کنند

 

چرا باید اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست. این روش جدیدترین روش بازاریابی نیست که بخواهید آن را انجام دهید، بلکه روشی متفاوت برای انجام کارهایی است که تا قبل از این هم انجام می‌دادیم. برندها همیشه خود را به افراد محبوب و تأثیرگذار مرتبط می‌کنند، اما اینفلوئنسر مارکتینگ ساخت روابط و مشارکت‌هایی را شامل می‌شود که دارای رویکردی بلندمدت، بنیادین و معتبرتری هستند.

 

تامارا مک کلری می گوید:

«هیچ‌کدام از ما به اینکه برندها درباره خود چه میگویند توجه نمی‌کنیم، پس چرا خود را فریب می‌دهیم که افراد سخنرانی ما را باور می‌کنند و برای تبلیغات هزینه می‌کنیم؟ این دقیقه جایی است که اینفلوئنسر مارکتینگ وارد می‌شود. اگر با ما باصداقت، شفافیت و درستی صحبت شود، ما توجه بیشتری خواهیم کرد و چیزی که فرد درباره برند می‌گوید را می‌پذیریم، به‌ویژه اگر او را بشناسیم، دوست داشته باشیم و به او اعتماد داشته باشیم.»

 

 

در این دوره که محتواهای زیادی تولید می‌شود، جامعه به سمت اینفلوئنسرهای کلیدی گرایش پیداکرده است و به تصمیمات آگاهانه آن‌ها درباره برندها، محصولات و مسائل اعتماد دارد. ایجاد رابطه با اینفلوئنسرهای مناسب می‌تواند به رشد ارزش برند و افزایش فروش منجر شود.

 

برای رشد در اینستاگرام، به صورت هدفمند، می توانید از ربات هوشمند اینستاگرام رادیب استفاده کنید

جمع بندی:

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران نیز امروزه با توجه به افزایش روز افزون اینفلوئنسرهای ایرانی رونق چشمگیری داشته است به این ترتیب، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند راهی کارآمد و نسبتا سریع برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش برای برندها باشد. پس برندها می‌توانند با پیدا کردن فرد تاثیرگذار مناسب، از طریق او پیام تبلیغاتی خود را به گوش جمع وسیعی از مشتریان هدف برسانند.  

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
فعال و غیر فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید