مزایای رایانه نسبت به انسان چیست؟

مزایای رایانه نسبت به انسان چیست؟

مقایسه انسان با رایانه ها شاید منطقی نباشد ، از یک سو رایانه آفریده انسان میباشد از سویی رایانه زود پیشرفت نموده و در بسیاری از موارد مزیت های زیادی نسبت به انسان دارد که در زیر این مزیت ها توضیح داده میشود .

 

مزیت های رایانه نسبت به انسان

 

۱- سرعت انجام عملیات

ویژگی منحصر به فرد رایانه ، توانایی عظیم آن در انجام محاسبات پیچیده و پر حجم در کمترین زمان ممکن ، که از مهم ترین مزیت رایانه نسبت به انسان میباشد .
رایانه به دلیل بهره مندی از یک ساختار الکترونیکی که به شکل هوشمندانه طراحی شده است میتواند محاسبه پیجیده زیادی را در یک زمان بسیار کوتاه انجام دهد.

 

۲- دقت و صحت انجام کار

در یک محاسبه و آن هم در محاسبه های پیچیده مهم ترین گزینه دقت و صحت انجام عملیات میباشد . چراکه اگر نتیجه حاصل صحیح نباشد قابل اعتماد بودن به رایانه از بین خواهد رفت به همین خاطر رایانه در دقت و صحت انجام کار به مراتب خیلی دقیق تر از انسان میباشد چرا که انسان شاید در بعضی مواقع با یک اشتباه جزئی نتیجه اشتباهی را نشان دهد.

 

۳- استفاده از فضای کم جهت ذخیره اطلاعات انبوه 

رسانه های ذخیره سازی امروزی میتوانند حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کنند به عنوان مثال ما میتوانیم اطلاعات ۱۰۰ جلد کتاب ۲۰۰ صفحه ای را در یک CD ذخیره کنیم با این حساب شاید در حالت معمولی ۱۰۰ جلد کتاب ۲۰۰ صفحه ای در دو قوطی متوسط جای نگیرند در حالی که یک CD در جیب کت هم جای میگیرد .

 

۴- خستگی ناپذیری در انجام عملیات تکراری و پرحجم

انسان در طول شبانه روز تلاش میکند و بعد از چند ساعت کار ، نیاز به استراحت دارد که اگر این استراحت به حد کافی نباشد شاید موجب اختلال در سیستم بدن خواهد شد در حالی که رایانه میتوند در طول شبانه روز بدون خستگی به درخواست های ما جواب دهد هرچند این درخواست تکراری باشد .

 

۵- عدم فراموشی در رایانه 

انسان شاید بعضی وقت ها به دلایل مختلف نتواند مطالب موجود در حافظه خود را به یاد بیاورد و در هر زمان دلخواه شاید نتواند به خواسته های خود جواب دهد شاید نتواند بعد از دو ماه شماره تلفن دوستش را به یاد بیاورد در حالی که رایانه فاقد این گزینه بوده و ما میتوانیم در هر زمان در هر شرایطی اطلاعات دلخواه را از رایانه درخواست کنیم و آن بدون فراموشی به ما جواب بدهد .

 

نویسنده مقاله: BeProgrammer

مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 3 امتیاز , میانگین امتیازات 4.66 از 5 میباشد )
مطالعه کتاب موجب سلامت روان می‌شود

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید