تفاوت سایت های وردپرسی با اختصاصی؟

تفاوت سایت های وردپرسی با اختصاصی؟

در این مقاله به بررسی تفاوت سایت های وردپرس با سایت های اختصاصی میپردازیم که شما بتواید برای شروع کسب و کار خود یکی را انتخاب کنید و وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و پیاده سازی کنید .

سایت های وردپرسی چه مزایایی دارند ؟ 

در کشور ایران خیلی از وب سایت ها  با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی و پیاده سازی شده اند دلیل این هم میتواند دانش کم برنامه نویسی ایرانیان باشد و یا راحتی کار وردپرس , سیستم مدیریت محتوای وردپرس این شعار را در خیلی از تبلیغات خود استفاده کرده است (در کمتر از 5 دقیقه وب سایت خود را طراحی کن) این امکان وجود دارد که وب سات را در 5 دقیقه راه اندازی کرد و بدون دانش برنامه نویسی یک وب سایت عالی و پویا داشته باشیم  در ادامه به برخی از مزایای وردپرس میپردازیم .

  • امکان طراحی ظاهر سایت بدون دانش برنامه نویسی

وردپرس دارای هزاران قالب و افزونه آماده است و در خیلی از سایت ها و مارکت های جهان و ایران میتوان به صورت رایگان و پولی به این قالب ها و افزونه ها دسترسی داشت به عنوان مثال در سایت فایل مارکت رادیب بزرگ ترین مارکت در زمینه خرید و فروش قالب آماده وردپرس شما میتوانید به هزاران قالب دسترسی داشته باشید و یک از قالب ها را بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنید و دیگر نیازی به دانش زبان برنامه نویسی html و css یا jquery برای طراحی قالب نخواهید داشت و میتوانید از حرفه ای ترین قالب ها استفاده کنید .

پیشنهاد یادگیری : آموزش html,آموزشcss.آموزش jquery

  • امکان طراحی یک سیستم حرفه ای بدون دانش برنامه نویسی  

وردپرس دارای هزاران افزونه آماده جهت مدیرت کردن سایت است شما در سایت های و مارکت های خارجی و ایرانی میتوانید به این افزونه ها دسترسی داشته باشد به عنوان مثال سایت اسکریپت کده یک مارکت بزرگ در زمینه خرید و فروش افزونه و پلاگین های آماده وردپرس است شما با وارد شدن به این سایت میتوانید به انواع پلاگین ها و افزونه ها جهت مدیریت کردن و ساخت سیستم خود دسترسی داشته باشید بدون دانش برنامه نویسی php یا asp حتی یک خط یک سایت پویا و داینامیک ایجاد کنید .

پیشنهاد یادگیری : آموزش php , آموزش asp.net

مشکلات سایت های وردپرسی ؟  

وردپرس در کنار مزایا های که دارد معایب زیادی هم دارد به صورت خلاصه اگر بخواهیم توضیح دهیم کسب و کار های بزرگ در جهان کم تر به طراحی سایت خود با وردپرس علاقه نشان داده اند و سایت های بزرگ اغلب اختصاصی هستند به عنوان مثال کسب و کار های بزرگ در ایران مثل تم کده آکادمی رادیب دیجی کالا پونیشا دارای سیستم حرفه ای و اختصاصی هستند در سایت های وردپرسی امکان توسعه به مراتب سخت تر از سایت هایی هستند که اختصاصی طراحی شده اند .

به عنوان مثال شما یک افزونه برای نسخه فعلی وردپرس ایجاد کرده اید اگر وردپرس نسخه جدید خود را عرضه کند این احتمال که افزونه شما با برخی از قسمت های نسخه جدید هم خوانی نداشته باشید وجود دارد در نتیجه شما باید وقت بگذارید و افزونه را دوباره چک کنید حال اگر خود شما برنامه نویس باشید مشکلی به وجود نخواهد آماد اما اگر کس دیگری برای شما این افرونه را طراحی کرده باشد مبلغ دوباره خود را خواهد گرفت اگر قصد توسعه افرونه شما را داشته باشد و اگر هم توسعه ندهد شما با مشکل مواجه خواهید شد این بزرگ ترین مشکل سایت های ورپرسی است .

برای سفارش وبسایت ارزان، این لینک را مشاهده کنید

سایت های اختصاصی چه مزایایی دارند ؟

سایت های اختصاصی بیشتر برای شرکت های بزرگ و کسانی که برای کار خود ارزش بیش از حد قائل هستند مورد استفاده قرار میگیرید سایت های اختصاصی قدرت یک مجموعه یا یک تیم را نشان میدهد برای همین شرکت های بزرگ همیشه سایت های خود را به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی میکنند یه عنوان مثال شرکت های مطرح در جهان مثل شرکت envato,yahoo,amazon همچنین شرکت های بزرگ در کشور ایران مثل وبدونی مارکت,رادیب,دیجی کالا,سایت های دولتی و ... همه به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی شده اند حال در ادامه با برخی از مزایای سایت های اختصاصی میپردازم .

  • قدرت مانور فوق العاده بر روی سایت  

اگر وب سایت شما به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی شده باشد قدرت مانور فوق العاده خواهید داشت و میتوانید مطابق با میل خود هر امکانی برای سایت به وجود بیاورید و طبق نیاز های خود و کاربران سایت را ایجاد کنید .

  • در صورت بروزرسانی خطرات کم تری برای شما به وجود خواهد آماد

بر خلاف سایت های وردپرسی در صورت برورسانی یا تغیرات خطر خطا داشتم و یا از بین رفتن کد ها شما بیسار کم است و شما در هر زمان بخواهید نسخه فریم ورک خود را ارتقاع دهید در کم ترین زمان ممکن میتوانید سایت رو بدون خطا به حالت قبل بازگردانید .

  • انعطاف پذیری فوق العاده  

در پروژه هایی پیش میآید که برنامه نویس بخواهد از چند فریم ورک و خود زبان php استفاده کنید در این حال برنامه نویس به راحتی میتواند این کار را انجام دهد و کل پروژه را با چند فریم ورک مدیریت کند حتی فریم ورک ها رو میشود با دانش برنامه نویس در برخی قسمت ها به هم متصل کرد در حالت کلی سایت های اختصاصی قدرت انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند و میتوانند به هر صورت که برنامه نویس مایل بود کار کنند .

مشاهده و ثبت سفارش  وبسایت اختصاصی رادیب 

معایب سایت های اختصاصی  ؟  

برای مدیریت سایت های اختصاصی بر خلاف سایت های وردپرسی به دانش برنامه نویسی نیاز دارد که مدیر بتواند قسمت های مختلف سایت را مدیریت کند به عنوان مثل در سایت های ورپرسی برای سئو کردن سایت افرزنه های زیادی وجود دارد که سایت را برای شما سئو میکنند اما در سایت های اختصاصی خود برنامه نویس باید تمامی کار ها را انجام دهد نقشه سایت ایجاد کند و ... در نتیجه راه اندازی یک وب سایت به صورت اختصاصی برای کسانی که دانش برنامه نویسی ندارد پیشنهاد نمیشود .

 

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 4 امتیاز , میانگین امتیازات 4.25 از 5 میباشد )
مخابره اولین تصویر ماهواره امید امارات از مریخ

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید