تشخیص سطح استرس توسط اپل واچ

تشخیص سطح استرس توسط اپل واچ

اپل واچ همواره یکی پر قابلیت‌ترین دستگاه‌ها در میان هم‌رده‌های خود بوده است. حال باید ویژگی تشخیص سطح استرس توسط اپل واچ هم به این لیست اضافه کنیم.

اپل واچ دستگاهی قدرتمند بوده که توانایی تشخیص علائم مختلف مرتبط با سلامتی را دارد. درواقع اپل واچ سری 6، توانایی بررسی نوار قلب روی مچ دست شما را فراهم کرد. حال طبق یک مطالعه جدید، توسط محققان مشخص شده که اپل واچ شما علاوه بر این کار‌ها، قابلیت‌های بیشتری نیز دارد. تشخیص سطح استرس توسط اپل واچ از طریق معیارهای مختلف می‌تواند یکی از همین ویژگی‌ها باشد.

قابلیت تشخیص سطح استرس توسط اپل واچ

براساس یک مطالعه جدید، اپل واچ با استفاده از ECG و سایر معیارها، توانایی اندازه‌گیری سطح استرس به‌طور دقیق را دارد. این بررسی توسط محققان دانشگاه واترلو کانادا به انجام رسیده است. در همین راستا محققان از حسگر ECG اپل واچ سری 6 استفاده کرده و پس از آنکه شرکت کنندگان سطوح استرس را گزارش دادند، دریافتند که داده‌ها ارتباط نزدیکی با میزان ضربان قلب و ظرفیت کاهش سرعت داشتند. سپس محققان جهت برقراری یک مدل پیش‌بینی الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را به کار گرفتند.

تشخیص سطح استرس افراد توسط اپل واچ

به هر حال اپل در این مرحله اطلاعات بیشتری از الگوریتم‌های اندازه‌گیری استرس فاش نکرده، اما طبق ادعای محققان، اپل واچ توانایی کمک به طور موثر جهت مراقبت از سلامت روان را دارد. افزون بر این، اپل می‌تواند تمرینات پیشگیری از استرس مانند تنفس و موارد دیگر را برای حذف سیگنال‌های استرس‌زا و کاهش سطح استرس شما فراهم کند.

البته مدل‌های ساخته شده دارای «سطح بالایی از دقت» بوده اما این دقت با فراخوانی پایین‌تری گزارش خواهند شد. علاوه بر این، با توجه به اینکه اپل واچ قدرت جمع‌آوری اطلاعات اضافی در مورد سلامت کاربر (مانند اطلاعات خواب و فعالیت) را دارد، توانایی اتصال نقاط داده بیشتری را هم فراهم آورده تا سطوح استرس را با دقت بیشتری اندازه بگیرد.

در حال حاضر، ما اطلاعات بیشتری در مورد طرح اپل برای کار روی ارائه ویژگی مدیریت استرس برای پوشیدنی‌های دیگر خود در اختیار نداریم، اما به هر حال بر اساس این مطالعه، اپل واچ دارای قابلیت امیدوارکننده‌ای جهت تشخیص سطوح استرس است.

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 2 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
امکان ارسال پیام صوتی در اینستاگرام

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید