معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

کتاب رهایی از زندان ذهن

نویسنده : کاترین سوتکر ، متیو مک کی

مترجم : امید خواجه محمودآبادی ، ساره حسینی عطار

کتاب رهایی از زندان ذهن نوشته کاترین سوتکر و متیو مک‌کی یکی از کتاب های محبوب و پرطرفداری می باشد که علاقمندان به مطالعه کتاب می توانند با مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن مطالب ارشمندی پیرامون ذهن و افکار بیاموزند. در ادامه می توانید اطلاعات مختصری درباره این کتاب مطالعه کنید.

کتاب رهایی از زندان ذهن

همه افراد در دنیا درگیر یک سری افکار و عقاید هستند که برخی با این افکار ذهنی خود موفق و برخی شکست خورده اند. ذهن انسان دارای موضوعات بسیار پیچیده ای هست که این کتاب بخشی از نحوه فکر کردن و عواملی که در ذهن میگذرد را به شما توضیح میدهد. شما با مطالع این کتاب قادر خواهید بود افکار منفی و بدخلق را برای همیشه از خود دور کنید و در نتیجه به آرامش ذهنی برسید.

بخش های کتاب

بخش اول: در بخش اول کتاب رهایی از زندان زهن موضوعات مربوط به نحوه دید شما به افکارتان, شناسایی افکار و نحوه تغییر افکار و عقاید را یاد میگیرید.

بخش دوم: در بخش دوم کتاب شما با مباحثی در رابطه با نقش افکار و عقاید ذهنی خود را مطالعه خواهید کرد. به طوری که شما قادر خواهید بود افکار خود را بشناسید و بدانید که با فکری که کرده اید چه اتفاقی ممکن است بیفتد و مهمتر از آن می توانید به راحتی افکار ذهن خود را کنترل کنید. با مطالعه بخش دوم کتاب شما دیگر قادر خواهید بود تاثیر افکار ذهنی و عقاید خود را در زندگی کاهش داده و با این عمل به یک آرامش ذهنی دست پیدا می کنید.

بخش سوم: در بخش سوم کتاب رهایی از زندان ذهن شما به این قدرتی دست پیدا خواهید کرد که می توانید نحوه عمل کرد یک فکر را به طور کامل مشاهده کنید بدون اینکه نیاز باشد ذهن خود را درگیر محتوای آن کنید. همان طور که بالا تر هم اشاره شد نویسنده کتاب رهایی از زندان ذهن کاترین سوتکر و متیو مک‌کی می باشند که دو نویسنده نامی در جهان می باشند. با روش های نوین و خلاقانه این کتاب می توانید رویاها , افکار و عقاید خود را کنترل کنید.

وظیفه اصلی ذهن ما تفکر است. ذهن ما، این کار را مدام و بی­وقفه انجام می دهد. بعضی از این افکار، منطقی و بعضی دیگر بی منطق هستند. بعضی از افکار به حل مشکلات کمک می کنند و بعضی نیز با ایجاد ترس، عملکرد ما را مختل می کنند. گاهی افکارمان ما را به سمت دریای موفقیت سوق می دهند و زمانی کشتی زندگی مان را به گِل می نشانند. 


افکار ما پدیده­ای در لحظه هستند که فقط در اعصاب مغز ما وجود دارند. [ اگر بخواهم مثالی تلویزیونی بزنم ] این افکار مانند یک صحنه کمدی غیرواقعی در تلویزیون هستند، اما ما اهمیت آن ها را در حد یک خبر جدی و فوری در نظر می گیریم. ما هر فکری که از ذهن مان می گذرد باور می کنیم و همین منشاء بسیاری از دردهای ما می شود. فقط یک راه وجود دارد تا از دام باورهای ذهن رها شویم و آن: دانستن چگونگی عملکرد آن هاست. 


درک عملکرد ذهن با یادگیری هفت نوع طرز تفکر و درک تفاوت میان آن ها آغاز می شود. انواع طرز تفکر عبارت است از:

  • مشاهده زمان حال
  • خاطرات گذشته
  • قضاوت درباره خوبی و بدی یا درستی و نادرستی
  • افکار روایتگر که علت وقوع وقایع را بیان می کنند
  • افکار آینده که شروع به پردازش و ایجاد رخدادهایی می کنند که هنوز اتفاق نیفتاده است. ( افکار آینده سه دسته هستند: برنامه­ریزی، تخیل، و پیش­بینی. ) بعداً توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهد شد.

رسیدن به آرامش ذهنی با مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن

این کتاب به شما آموزش خواهدداد که چطور افکار خود را رصد کنید. [در خلال این رصد ] خواهید فهمید هر نوع از افکاری که بیان کردیم چطور به شما کمک کرده یا ضرر می رساند. پس بیایید شروع کنیم. موضوعات زیادی برای دانستن در این خصوص وجود دارد. هرچه بیشتر بدانید، ذهن شما کمتر بر حالات روحی و احساسات شما مسلط می شود [ و تاثیر منفی می گذارد. ]

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 11 امتیاز , میانگین امتیازات 4.63 از 5 میباشد )
تامین برق یک هتل با فناوری V2L هیوندای

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید