چگونه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم و فروش بیشتری داشته باشیم؟

چگونه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم و فروش بیشتری داشته باشیم؟

آیا در اینستاگرام محصولی می فروشید؟ به دنبال ایده های خلاقانه برای گسترش دسترسی ، نمایش و فروش خود هستید؟

در این مقاله ، روش هایی  برای فروش بیشتر در اینستاگرام به شما توضیح خواهیم داد.

 

چرا پست هایی که محصول در آن ها به فروش می رود برای هر بیزینسی مهم است؟

حتما با قسمت فروشگاه (Shop) در اینستاگرام آشنا هستید. فروشگاه های اینستاگرام و پست های قابل خرید یک تجربه خرید فوق العادست که به مشتریان این امکان را می دهد تا محصولات جدیدی را کشف کنند.

در کشور ما امکان پرداخت درون برنامه ی اینستاگرام به دلیل تحریم ها وجود ندارد با این حال فروشگاه ها همچنان پتانسیل زیادی برای هدایت بازدید به وب سایت شما دارند. طبق تجزیه و تحلیل Big Commerce از 50 برند، پست های قابل خرید اینستاگرام، میزان بازدید وب سایت را تا 1.416٪ افزایش داد.

 

آیکون فروشگاه اکنون دربعضی از دیوایس ها در پایین صفحه و برای همه ی کاربران در بخش اکسپلور قرار گرفته است و خرید را برای کاربران در اینستاگرام آسان می کند.

 

۱) محصول خود را بر اساس رفتار مصرف کننده در اینستاگرام را بهینه کنید

مانند تمام جنبه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، شما به یک استراتژی کاملاً طراحی شده نیاز دارید تا بیشترین سود را از فروشگاه اینستاگرام خود ببرید.

هنگام طراحی استراتژی خود ، به نحوه استفاده مصرف کنندگان از اینستاگرام فکر کنید.

معمولا کاربران برای خرید به اینستاگرام نمی آیند بنابراین محتوای شما باید از راه های دیگر برای ایجاد تعامل و ایجاد ارتباط با مخاطبان خود ارزش ایجاد کند. گاهی مخاطبانی که محتوای شما را می بینند از نظر زمانی محدودیت دارند ، بنابراین برای اینکه آن ها را ترغیب به خرید یا مشاهده محصول میکنید ، باید مراحل کار را سریع و آسان انجام دهید. هرچه سرراست باشد ، احتمال خرید آن ها بیشتر است.

 

♦ اگر در ایران زندگی نمیکنید یا توانسته اید تاییدیه اینستاگرام برای اینکه فروشگاه شدن اکانت خود را بگیرید به این نکات دقت کنید:

* در تعداد برچسب های مورد استفاده خود عاقل باشید. یک تصویر یا ویدیو را با برچسب های زیاد شلوغ نکنید یا آن ها را روی هم قرار دهید تا افراد نتوانند به راحتی روی آن ها ضربه بزنند.

 

* به تمام پست های دارای محصولات ، برچسب های محصول اضافه کنید. به این ترتیب ، افراد می توانند به راحتی بر روی برچسب ضربه بزنند تا اطلاعات بیشتری در مورد آن محصول پیدا کنند.

 

* حتما در بیوگرافی اکانت آدرس وبسایت را ذکر کنید.

 

* اگر از پرداخت درون برنامه ای استفاده نمی کنید ، هر محصول را مستقیماً به صفحه محصول خودش در وب سایت خود پیوند دهید تا مشتریان برای یافتن محصول مجبور به جستجو در وب سایت نباشند.

* برای توصیف محصول ، برچسب های alt را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید تا افرادی که از صفحه خوان استفاده می کنند بتوانند تشخیص دهند که آن محصول به آن ها مرتبط است یا خیر. از کلمات کلیدی در متن alt خود استفاده نکنید ؛ در عوض ، متن alt خود را بنویسید تا هنگام بلند خواندن منطقی باشد.

 

* در آخر ، تصویری را انتخاب کنید که نشان دهنده تنوع مخاطبان شما باشد.

از اینکه مخاطبان، خود را در محتوای شما می بینند، اطمینان حاصل کنید ، این امر به آن ها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا محصول شما برای آن ها مناسب است یا نه.

البته این موضوع مربوط به همه مطالب است ، نه فقط محتوای دارای برچسب های محصول! مهم است که با هر پست و استوری که در اینستاگرام منتشر می کنید ، در نظر بگیرید.

 

۲) برای بهبود دیده شدن محصول ، محتوای ویدیوی اینستاگرام را در اولویت قرار دهید

در یک ویدئو ، می توانید نحوه ساخت ، استفاده و دوست داشت محصول خود را توسط مشتریان به اشتراک بگذارید. مثلا:

 

* فیلم های چگونگی تولید را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

* بینندگان را در پشت صحنه محصول قرار دهید تا ویژگی های منحصر به فرد محصول خود را به نمایش بگذارند.

* نحوه استفاده از محصولات و مزایای استفاده از آن ها را نشان دهید.

* به سوالات متداول (FAQ) درباره محصولات خود پاسخ دهید.

* از تمام امکانات ویدیویی اینستاگرام مثل استوری ، Reels ، IGtv و … استفاده کنید.

 

۳) در بخش راهنمای اینستاگرام (Instagram Guides) محصولات را دسته بندی کنید

 

راهنمای اینستاگرام نوعی کاتالوگ یا مجله است که در داخل بستر اینستاگرام وجود دارد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا مجموعه ای از پست ها یا لیست محصولات کسب و کار خود را تنظیم کنید.

 

 فروش بیشتری در اینستاگرام

 

 

در اینجا به شما سه مدل از راهنماهایی که می توانید بسازید را معرفی می کنیم:

* راهنمای هدیه: یک راهنمای هدیه مانند کریسمس ، روز ولنتاین یا روز مادر تهیه کنید. محصولات خود و همچنین محصولات دیگران را که ممکن است مخاطبان شما دوست داشته باشند ، مشخص کنید. هنگامی که محصولات سایر مشاغل را به نمایش می گذارید، می توانید مخاطبان آنها را نیز جذب کنید.

 

* دسته بندی محصولات: گروه بندی محصولات مکمل در یک راهنما می تواند به کاربران در تصمیم گیری برای خرید کمک کند.

 

* سوالات متداول: استراتژی محتوای شما باید به سوالات متداول مخاطبان پاسخ دهد تا آن ها بتوانند با سهولت بیشتری تصمیم خرید را بگیرند. سپس می توانید تمام آن مطالب را در یک راهنمای اینستاگرام برای دسترسی آسان گروه بندی کنید.

 

۴) به افراد یادآوری کنید محصولات را در اینستاگرام خود ذخیره کنند

 

هنگامی که کاربران محصولی را که دوست دارند کشف می کنند ، می توانند محصولات را در یک مجموعه خرید که اینستاگرام از نظر استراتژیک "لیست خواسته ها" نامگذاری کرده است ، ذخیره کنند. این بدان معناست که آنها می توانند به راحتی برگردند و خرید خود را در تاریخ دیگری انجام دهند ، و هر بار که از لیست خواسته های خود بازدید می کنند ، محصول به آنها یادآوری می شود ، که به ویژه برای محصولاتی که مدت زمان بررسی بیشتری دارند بسیار مفید است.

 

جمع بندی:

 

اینستاگرام اکانت های فروشگاهی را به صورت "مشاهده ، ضربه زدن ، خرید" برای کاربران توصیف می کند و به مشتریان این امکان را می دهد تا محصولات را در صفحه خود به شکل Stories ، استوری و اکسپلور و … کشف کنند.

 

با ضربه زدن روی برچسب محصول ، مشتریان می توانند به سرعت اطلاعات بیشتری در مورد محصول پیدا کنند ، آن را بررسی کنند و یا مستقیم در خود برنامه اینستاگرام (فقط در بعضی کشورها) یا از طریق تجارت الکترونیکی مثل وبسایت یا راه های دیگرآن را خریداری کنند.

 

منبع : مجله رادیب

 

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
نحوه دانلود کامل یک وب سایت به صورت آفلاین

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید