اتصال به هاست با PhpStorm و برنامه نویسی آنلاین

اتصال به هاست با PhpStorm و برنامه نویسی آنلاین

اتصال به هاست و با نرم افزار PhpStorm یکی از ویژگی های فوق العاده این نرم افزار برنامه نویسی می باشد. حتی می توان گفت قابلیت وصل شدن phpStorm به هاست سبب شده بین برنامه نویسان دنیا محبوبیت زیادی پیدا کنه. اگر با این قابلیت آشنا هستید حتما میدانید که چه ویژگی محبوب و خوبی هست که به راحتی میشه به کدهای وب سایت دسترسی داشت بدون اینکه نیاز باشد وارد هاست شویم.

قبلا در مقاله ای اقدام به معرفی نرم افزار های برنامه نویسی حرفه ای کردیم که پی‌اچ‌پی استورم یکی از این برنامه ها بود. می تونید روی لینک کلیک کرده و سایر برنامه رو ببینید.

اتصال PhpStorm به هاست و کدنویسی آنلاین روی سایت

نرم افزار برنامه نویسی PhpStorm ( نرم افزار کدنویسی زبان php و سایر زبان های برنامه نویسی ) در حال حاضر جزو محبوب ترین برنامه ها در دنیا می باشد. در این مقاله از مجله رادیب می خواهیم ویژگی اتصال phpstorm به هاست رو با هم بررسی کنیم. اگر دقیقا متوجه نشدید که داستان چیه ؟ باید اینجوری توضیح بدم.

حتما شما هم میدانید که برای انجام یک سری تغییرات روی کدهای وب سایت خود لازم است وارد هاست خود شویم. حالا هاست سی پنل یا دایرکت ادمین و ... بی شک شما هم میدونید که اعمال تغییرات کدنویسی روی هاست به صورت مستقیم کار بسیار خسته کننده ای هست و البته بسیار آزار دهنده. از این رو ما مجبور هستیم فایل های خود را ابتدا روی سیستم خودمون ویرایش کرده و در نهایت تغییرات جدید را روی هاست آپلود کنیم. اما نرم افزار phpStorm که یک برنامه کدنویسی حرفه ای هست قابلیتی رو فراهم کرده که شما میتونید از طریق این برنامه به هاست خودتون وصل شده و به فایل های داخل هاست از طریق برنامه دسترسی داشته باشید. و از آنجایی که این نرم افزار مخصوص برنامه نویسی می باشد می توان به راحتی در محیطی کاملا حرفه ای اقدام به ویرایش کدهای سایت کرد. به اصطلاح دیگر می توان به صورت مستقیم و آنلاین برنامه نویسی انجام داد.

پیشنهاد: دوره آموزش 0 تا 100 php کامل ترین دوره در ایران

آموزش اتصال phpstorm به هاست

برای شروع کار ابتدا باید نرم افزار پی اچ پی استورم رو روی سیستم خودتون نصب کنید. بعد از نصب کامل برنامه را اجزا کنید. وقتی برنامه را اجرا کنید از شما خواسته میشه که یک پروژه ایجاد کنید. شما می توانید یک فایل خالی را در محیط phpstorm باز کنید. بعد از باز شدن کامل شما در قسمت بالای نرم افزار میتونید منوهای اون رو مشاهده کنید.

مرحله اول:

داخل منوهای بالای برنامه phpstorm روی گزینه Tools/Deployment/canfiguration کلیک کنید.

قدم دوم :

بعد از کلیک روی گزینه مشخص شده , روی علامت + سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید , سپس کادر شماره 2 برای شما ظاهر میشه که باید یک اسم دلخواه برای ارتباطی که می خواید تعریف کنید بنویسید. مثلا اسم سایت مورد نظری که می خواهید با phpstorm بهش وصل بشید رو بنویسید.

قدم سوم:

بعد از وارد کردن اسم روی ok کلیک کنید تا پنجره شماره 2 بسته بشه و صفحه مربوط به کانکشن تعریف شده براتون نمایان بشه. در این صفحه باید اطلاعات سایت مربوطه را وارد کنید. در تصویر زیر جایگاههای مختلف مشخص شده. شما می توانید با استفاده از یوزر و پسوورد اصلی هاست که همیشه باهاش وارد هاستتون میشید رو در این بخش ها وارد کنید. یا اینکه می توانید یک اکانت اف تی ایجاد کرده و با استفاده از اکانت اف تی پی وارد شوید.

قدم چهارم

در نهایت بعد از وارد کردن اطلاعات روی ok کلیک کنید تا پنجره ای که داخل اون هستید بسته بشه. حالا برای اینکه به کانکشن تعریف شده دسترسی داشته باشید به ترتیب روی گزینه های Tools > Deployment > Browse Remote Host کلیک کنید. در این صورت یک پنجره در سمت راست برنامه برای شما ظاهر میشه ...

مرحله آخر :

شما در پنجره سمت راست قسمت بالا نام کانکشنی که در مراحل قبل تعریف کردید رو میبینید , اگر چند کانکشن تعریف کرده باشید می تونید با استفاده از فلشی که در سمت راست نام کانکشن قرار داره کلیک کرده و به اون یکی ها نیز دسترسی پیدا کنه. با کلیک روی نام هر کانکشن به صورت خودکار شما به اون سایت با استفاده از phpstorm وصل میشید و بالافاصله فایل های داخل هاست در زیر همون بخش برای شما نمایش داده میشه.

اکنون میتونید به راحتی پوشه های مختلف رو باز کرده و اقدام به ویرایش فایل های خود کنید.

نکته مهم : فقط یک نکته بسیار مهم در این مرحله این هست , که شما بعد از اعمال تغییرات باید در سمت راست قسمت بالای فایلی که برای ویرایش باز کردید جهت ذخیره شدن تغییرات روی گزینه Save کلیک کنید.

در این مقاله به طور کامل اقدام به بررسی و اتصال phpstorm به هاست کردیم. امیدواریم که نهایت استفاده رو از این مقاله برده باشید.

پیشنهاد یادگیری: دوره آموزش 0 تا 100 html کامل ترین فیلم آموزش html در ایران

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 8 امتیاز , میانگین امتیازات 4.62 از 5 میباشد )
زبان برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین یعنی چه؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید