معرفی 5 نرم افزار کدنویسی حرفه ای برای برنامه نویسان وب

معرفی 5 نرم افزار کدنویسی حرفه ای برای برنامه نویسان وب

نرم افزار های زیادی برای کدنویسی وجود دارند که برخی ساده و برخی دیگر حرفه ای هستند. امروزه کدنویسی و زبان های برنامه نویسی بسیار پیشرفته شده اند. از این رو شرکت های طراحی نرم افزار برای وفق دادن خود با آخرین تکنولوژی و زبان های جدید روز دنیا دست به طراحی نرم افزار های برنامه نویسی بزرگ کرده اند. در این مقاله به معرفی 5 نرم افزار کدنویسی حرفه ای که برنامه نویسان تحت وب باید با آنها آشنا باشند می کنیم.

توجه داشته باشید ما در این مقاله تحت عنوان نرم افزار های برنامه نویسی تحت وب برنامه هایی که معرفی می کنیم , فقط برای برنامه نویسی وب سایت نیز و از آن ها می توان برای برنامه نویسی سایر زبان های برنامه نویسی دنیا نیز استفاده کرد.

نرم افزار کدنویسی حرفه ای برای برنامه نویسان تحت وب

همان طور که اشاره شد برنامه های برنامه نویسی زیادی داریم ما سعی می کنیم در ادامه 5 مورد از بهترین ها رو برای شما نام ببریم. که شما می توانید برای انجام کارهای برنامه نویسی از انها استفاده کنید.

زبان های برنامه نویسی دنیا

1- نرم افزار کدنویسی Phpstorm حرفه ای و قدرتمند

اولین برنامه برای برنامه نویسی تحت phpStorm می باشد. به فارسی پی اچ پی استورم که به اختصار ps نیز به آن گفته می شود. این نرم افزار فکر می کنم قدتمند ترین برنامه برای کدنویسی باشه که بسیار قردتمند و پیشرفته هست. برنامه phpStorm توسط شرکت jetbrains ارائه شده که یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین محصولات این شرکت می باشد. برنامه نویسان بزرگی در جهان در حال استفاده از این برنامه هستند. شما با این برنامه به راحتی می توانید انواع پروژه های تحت وب را طراحی و پیاده سازی کنید. یکی از دلایل قدرت پی‌اچ‌پی استورم دارا بودن پلاگین های جانبی اون هست که برای اضافه کردن قابلیت های بیشتر پلاگین های جانبی دارد. همچنین با این برنامه افرادی که قصد دارند به صورت آنلاین روی سایت کدنویسی را انجام دهند می توانند به راحتی با یکی از پلاگین های جانبی آن که به صورت پیش فرض روی اون قرار داره به هاست خود متصل شده و عملیات برنامه نویسی خود را از طریق همین نرم افزار به صورت مستقیم انجام دهند.

نرم افزار برنامه نویسی phpstorm

phpStorm ویژگی های بسیاری دارد که که هر چقد بخواهیم از آن حرف بزنیم تمامی نخواهد داشت. این نرم افزار دارای یک نسخه Trial به مدت یک ماه می باشد که شما برای استفاده از آن باید لایسنس اون رو از سایت اصلی تهیه کنید. همون طور که در جریان هستید سایت های دانلودی کرک هر نرم افزاری رو دارن , و شما می تونید به راحتی برای استفاده از این برنامه از نسخه نال و کرک شده استفاده کنید.

پیشنهاد یادگیری: دوره آموزش کامل زبان برنامه نویسی php صفر تا صد

2- نرم افزار برنامه نویسی Notepad++ در عین سادگی حرفه ای

یکی دیگه از برنامه های کدنویسی وب سایت نت پد پلاس پلاس هست که اینجوری notepad++ نوشته میشه. این برنامه نسخه پیشرفته همون برنامه notepad ساده هست که به صورت پیش فرض روی ویندوز وجود داره. یجورایی میشه گفت نسخه کاملتر همون هست که امکانات بیشتری داره. این برنامه هم محبوبیت بسیاری داره و خیلی از برنامه نویسان ازش استفاده میکنن. اکثرا افرادی که دوست دارند کدها را کامل خودشان بنویسند از این برنامه استفاده میکنند. چون برخی برنامه های کدنویسی پیشرفته هنگان کدنویسی برخی کدها رو پیشنهاد میدن که به راحتی میشه از کدهای آماده استفاده کرد. برای همین اونایی که تمایل دارن دستی کدها رو بنویسن از این نوع برنامه ها بهره میبرند.

نرم افزار کدنویسی ساده notepad++

نرم افزار notepad++ به برنامه نویسان مبتدی و تازه کار شدیدا پیشنهاد میشه تا با نوشتن دستی کدها به مرور با کدها آشنا بشن.

3- نرم افزار کدنویسی وب SublimText خلاق و حرفه ای

برنامه sublimText به فارسی سابلیم تکست یکی دیگر از برنامه های محبوب جهان برای نویسان می باشد . این برنامه هم استفاده زیادی داره و تعداد خیلی زیادی از برنامه نویسان جهان ازش استفاده میکنن.هر برنامه نویسی بی شک چند نرم افزار برنامه نویسی مختلف روی سیستم خودش داره , اگر شما دوست دارید چندین برنامه برای کدنویسی داشته باشید SublimText یکی از برنامه باید باشه. چرا که سرعت عمل خیلی خوبی داره و فوق العاده کاربردی هست. یکی از نقاط قوت برنامه sublimText باز کردن فایل های حجیم در کمترین زمان ممکن است. مثلا اگر شما یک برنامه نویسی سنگین داشته باشید که شامل به فرض 20 هزار خط کد باشد , ساب لیم تکست قادر هست به هیچ گونه هنگ کردنی این نوع فایل ها را سریع باز کند.

Sublim Text نرم افزار برنامه نویسی

برنامه کدنویسی sublimText هم یکی از برنامه های خیلی خیلی خوب هست که زیاد کد پیشنهاد نمیشه و افراد تازه میتونن از این برنامه هم به راحتی استفاده کنند.

پیشنهاد یادگیری: دوره آموزش زبان برنامه نویسی html صفر تا صد

4- نرم افزار برنامه نویسی حرفه ای Atom

برنامه Atom یکی دیگه از نرم‌افزار های محیط کدنویسی برنامه نویسان تحت وب می باشد که یک نرم افزار کاملا رایگان هست. این برنامه نسخه پولی داره و شما می تونید به طور کاملا رایگان اون و دانلود کرده و ازش استفاده کنید. من به شخصه حدود یک ماهی میشه که این برنامه رو نصب کردن و برای کارهای اخیر خودم ازش استفاده می کنم , تجربه کاربری فوق العاده ای داره و پیشنهاد می کنم اگر تجربه کار با این برنامه رو نداشته باشید حتما دانلودش کرده و یکبار عملیات کدنویسی خود را داخل اون انجام بدید. بی شک شما هم شگفت زده میشید. محیط جذاب و کاربری آسان برنامه Atom سبب شده تا محبوبیت زیادی بین برنامه نویسان جهان داشته باشه.

دانلود نرم افزار برنامه نویسی atom

5- برنامه کدنویسی Net Beans IDE

آخرین نرم افزار برنامه نویسی تحت وب نت بینز به انگلیسی Net Beans IDE هست که این برنامه هم خیلی قدرتمنده و فوق العاده حرفه ای. این برنامه هم طرفداران بسیاری در سطح جهان داره و خیلی از افراد برنامه نویس در حال استفاده از این نرم افزار برای برنامه نویسی هستند. ویژگی های زیاد و منحصر بفرد نرم افزار NetBeans سبب شده بین برنامه نویسان محبوبیت پیدا کرده و مورد استفاده تعداد زیادی از اونها قرار بگیره. این برنامه هم دارای نسخه تریال و پولی هست که شما می تونید هم لایسنس اصلی اون رو خریداری کنید و همچنین می تونید از سایت های دانلودی نسخه های کرک شده اونا را به صورت رایگان دریافت و نصب کنید.

نرم افزار برنامه نویسی حرفه ای نت بینز

پیشنهاد یادگیری: فیلم آموزش برنامه نویسی Jquery

نتیجه گیری 

برنامه هایی که در بالا نام برده شدند جزو بهترین و محبوب ترین برنامه های محیط کدنویسی برای برنامه نویسان تحت وب می باشد. شما به عنوان یک برنامه نویسی تحت وب برای طراحی وب سایت می توانید هر کدام از این نرم افزار ها را به مرور استفاده کرده و در نهایت با هر کدام که راحت تر بودید همون رو برای کار همیشگی خود انتخاب کنید.

برای انتخاب یک برنامه محیط کدنویسی حرفه ای برای استفاده همیشگی نکات زیادی حائز اهمیت است که هر برنامه نویسی بستگی به سلیقه و دلخواه خود می تواند هر یک از این برنامه های را انتخاب کند. اما در استفاده از آنها نکات ریز و درشتی وجود دارد که باید به عنوان یک برنامه نویسی طراح وب سایت حتما با آنها آشنا باشید.

پیشنهاد یادگیری: دوره های حرفه و کاربردی آموزش طراحی وب سایت

پیشنهادی برای برنامه نویسان تازه کار

بنده به شخصه یک پیشنهاد برای برنامه نویسان تازه کار دارم که فکر می کنم همه اینطور فکر می کنند. اگر شما یک برنامه نویسی مبتدی و تازه کار هستید پیشنهاد می کنم از یک نرم افزار ساده مثل notepad یا notepad++ برای برنامه نویسی و شروع کار خود استفاده کنید. شاید برای شما جای سوال باید که چرا با وجود نرم افزار های قدرتمندی همچون دریم ویور , phpStorm و ... از این برنامه های ساده استفاده کنیم. در پاسخ به این سوال باید بگم که وقتی کسی تازه کار باشد زیاد با کدها آشنا نیست و برای یادگیری بهتر لازم است همه کدها را دستی بنویسد. از آنجایی که نرم افزار های بزرگ کدنویسی هنگام کدنویسی , کدها را پیشنهاد می کنند برخی برنامه نویسان تنبل از کدهای پیشنهادی نرم افزار ها استفاده می کنند. از این رو اگر یک فردی مبتدی از کدهای پیشنهادی نرم افزار بهره ببرد بی شک به یک برنامه نویسی قوی تبدیل نخواهد شد. چرا که برای همیشه با نحوه نوشتن کد مشکل خواهد داشت.

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 6 امتیاز , میانگین امتیازات 4.83 از 5 میباشد )
نابغه فضایی، ورنر فون براون، کیست؟

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید