راه های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک در سال 2021

راه های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک در سال 2021

با درود فراوان به همه همراهان مجله رادیب ، قطعا می دانید که سال 2020 برای بسیاری از مشاغل کوچک وحشتناک بود. میلیون ها نفر مجبور به کاهش کارکنان و کاهش فعالیت های خود شدند.
مطمئناً سال سختی را گذراندیم. شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کار ها را غافلگیر کرد، اما دلایل امیدواری هنوز وجود دارد. با وجود سال جدید 2021 ، اکنون زمان تقویت استراتژی بازاریابی شرکت ها هم فرا رسیده است. حتی با بودجه محدود ، هنوز گزینه های زیادی دارید. در اینجا چند نکته برای بازاریابی در سال 2021 آورده شده است.

1- استراتژی اتوماسیون بازاریابی خود را اصلاح کنید

احتمالاً از زمان همه گیری ویروس COVID-19 ، متوجه انفجار ایمیل ها و پیام های متنی جهت بازاریابی از سمت برند ها و موسسات خیریه مورد علاقه خود شده اید. جای تعجب نیست خریدهای درون فروشگاهی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ناگهان افزایش یافت و هجوم بسیاری از مردم به هایپر مارکت ها برای تهیه دستمال کاغذی را کاملا به خاطر دارید و اخیراً بازهم مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است - خصوصاً با نزدیک شدن به نوروز 1400 در ایران ، که سفارشات و خرید های گسترده ای برای پیشواز از سال جدید در حال ثبت است.

اگر مثلا فروشگاه آجر و ابزار ساختمانی دارید، و قصد دارید مردم را با ایمیل یا پیامک از خانه های خود بیرون بکشید و وادار به خرید کردن کنید، مهمترین نکته این است که برند خود را در ذهن مشتریان خود زنده نگه دارید. ایمیل و پیام های متنی خود را شخصی و جذاب طراحی کنید. به جای ارسال انفجاری ایمیل ، مشتریان را با پیشنهادات محصول بر اساس نحوه خرید قبلی آنها، هدف قرار دهید. تخفیف و هدیه وفاداری به مشتریان ارائه کنید و از روشهای بازاریابی مجدد، برای خریدارانی که قبلا از شما خرید کرده اند یا سبد خرید پرداخت نشده ای دارند استفاده کنید.

 

استراتژی اتوماسیون بازاریابی خود را اصلاح کنید

2- رویداد های تحت وب برگزار کنید

حتی قبل از اینکه COVID زندگی ما را زیر و رو کند جلسات مجازی در حال افزایش بود. چه پلت فرم مورد علاقه شما Zoom باشد ، یا لایو اینستاگرام و یا FaceTime ، رویداد های تحت وب یا آنلاین هرگز آسانتر نشده  است.

مصرف کنندگان می خواهند از متخصصان بیاموزند و با افراد همفکر ارتباط برقرار کنند. یک رویداد تحت وب به شما امکان می دهد تخصص خود را به نمایش بگذارید و با مشتریان و چشم اندازهای موجود، ارتباط برقرار کنید.

گزینه های زیادی وجود دارد ، از توییت کردن یک محصول تا برگزاری یک کارگاه یا سمینار آموزشی با پرداخت هزینه. وبینارهای تعاملی و تورهای آنلاین نیز محبوب هستند.

از برنامه ریزی صرف نظر نکنید زیرا رویداد شما مجازی است.

قبل از روز رویداد آنلاین خود، یک بار این کار را به صورت آزمایشی انجام دهید تا مشکلات فنی و سایر مشکلات پیش بینی نشده را حل کنید ، به خصوص اگر میزبان یک کنفرانس ، آموزش یا کارگاه با چندین سخنران یا مجری هستید. زوم یک راهنمای مفید برای میزبانی رویدادهای مجازی جذاب در سیستم عامل های مختلف ایجاد کرده است.

3- فروش محتوای ویدئویی یا‌ دوره های آموزشی آنلاین

روندها نشان می دهد که کاربران، به طور متوسط در سال 2021 روزانه 100 دقیقه به تماشای ویدیو می گذرانند. فقط ذکر کلمه "ویدیو" در موضوع ایمیل شما نرخ کلیک آن را افزایش می دهد. و تعبیه فیلم ها در صفحات فرود می تواند تا 80٪ نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد.

اگر مصرف کننده ای ویدیویی را در سایت شما در مورد یک محصول تماشا کرده باشند ، به خصوص اگر محصول شما خاص باشد ، احتمال خرید آن بیشتر است.

شما در آکادمی رادیب می توانید به راحتی محتوای ویدئویی خود را آپلود کنید و از فروش آن کسب درآمد کنید

به طور خلاصه ، ویدئو ابزاری برای بازاریابی است که نادیده گرفتن آن اشتباه است . مصرف کنندگان امروز لزوماً به محتوای پر زرق و برق و یا بسیار پر تکرار نیاز ندارند - اصالت چیزی است که اهمیت دارد.

پایین نگه داشتن هزینه های تولید به اندازه کافی آسان است. این تبلیغ محتوا است که می تواند گران تمام شود. اما یک آژانس بازاریابی دیجیتال باهوش می تواند مطالب شما را با هزینه کمتری در مقابل چشم افزاد زیادی قرار دهد.

از پلن های تبلیغات اینستاگرام رادیب استفاده کنید تا تعداد افراد زیادی شما را ببینند.

4- شروع به تولید پادکست کنید

پادکست نسبتاً جدید است ، و بسیار در جلب توجه موثر است. مصرف کنندگان پادکست را دوست دارند زیرا هنگام گوش دادن می توانند چند کار دیگر خود را هم انجام دهند - پادکست ها محتوای مناسب برای زمان کار کردن ، اجرای مشاغل یا در زمان مسافرت هستند.

کسب و کار ها نیز پادکست را دوست دارند زیرا ابزاری عالی برای بازاریابی و به اشتراک گذاری مشاوره های تخصصی هستند. و برخلاف محتوای ویدیویی و نوشتاری ، پادکست ها محدودیت زمانی ندارند.

پادکست موفق موضوعات مرتبط را برای مخاطبان خود پوشش می دهد و نکات و اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد. همیشه به شنوندگان چیزی ارائه کنید که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و همیشه شنیدن قسمت های جدید آن جذابیت داشته باشد. در این لینک ،‌چند نکته برای ایجاد پادکست برای کسب و کار شما آورده شده است.

5- حضور خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید

بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2021 بیش از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری خواهد یافت.

46 درصد از پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی DataReportal گفتند که آنها در سال 2020 بیشتر وقت خود را به استفاده از رسانه های اجتماعی اختصاص داده اند و روند رشد به بیش از یک میلیون کاربر جدید رسانه های اجتماعی در هر روز در سراسر جهان اشاره دارد.

زیبایی اجتماعی این است که به بودجه هنگفتی احتیاج ندارد ، با این وجود راهی عالی برای ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان است. اما تسلط بر شبکه های اجتماعی به مهارت و زیرکی نیاز دارد. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، یادگیری این موضوع مدتی طول می کشد.

شما می توانید از متخصصین رادیب جهت مشاوره شبکه های اجتماعی بهره بگیرید

حضور خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید

منابع زیادی برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد. گزینه دیگر: یک متخصص بازاریابی یا ادمین شبکه های اجتماعی را استخدام کنید تا به شما برای رشد بیشتر کمک کند

شما میتوانید از ادمین ها و وبمستران شبکه اجتماعی رادیب برای رشد در فضای مجازی کمک بگیرید

6- به مشتریان خود کمک کنید تا احساس ارتباط کنند

تأثیر روانی همه گیری بسیار زیاد بوده است ، به طوری که اکثر ایرانی ها از افزایش احساس تنهایی ، اضطراب یا خستگی گزارش می کنند ( البته شاید شرایط اقتصادی نیز در این مورد بی اثر نباشد ) . به ویژه جوانان آسیب بیشتری دیده اند. زندگی سنتی دانشجویی یک شبه ناپدید شد و دانش آموختگان اخیر که تلاش می کردند روی پای خود در جهان بایستند، ناگهان برنامه هایشان دگرگون شده است.

برای برند ها بسیار مهم است که با انسانیت و دلسوزی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند. در اینجا چند روش برای ایجاد احساس اجتماع با مشتریانتان آورده شده است:

  • برای جلب نظر مشتریان ، از آنها سوال کنید یا نظرسنجی ایجاد کنید
  • مسابقه عکس یا فیلم را با جوایز متنوع برگزار کنید
  • در صورت فروش آنلاین ، پیشنهادات ویژه محصولات را به اشتراک بگذارید
  • نکات یا مشاوره های تخصصی را ارائه دهید
  • داستان های الهام بخشی را در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ خود به اشتراک بگذارید

در نهایت از کارشناسان کمک بگیرید

مشاغل مجبور بودند در سال 2020 انتخاب های سختی انجام دهند و با استراتژی بازاریابی خود خلاقیت ایجاد کنند. همه گیری ویروس کرونا، نحوه خرید و تعامل مصرف کنندگان با برند ها را تغییر داده است و برخی از این تغییرات - مانند افزایش کنفرانس ویدیویی - برای ماندن در بازار است.

برای ایجاد یک برنامه جامع بازاریابی که برای سال 2021 به یک برند جذاب ، تبدیل شوید ، نیاز به کمک دارید؟ ما برای کمک اینجا هستیم.

متخصصان بازاریابی رادیب، اینجا هستند تا به شما کمک کنند ، حتی اگر بودجه کمی هم داشته باشید. همین امروز با ما در تماس باشید

منبع: مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 12 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بهترین زمان برای نوشیدن آب

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید