پیشنهاد خرید 281 خودرو وارداتی توسط یک نفر

پیشنهاد خرید 281 خودرو وارداتی توسط یک نفر

هفته‌ی گذشته از میان بیش از ۲۲۴۹ خودروی وارداتی که سال‌هاست بلاتکلیف در انبارهای گمرک در شهرهای مختلف خاک می خورند، ۱۰۶۲ خودرو به مزایده گذاشته شدند. ارزش پایه کارشناسی ۱۰۴۰ خودرو سواری خارجی که شامل لکسوس، پورشه، کیا، بی ام و، بنز، هیوندا، تویوتا، ولوو و پورشه می‌شود، بیش از ۲۰۳۷ میلیارد تومان قیمت گذاری شد. حالا اطلاعات جالبی از این مزایده منتشر شده است که شامل پیشنهاد خرید ۲۸۱ دستگاه خودرو توسط یک شخص حقیقی و ۲۵۸ دستگاه خودرو توسط یک شخص حقوقی بوده است. همچنین به شکل میانگین خودروها با ۸۵ درصد قیمت بالاتر نسبت به قیمت پایه کارشناسی به فروش رفته اند و با توجه به فروش نرفتن حدود ۷۵ دستگاه خودرو قرار است دور بعدی این مزایده آبان ماه برگزار شود.

با این وجود مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری دور جدید مزایده خودروهای رسوبی وارداتی خبر داد. عبدالمجید اجتهادی، با اشاره به مزایده فوق العاده شماره ۵۶۵ خودروهای خارجی رسوبی، اظهار کرد: از میان حدود ۱۰۶۲ دستگاه حدود ۷۵ دستگاه در این مزایده به فروش نرفت. «در واقع ۵۸ دستگاه به دلیل مغایرت در مشخصات از مزایده خارج شد و ۱۷ دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت. بنابراین استارت مزایده این ۷۵ دستگاه از امروز زده می‌شود و اطلاعیه‌های مربوطه منتشر خواهد شد تا تکلیف این خودروها تا قبل از ۱۵ آبان‌ماه مشخص شود.»

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به این سوال که چه خودروهایی به مزایده خواهند رفت؟ گفت: «۲۲ دستگاه پورشه واقع در مازندران از جمله این خودروها هستند. جزئیات سایر خودروها نیز اعلام خواهد شد.»

فرایند مزایده‌ی تعیین تکلیف ۱۰۶۲ دستگاه خودروهای رسوبی وارداتی از هفتم مهرماه آغاز و روز گذشته اسامی برندگان این مزایده اعلام شد. به گفته اجتهادی و به نقل از روابط عمومی سایت سازمان اموال تملیکی: «بیش از ۱۳ هزار نفر در این مزایده فوق العاده شرکت کردند. ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت که متوسط رشد قیمت های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است. از این میان، نیمی از مجموع متقاضیان ضمانت نامه بانکی به ادارات کل اجرایی استان‌ها تحویل داده‌اند و ضمانت نامه برابر ضوابط قانونی به دلیل نرسیدن اصل ضمانت نامه و یا مغایرت های اسنادی و اطلاعاتی ابطال شدند.»

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعداد افراد نهایی شرکت کننده را ۱۲ هزار و ۷۱ نفر بیان کرده است.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 4.5 از 5 میباشد )
پایتون بهترین ابزار کلان داده ( بیگ دیتا )

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید