آشپزخانه ای شاد و زیبا با فنگ شویی

آشپزخانه ای شاد و زیبا با فنگ شویی

طراحی و رعایت اصول فنگ شویی در آشپزخانه بسیار پر اهمیت است زیرا آشپزخانه بخش مهمی از خانه ی شماست و نمادی از رفاه و ثروت است.

سعی کنید خانه ای را انتخاب کنید آشپزخانه ی آن نزدیک در ورودی نباشد جایی که انرژی فنگ شویی به راحتی می تواند فرار کند.

مواد غذایی که میخوریم به ما انرژی می دهد پس غذا باید در یک مکان هماهنگ طبخ شود. غذاهای سالم و ارگانیک مثل میوه های تازه و سبزیجات که ارزش غذایی بالا دارند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا انرژی سالم زمین را دریافت کنید.

 

۱-  نورپردازی و روشنایی

نورپردازی آشپزخانه اهمیت زیادی در فنگ شویی آشپزخانه دارد زیرا نورپردازی مناسب مانع از افسردگی و خستگی می شود.

اگر آشپزخانه شما از نور طبیعی کافی بهره مند نیست از نورهای مصنوعی استفاده کنید. نورهای مصنوعی باید در سراسر آشپزخانه جریان داشته باشد. می توانید از یک لوستر پر نور در مرکز آشپزخانه ، جایی که میزناهار خوری قرار دارد استفاده کنید.

همچنین می توانید به جای استفاده از یک لامپ پر نور از لامپ های متعدد با نور ملایم در گوشه و کنار آشپزخانه استفاده کنید تا تمام قسمت ها را روشن نگه دارد.

 

۲- کابینت و قفسه ها

نصب طبقات و کابینت در قسمت های خالی دیوار آشپزخانه تاثیر بسیار مثبتی در جریان انرژی دارد. این اقدام باعث افزایش گنجایش در فضای کوچک می شود.

فضا و طبقاتی را که زده اید را همیشه خلوت و دور از وسایل اضافی و ریخت و پاش نگه دارید. هرچه آشپزخانه خلوت تر جلوه دکوراسیون آن بیشتر به نظر می رسد.

 

۳- رنگ ها

در اصول فنگ شویی رنگ ها از مهم ترین عناصر ایجاد کننده انرژی مثبت در فضا هستند بنابراین بهتر است از ترکیب رنگ های مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید. رنگ تیره فضارا سنگین و غمگین میکند. همچنین وسایل استیل نیز محیط را سرد میکند. اگر از هرکدام از این موارد استفاده میکنید باید نور کافی را برای آشپزخانه فراهم کنید. استفاده از نگ های روشن مثل سفید ، کرم و بژ روشن گزینه های خوبی هستند.

 

۴- محل قرارگیری وسایل آشپزخانه

برای قرار دان وسایل بزرگ مثل اجاق گاز، سینک، یخچال و … باید از قوانین فنگ شویی استفاده کنید. بر اساس اصول فنگ شویی عنصر آب و آتش نباید به طور مستقیم کنار هم قرار بگیرند و برای جلوگیری از ایجاد تنش عنصر اعتدال آن یعنی چوب باید بین این دو عنصر قرار بگیرد. سینک ظرف شویی، یخچال و ماشین لباس شویی را هم نباید مجاور اجاق گاز قرار دهید، بهترین طرز قرار‌گیری یخچال، سینک ظرف شویی و اجاق گاز به صورتی است که این سه شئ، سه راس یک مثلث را بسازند. 

 

۵- گل و گیاه

انرژی خوب فنگ شویی در اطراف شما، به هر شکل، اندازه‌ و حالتی وجود دارد. گیاهان نقش زیادی در بهبود شرایط و انرژی محیط دارند استفاده از گیاهان برای طراوت و گردش انرژی بسیار توصیه می شود.

 

  • نکات مهم دیگر :

 

۱- آینه یکی از مواردی است که در فنگ شویی همیشه به آن تاکیید شده است از یک آیینه زیبا در دکوراسیون آشپزخانه ی خود استفاده کنید.

۲- برای جاری کردن انرژی از به نمایش گذاشتن میوه تازه و تمیز غافل نشوید.

۳- از نگه داشتن آب داخل کتری و سماور خوددرای کنید طبق قوانین فنگ شویی آب راکد باعث بروز افسردگی می شود.

 

منبع : مجله رادیب

ثبت امتیاز برای این مطلب

احساست رو با بقیه تقسیم کن و امتیاز بده
( 6 امتیاز , میانگین امتیازات 5 از 5 میباشد )
بازگشت قدرتمند تلفن همراه آنر به چین

کسانی که این مقاله را خوانده اند مقالات زیر را هم دنبال کرده اند



 ورژن سیستم
  • سایت اصلی رادیب
  • آکادمی آموزش آنلاین رادیب
  • فایل مارکت رادیب
تازه ترین و محبوب ترین مقالات را از طریق شبکه های اجتماعی مجله رادیب دنبال کنید